Mat, drikke og røyk Hva lagde du til middag i dag?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Antall liker
    93.686
    Sted
    Nedre Tonsåsen
    Torget vurderinger
    99
    Langreist og langtidsmørnet, bortelaget lasagne med bortelaget, opptint hvitløksloff til. Godt var det og mett ble jeg.

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.310
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Hjemmelaga baconsurret, ostefylt kjøttpudding.
    A1B9CB83-A47E-4A26-964D-57FA583B2B65.jpg

Servert med poteter, grønnsaker og peppersaus.

Johan-Kr

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.310
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    Noe jeg snubla over på en amerikansk facebook-post.

Helt enkel å lage, men steike godt. Kanskje ikke helt godkjent som slankemat, i og med at det er bacon på utsida og ost inni. Utover dette, så er det kjøttdeig, strøkavring (til å spe med), løk, melk og et egg, samt litt hjemmelsnekra barbecue-saus utenpå. Ikke så voldsomt med fyfy, mao.

Johan-Kr

Fenalaar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.05.2002
    Antall liker
    7.310
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    3
    G

Gjestemedlem

Gjest
    Torsk og hvitting tatt på stang nå i ettermiddag. Sous videt med litt smør på 55 grader i 35 minutter. Potet og gulrot. Enkelt og riktig godt. Ingen krydder eller urter bare smør og salt.

Hardingfele

Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Antall liker
    18.767
    Torget vurderinger
    2
    Å sitte i en time og kjenne at det lukter mer og mer bacon hjelper på appetitten...

Johan-Kr
    Leste en gang en feature-artikkel om en kjent fransk parfymør.
    "Hva spør folk om?"
    "Kvinner spør alltid om hvilken duft som er garantert å tiltrekke menn."
    "Hva svarer du?"
    "Bacon som stekes."

Svullo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2017
    Antall liker
    2.471
    Sted
    vest
    Dreiv med båtpuss i hælja, såda varma vi spagetti capir rett i båksen. Var greit når mann er sultn

G

Gjestemedlem

Gjest
    Har et stykke i frysen som må spises snart. Tror dette er perfekt til Sous Vide. Hval er utrolig snadder når det er tilberedt rare/medium rare, og uspiselig når det blir gjennomstekt eller -kokt.

Tenker at en god appelsinsaus (eller noe annet fruktig) og bakt mandelpotet kan være godt til. Kanskje karsespirer som har ligget litt i eddik og sukker på toppen. Eller en pure av jordskokk og karamellisert løk?

Hval er i alle fall et vidunderlig utgangspunkt.

.. men den MÅ ikke bli tørr, da er det knapt hundemat. Så fuck de gamles ihelkokte hval i fløtesaus med løk og poteter som om det var en seibiff på Ugla.

Svein Arne

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Antall liker
    8.383
    Sted
    På kanten.
    På min lokale Prix jobber det en vietnamesisk dame som forbarmer seg over oss med sine hjemmelagde vårruller. Helt greit når inspirasjonen uteblir.

P5040060.jpg

otare

Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Antall liker
    10.890
    Sted
    Trondheim
    Her ble det Stangekyllinglår med kryddersmør og salat. Med en 2016 Rabl GV Käferberg til. Jammen gikk ikke hele flasken.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Sliten etter lang dag på jobben og hjemme alene så da blir det enkelt og hva man har for hånden. Noen fyrrige debreziner-pølser på grillen, en håndfull grønne asparges med hollandaise samt noen kokte småpoteter som de siste par minuttene får surret litt i en smørpanne. En klype finhakket persille over det hele og og en kald bayer ved siden og dett blir nok dett.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.668
    Klassisk norsk helgepizza. Eller ikke helt klassisk, men uten tvil noe det italienske pizzalauget hadde gitt tommel ned til. Men det er veldig godt.

C

cruiser

Gjest
    Her er det klassisk steakhouse med entrecote og kremet spinat. Kylling til kona ettersom det ikke serveres biff utover stekegraden rå, til nød medium-rå i dette huset

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    10.668
    Klassisk norsk helgepizza. Eller ikke helt klassisk, men uten tvil noe det italienske pizzalauget hadde gitt tommel ned til. Men det er veldig godt.
    Det samme. Pappapizza som den kalles her i huset. Jeg tror faktisk at tommelen hadde virret litt opp og ned.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    7.903
    Det samme. Pappapizza som den kalles her i huset. Jeg tror faktisk at tommelen hadde virret litt opp og ned.
    Som om italienerne, fra Brenner-passet til Lampedusa, er enige om hva en klassisk pizza er.

weld77

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    14.668
    Min er definitivt utenfor. I hele Italia. Garantert.

6

65finger

Gjest
    Det er ikke pizza uten banan. Idet minste bytt ut tomatsausen med banos

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.423
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Vel, jeg oppholder meg for tiden bare 120 km fra pizzaens vugge, Napoli, og min lokale pizzabaker har en variant med wienerpølser og chips. Det er ikke alt italiensk som bør kopieres.

aam01

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Antall liker
    2.423
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    5
    Men i disse tidlige maidager spiser vi jordbær hver dag, både før og etter middag. Det er ikke uten grunn at restaurantene i Roma reklamerer med at de har jordbær fra Terracina. De jeg spiser her nå er minst like gode som de jeg får i Norge i juli.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.401
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Men i disse tidlige maidager spiser vi jordbær hver dag, både før og etter middag. Det er ikke uten grunn at restaurantene i Roma reklamerer med at de har jordbær fra Terracina. De jeg spiser her nå er minst like gode som de jeg får i Norge i juli.
    Jordbæroppdrettarane har endra profil. Dei har gått frå dei smakfulle "Senga sengana" til andre sortar, som er større, meir tiltalande for auget, og robuste mot mygl.
    Eg har senga sengana. Men ikkje nok til å dele, desverre....

G

Gjestemedlem

Gjest
    Senga kan være ok, men er mest egnet til syltetøy. Corona og Bounty er bedre som spisebær.

Bergfinn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Antall liker
    14.105
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Bounty bær er min desiderte favoritt. :)

Lett sommermat til kvelds;

IMG_20180507_185753.jpg

...og springvann ved siden.

Z

Zomby_Woof

Gjest
    Jeg tipper det aller meste er feil, kanskje alt.

Basmatiris med smør, og litt hakket vårløk vendt inn etter at jeg tok den av plata.

Finhakket chili og en bit ingefær i sesamolje.

Ceviche av Salmalaks i saften av en sitron og en lime, revet skall sammen med fisken.

Silte av sitron/lime, vendte fisken i olje med chili og ingefær, kjølte ned risen og spredde den på tallekenen, og så fisken over.

Drikke til? Blå Chimay.

Om det ble godt? Jeg må ha vært sulten....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn