hva med lasagne til sen lunch?BT skrev:Change in plans. Fikk akkurat middagsinvitasjon. Da blir det bare ostesouffle til kvelds...
Hehe, da blir det blomstepotter på K-Horna ;DJanR skrev:Jeg fikk servert pepperbiff/fløtegratinerte poteter/salat/bernaise saus.
Litt skummelt, hva er det hu lurer på nå tro : 8)
/jan
Har en mistanke om det ;DTst skrev:Hehe, da blir det blomstepotter på K-Horna ;DJanR skrev:Jeg fikk servert pepperbiff/fløtegratinerte poteter/salat/bernaise saus.
Litt skummelt, hva er det hu lurer på nå tro : 8)
/jan
Jo de er nok det gitt, ganske ille.Spiralis skrev:men disse Fjordlandgreiene er slett ikke ille.
Kommer ikke det an på hva man er vant til, dvs. hvor god mat man lager selv?Tor Nado skrev:Jo de er nok det gitt, ganske ille.Spiralis skrev:men disse Fjordlandgreiene er slett ikke ille.
Øl og akevitt er udisikutable vinnere. Eneste du må ta stilling til i fårikålens verden er om du er en sausjevner eller ikkenoruego skrev:Har et lite herrelag på fårikålbesøk i morgen kveld, hva serverer folk her av drikke i slike anledninger?
Fjordland er "micromat" og må selvsagt bedømmes som det. Det er faktisk god micromat på høyde med mye av det man får på veikroer !Tor Nado skrev:Jo de er nok det gitt, ganske ille.Spiralis skrev:men disse Fjordlandgreiene er slett ikke ille.
Fyren som klekker ut rettene til Fjordland er faktisk tidligere Bagatelle-kokk Var en sak om det i A-magasinet for et års tid siden.Spiralis skrev:Bagatelle er det selvsagt ikke
Joda, øl og akevitt til fårikål blir aldri feil, og jeg foretrekker dette selv. Men det hadde for en gangs skyld vært artig å se om man ikke kunne funnet en vin som hadde passet til. Da de besøkende alle er født sør for Alpene, og jeg vil tippe aldri har blitt utsatt for fårikål før, tenkte jeg å bruke lammekjøtt med lite fettinnhold, og det burde jo i større grad åpne for vinmuligheter...nb skrev:Øl og akevitt er udisikutable vinnere. Eneste du må ta stilling til i fårikålens verden er om du er en sausjevner eller ikkenoruego skrev:Har et lite herrelag på fårikålbesøk i morgen kveld, hva serverer folk her av drikke i slike anledninger?
Nøt en flaske Möet Champagne til fårikålen på fredag og synes det var en vellykket kombo.noruego skrev:Joda, øl og akevitt til fårikål blir aldri feil, og jeg foretrekker dette selv. Men det hadde for en gangs skyld vært artig å se om man ikke kunne funnet en vin som hadde passet til. Da de besøkende alle er født sør for Alpene, og jeg vil tippe aldri har blitt utsatt for fårikål før, tenkte jeg å bruke lammekjøtt med lite fettinnhold, og det burde jo i større grad åpne for vinmuligheter...nb skrev:Øl og akevitt er udisikutable vinnere. Eneste du må ta stilling til i fårikålens verden er om du er en sausjevner eller ikkenoruego skrev:Har et lite herrelag på fårikålbesøk i morgen kveld, hva serverer folk her av drikke i slike anledninger?
Er ikke noen sausjevner, men det hender jeg jazzer opp fårikålen på annet vis
Har faktisk to flasker Möet stående; interessant forslag!Wergeland skrev:Nøt en flaske Möet Champagne til fårikålen på fredag og synes det var en vellykket kombo.noruego skrev:Joda, øl og akevitt til fårikål blir aldri feil, og jeg foretrekker dette selv. Men det hadde for en gangs skyld vært artig å se om man ikke kunne funnet en vin som hadde passet til. Da de besøkende alle er født sør for Alpene, og jeg vil tippe aldri har blitt utsatt for fårikål før, tenkte jeg å bruke lammekjøtt med lite fettinnhold, og det burde jo i større grad åpne for vinmuligheter...nb skrev:Øl og akevitt er udisikutable vinnere. Eneste du må ta stilling til i fårikålens verden er om du er en sausjevner eller ikkenoruego skrev:Har et lite herrelag på fårikålbesøk i morgen kveld, hva serverer folk her av drikke i slike anledninger?
Er ikke noen sausjevner, men det hender jeg jazzer opp fårikålen på annet vis