Et tykkjer det er heilt greitt å omtale høgtalareigenskapar som mennesklege eigenskapar, og har ingen problem med dette, sjølv om "musikalsk" kan gå frå å ha god songstemme, vere flink å spele eit instrument, ha gehør, vere musikkinteressert og kunne mange musikalske fakta. Og då vert tankespranget mellom menneske og høgtalarar litt vanskeleg.
Men for å gjere eit forsøk: Eg tenkjer på musikalske, eller snarare musiske høgtalarar som konstruksjonar som gjerne fargar klangen på ein eller annan måte, medan dynamikk og lydbilde gjerne er svært godt formidla. Høgtalarar som har prioritert å tilstrebe ei så bein (eventuelt med ein smule fall oppover i frekvensane) frekvenskurve på kostnad av dynamikken og perspektiveigenskapane, kallar eg gjerne "analytiske", sjølv om det finnest mange konstruksjonar som greier begge disiplinar heilt utmerka. Utsegner som "mørkt lydbilde" er etter mi meining forvirrande - "mørk" går på klang, medan "lydbilde" omhandlar perspektiveigenskapar og instrumentplassering. Dynamikk er nyanseringsevne - høyre skilnad på mf, f og ff, "mikrodynamikk", medan "makrodynamikk" er skilnaden på maksimalt og minimalt trøkk, ff og pp, for å bruke musiikkuttrykk.
Elles er det mange høgtalarar som engasjerar meg gjennom å la meg få musiklalske gleder og opplevingar i høg klasse. Eg er svært fornøgd med dei høgtalarane eg har no, men kan godt tenkje med å utvide horisonten, for eg veit det er flotte ting eg så langt ikkje har fått høyre.
Skulle gjerne høyrt litt meir brutale fulltonekonstruksjonar. Har eigentleg berre erfaring frå Lowther (PM4, som Sluket nemner, i svært interessant kabinett) Coral 8 (bygde ei greie til ein skule eg jobba på, der det var stort behov for eit enkelt musikkanlegg), og den gamle kinohøgtalaren (open baffel, som måtte hengjast opp bak lerretet i det lokale samfunnshuset. Då kinoen fekk nytt utstyr, herja vi som var i pøbelalderen med denne greia. Let faktisk slett ikkje verst, sjølv om "kabinettet" berre var ei diger sponplate med høgtalaren montert i eit hol på midten.
Det bør også lyttast til (spesielt eldre) store hornkonstruksjonar. Sjølv om dei aller fleste eg har fått høyre på må seiast å ha tydeleg klangfarge, er dei andre eigenskapane veldig interessante.
Og dei som ikkje har fått lytta til elektrostatar, magnestatar, linjekjelder og denslags, bør også ta seg tid til å utvide horisonten.