C
cruiser
Gjest
Snakker om ribbe jeg, kos deg med skinka de du.
Bønner og kikerter ligger i bløt, men jeg skal bruke linser fra kartong og ikke tørre, slik at de skal gå i oppløsning og tykne suppen. Men om det ikke funker helt så er jo meljevning et greit tips. Skal ha mye og velbrunet løk både i suppen og oppå. Starter med masse løk og karamelliserer den, halvparten går i suppen og resten spares til toppingen.Lager ofte Ash Resteh her hjemme, noen av mine venners (også ikke-vegetariske) favoritt. Det ligger noen videooppskrifter på youtube som kan være greie å se på når det gjelder metodikk. Lang koketid både før og etter man har i nudlene er selvfølgelig viktig, og litt meljevning for å få en litt tykk, grøtete konsistens. Shitloads med langtids-karamelisert løk og hvitløk med mynte og gurkemeie has oppå eller røres inn rett før servering. Omtrent halvparten av familien til min iranske venn liker kashk, så den servedes ved siden av hos ham.
Tror og håper det skal gå bra, og jeg kan ikke helt se hvordan det skal kunne skjære seg. De nudlene tåler jo og skal la lang koketid og skal jo ikke på noen måte være al dente eller noe slikt.Lykke til, dette får du til. Mora til min iranske venn så rart på meg da jeg ville ha oppskriften og insisterte på at jeg ikke kunne lage denne selv. Men, dette er langt mer tilgivende matlagning enn f.eks autentisk indisk, det handler bare om rekkefølge og tid.
Godt nytt år, Baard.Nykokt hummer med aioli, asparges, sitron og surdeigsbrød. det er nyttårsaften for meg.
i lige måde!Godt nytt år, Baard.Nykokt hummer med aioli, asparges, sitron og surdeigsbrød. det er nyttårsaften for meg.
Jojo - fint skal det være...Det er en Pleuronectes platessa.
Ble det bra?Bønner og kikerter ligger i bløt, men jeg skal bruke linser fra kartong og ikke tørre, slik at de skal gå i oppløsning og tykne suppen. Men om det ikke funker helt så er jo meljevning et greit tips. Skal ha mye og velbrunet løk både i suppen og oppå. Starter med masse løk og karamelliserer den, halvparten går i suppen og resten spares til toppingen.Lager ofte Ash Resteh her hjemme, noen av mine venners (også ikke-vegetariske) favoritt. Det ligger noen videooppskrifter på youtube som kan være greie å se på når det gjelder metodikk. Lang koketid både før og etter man har i nudlene er selvfølgelig viktig, og litt meljevning for å få en litt tykk, grøtete konsistens. Shitloads med langtids-karamelisert løk og hvitløk med mynte og gurkemeie has oppå eller røres inn rett før servering. Omtrent halvparten av familien til min iranske venn liker kashk, så den servedes ved siden av hos ham.
Tror og håper det skal gå bra, og jeg kan ikke helt se hvordan det skal kunne skjære seg. De nudlene tåler jo og skal la lang koketid og skal jo ikke på noen måte være al dente eller noe slikt.Lykke til, dette får du til. Mora til min iranske venn så rart på meg da jeg ville ha oppskriften og insisterte på at jeg ikke kunne lage denne selv. Men, dette er langt mer tilgivende matlagning enn f.eks autentisk indisk, det handler bare om rekkefølge og tid.
Ingredienser er løk, hvitløk, vårløk, bønner, kikerter, linser, nudler, kashk, persille, koriander, dill, tørket urteblanding, mynte, gurkemeie, salt, pepper, olje, spinat, vann og muligens noe mer krydder men her er jeg litt usikker.
Har sett på et par youtubevideoer, og selv om de alle er litt forskjellig så ser jeg gangen i det hele.
Nei ikke egentlig. Jeg klarte å kludre det til på ymse vis.Ble det bra?Bønner og kikerter ligger i bløt, men jeg skal bruke linser fra kartong og ikke tørre, slik at de skal gå i oppløsning og tykne suppen. Men om det ikke funker helt så er jo meljevning et greit tips. Skal ha mye og velbrunet løk både i suppen og oppå. Starter med masse løk og karamelliserer den, halvparten går i suppen og resten spares til toppingen.Lager ofte Ash Resteh her hjemme, noen av mine venners (også ikke-vegetariske) favoritt. Det ligger noen videooppskrifter på youtube som kan være greie å se på når det gjelder metodikk. Lang koketid både før og etter man har i nudlene er selvfølgelig viktig, og litt meljevning for å få en litt tykk, grøtete konsistens. Shitloads med langtids-karamelisert løk og hvitløk med mynte og gurkemeie has oppå eller røres inn rett før servering. Omtrent halvparten av familien til min iranske venn liker kashk, så den servedes ved siden av hos ham.
Ingredienser er løk, hvitløk, vårløk, bønner, kikerter, linser, nudler, kashk, persille, koriander, dill, tørket urteblanding, mynte, gurkemeie, salt, pepper, olje, spinat, vann og muligens noe mer krydder men her er jeg litt usikker.
Har sett på et par youtubevideoer, og selv om de alle er litt forskjellig så ser jeg gangen i det hele.
Fin fisk det og veldig god når den er fersk og ikke frossen og balsamert i brødrasp.Jojo - fint skal det være...Det er en Pleuronectes platessa.
Nei si det. Kveite er jo ren og tørr fisk så jeg vet egentlig ikke hva bildet forteller.Hva har skjedd med fisken?
Sikkert god men ser litt mistenkelig ut, slimet overflate. Cruiser vet sikkert hvorfor.Er fisken trekt i vann med salt?
Det lille jeg får sett før Facebook begynner å mase ser interessant ut. Men har du en annen link til dem på det normale internettet.
Etter ti sekunder på google:Det lille jeg får sett før Facebook begynner å mase ser interessant ut. Men har du en annen link til dem på det normale internettet.