Det ble pizza enda en gang. Kjøpte såkalt fersk paremesan på Rimi, som ble blandet i pizza sausen for litt bedre smak. Kun prislappen hvor det stod "parmesan" indikerte at dette skulle være parmesan, så hva slags ost dette egentlig er tør jeg ikke være ikke sikker på: "Biraghi, 50g, Gran Biraghi, Freshly grated cheese".
Ville egentlig bare nevne at jeg kjøpte en pose med hvitløk for et par dager siden. De så litt rare ut og jeg tenkte ikke mer over det før jeg i dag gikk og lurte på om jeg skulle finne på å spise en hel hvitløk. Et søk på internett viser at det jeg kjøpte var såkalt "kinesisk hvitløk", som er en eneste stor klump hvitløk som er spesielt grei å skrelle skallet av.
Noe av guffa i hvitløken (når den blir tygget) skal visst fungere som blodfortynnende middel, så det å spise rå hvitløk hørtes for meg litt skummelt ut hvis en tenkte at en begynte å konsumere mengder av dette. Det gikk helt greit å spise en stk. hvitløk av denne sorten, mild var den i alle fall. Det kommer vel til å lukte litt av dette er jeg redd for.
Edit: Uæh, de første gangene jeg skjærte hvitløk opp i skiver og spiste dem så var det helt greit og smaken var mild, men jeg lurer på om kanskje hvitløken (liksom vanlig løk) kan variere i sterkhet, for de siste bitene jeg har skjært opp river skikkelig på tunga som om det var rød pepper eller noe sånt. :O Knust hvitløk er visst kjent for å kunne føre til noe som likner på brannskadet hud. Jeg må forsøke å kutte hvitløken i enda mindre biter slik at det ikke blir for ille.