TT.
The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Gluten i transfett, med Cola til!
Kanskje dette kan være til noe hjelp?Skal lage hummus i ettermiddag, la kikertene i bløt med en skje natron i går kvel. Hva er forventet koketid til de er myke nok til hummus i hhv vanlig gryte og i trykkoker?
Ok, sorry.^ han svarer ikke på spørsmålet (jeg vet hvordan man lager hummus), og når han sier at man kan bruke tahini "om man ønsker" så har man på en måte diskvalifisert seg fra hummus i utgangspunktet. Jaja, jeg vet at han er mye flinkere enn meg til å lage mat, men tahini er en nøkkelingrediens i hummus. Spisskumin er det ikke.
En drøy time pleier å holde for meg. Trykkoker er nok vesentlig kortere, men jeg har ikke prøvd.Skal lage hummus i ettermiddag, la kikertene i bløt med en skje natron i går kvel. Hva er forventet koketid til de er myke nok til hummus i hhv vanlig gryte og i trykkoker?
Hørtes digg ut!Holdt med ca 40 minutter for min del, men da var de bløtlagte i rundt 20 timer først. Hummusen ble bra den, til kebab med grillet kylling, grillet paprika, oliven, feta, rødløk, agurk, salat og fermentert chilisaus. Ett eller annet flatt brød å rulle i fra innvandrersjappa, tror det var libanesisk. Ganske grovt til slikt å være.
Rullet i matpapir og alt. Skal gjentas.
ungarsk ullgris?Holdt julebord for åtte kolleger i kveld. Lagde surkål, ribbe, medisterkaker av ungarsk ullgris, div tilbehør, krumkaker, ris og multekrem. Fy fasan jeg har stressa rundt etter jobben i to dager nå. Holder på med oppvasken. Men hyggelig var det, og maten ble god.