Hva lytter du til i dag? (Del2)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Jens Carelius - The beat of the travel (Jansen plateproduksjon, 2009)



    Flink fyr! Han har nok hørt litt på Nick Drake, men det er jo absolutt ikkje det verste man kan høre på.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg tåler greit å få skjenn for dette.

    Selv synes jeg bildet av Justin Bieber er søtt og uskyldig, og langt fra det mest eksplisitte jeg har av ham. Og jeg hr en del, for å si det sånn. Alle med den minste kjennskap til Justin Bieber vil se at det er en billedmontasje. Justin er jo fra Canada, og da kan dette neppe være Jerry vi er vitne til. Det er jo bare å konstatere at det er ulik toleranse for erotikk, jaffal i en lyttetråd. ;-)

    Dette er forøvrig min andre advarsel her inne. Den første kom for noen år siden da jeg gjorde narr av NS. Den advarselen er jeg ganske stolt av.

    Så har jeg blitt slettet av moderator en gang (som jeg vet om), det var en lørdagskveld jeg hevdet at Sean Connery hadde mere hår ut av nesa enn på hodet. Det var altså over grensen, og står som et av mine mer minneverdige øyeblikk.

    Eno - Another green world

    Vis vedlegget 175388
    Ikke gi deg Dag, du er en glede å følge.Musikksmaken unntatt!
    Ubetalelig.
    Rack-Mannen
    Ikke rette tidspunktet å ta avstand fra Dags musikksmak, Rack. Et av de store mesterverker fra syttitallet dette her. Rapp på stangen for den... :rolleyes:
    Er det ingen som forstår østlandshumor(Ski) her?:rolleyes:
    Ski? Hold grisepraten for dem selv!

    Hei Dag! For noen flotte plater du spiller i dag! :cool:
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.421
    Antall liker
    20.266
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tåler greit å få skjenn for dette.

    Selv synes jeg bildet av Justin Bieber er søtt og uskyldig, og langt fra det mest eksplisitte jeg har av ham. Og jeg hr en del, for å si det sånn. Alle med den minste kjennskap til Justin Bieber vil se at det er en billedmontasje. Justin er jo fra Canada, og da kan dette neppe være Jerry vi er vitne til. Det er jo bare å konstatere at det er ulik toleranse for erotikk, jaffal i en lyttetråd. ;-)

    Dette er forøvrig min andre advarsel her inne. Den første kom for noen år siden da jeg gjorde narr av NS. Den advarselen er jeg ganske stolt av.

    Så har jeg blitt slettet av moderator en gang (som jeg vet om), det var en lørdagskveld jeg hevdet at Sean Connery hadde mere hår ut av nesa enn på hodet. Det var altså over grensen, og står som et av mine mer minneverdige øyeblikk.

    Eno - Another green world
    Ikke gi deg Dag, du er en glede å følge.Musikksmaken unntatt!
    Ubetalelig.
    Rack-Mannen
    Ikke rette tidspunktet å ta avstand fra Dags musikksmak, Rack. Et av de store mesterverker fra syttitallet dette her. Rapp på stangen for den... :rolleyes:
    Er det ingen som forstår østlandshumor(Ski) her?:rolleyes:
    Humor er ikke å spøke med. Særlig der det ferdes humørløse med makt.

    Musikk for spøkefugler.

     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Jack-O & the tearjerkers - The disco outlaw (Goner, 2009)



    Heldigvis bare tittelen som er disco-befengt her. Skiva fra Jack Yarber&co har nemlig fint lite med disco å gjøre. Snasen, snappy og veldreid rock&roll, med hint av både garage og soul. Harlan T. Bobo (bra mann) trakterer bassen på denne skiva. Bør kunne være noe for de som liker Greg Cartwright og alt det han finner på. De var jo sågar et radarpar i the Oblivians.

     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.410
    Antall liker
    34.189
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Eddie & the Hot Rods - Teenage Depression (1976)

    Bra punkete britiske pubrockere. Som en ungdommelig versjon av Dr. Feelgood, bare med ekstra mye energi?
    Bra driv, i hvert fall.:)
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.989
    Sted
    Bergen
    Ebba grön - Kärlek & uppror (1981)



    Så var det disse svenskene da. Thåström er en bra mann! Hinsides fengende låter, med hjartet på rette staden.


    Vi fryser ihjäl det är så kallt
    stackars barn men snart blir det varmt
    Ja vi fryser ihjäl det är så kallt
    stackars barn men snart blir det varmt
    Det e bare en ting å si til denne platen/bandet, og det er Ja ja ja.
    Et av mine favoritt band i ungdommen, den gang det var tøfft palestiner sjal og army boots
    :rolleyes:
    Og de som ikke reiste på Roskilde hvert år var mammadalter;) Gode minner og knall god musikk!
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha ha tonka - Death of a decade (Bloodshot, 2011)



    Bra plate, elendig pressing. Hmmm, det kunne nesten vært mantraet når det gjelder plater utgitt på Bloodshot. Brain Roberts, og resten av tonkaene fra Missouri leverte ei snytande fin skive i FORfjor. Jevn og god plate, med et par virkelig gode låter:



    Dead man's hand ligner jo nesten på Lyngen musikk :D
    (bare myyyyye bedre).
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.410
    Antall liker
    34.189
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Da var det bare å gå til sjefspøbberne.
    Får vel leve med at det bare er 70 spor på denne samleren (som også kommer med DVD) over storhetstida til Lee Brilleaux et co.

    Dr Feelgood - All Through the City (With Wilko 1974-1977) (2012)


    en smakebit
    [video=youtube;9tgB-gXBIOM]http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=9tgB-gXBIOM[/video]
    Var eldre da jeg så ham/dem på Cruise (da var gitarist Wilko Johnson forlengst gått) men potent rock hele veien..:)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Guy Clark (WB, 1978)

    Guy-Clark-Guy-Clark-142701.jpg


    Vinyl. AMG gir denne 3,5. Uenig; dette synes jeg er en undervurdert utgivelse med kun strøkne kutt. Rolig og fredelig.
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Jerry Jeff Walker - Contrary to Ordinary (MCA, 1978)

    z209.jpg


    Vinyl. En av Jerry Jeff´s beste. Svinger av "Saturday night special" (skrevet av Lee Clayton; feil i AMG) og selverkjennende og tilbakeskuende "We were kind of crazy then" (skrevet av kona Susan Walker). At hun holdt ut med ham og hans inntak av alkohol en periode, tyder vel på et sterkt forhold.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En favoritt siden jeg fylte ti år.


    Edit: Feil video. Rettet opp nå.
     
    Sist redigert:

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.410
    Antall liker
    34.189
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Fra "bra mann" (sitat Tow, over)

    Harlan T. Bobo - Too Much Love (2005)


    En helt nydelig liten stor plate.:)
     

    Tremor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2012
    Innlegg
    1.294
    Antall liker
    878
    Sted
    Tromsø
    Jerry Jeff Walker - Contrary to Ordinary (MCA, 197

    Vis vedlegget 175465

    Vinyl. En av Jerry Jeff´s beste. Svinger av "Saturday night special" (skrevet av Lee Clayton; feil i AMG) og selverkjennende og tilbakeskuende "We were kind of crazy then" (skrevet av kona Susan Walker). At hun holdt ut med ham og hans inntak av alkohol en periode, tyder vel på et sterkt forhold.
    Artig. Jeg har ikke engang hørt plata, men det skal jeg jammen få gjort noe med. ;) Satt som jeg ofte gjør og vurderte og grov litt frem og tilbake hos forskjellige selgere på discogs for å se hvem som kunne tilby den beste handlekurven da denne plata havnet oppi en av dem. Stusset litt på akkurat den ene låten du trekker frem, "We Were Kind Of Crazy Then", fordi det sto oppført at låtskriveren var Susanna Clark, altså Guy Clarks kone. Jeg har naturlig ikke noe cover å sjekke på, tror jammen jeg må bestille den for å se med eget øye. :)

    http://www.discogs.com/Jerry-Jeff-Walker-Contrary-To-Ordinary/release/1848415
     

    Bent

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Innlegg
    2.737
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Ettersom feberen herjer i kroppen og det er umuligt å få sove får jeg lytte til litt rolig og avsappende musikk:
    Alasdair Roberts - Farewell Sorrow (2003)

     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Starter denne fine vårdagen med noen av favorittene fra 80tallet.
    Og her spilles udelukkende vinyl. Jeg vil selvfølgelig gi beskjed skulle noe annet foregå.


    long ryders-two fisted tales.jpg
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Nirvana - The story of Simon Simopath (Island, 1967)



    Nirvana, ja, men ikkje de Nirvana. Dette ligner mer på The Zombies enn grunge. Flott snurrig psych-pop, med interessant orkestrering og fine arrangementer. Melodier som står til laud og vel så det.

     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Dylan. Hvis noen lurte. Og ikke en dag uten. Denne er en av hans beste. Betyr blandt hans 20 beste.

    dylan-planet waves.jpg
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Jonathan Richman - O moon, queen of night on earth (2010)



    Langt fra så pompøst som tittelen kan tilsi :)
    Er vel ikke akkurat ordet pompøs jeg får i hue når jeg hører på denne herren.
    Har gjort mye bra. Men det er lenge siden jeg har hørt på han.
     

    MidFi

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    152
    Antall liker
    68
    Triumvirat - Essential

    Triumvirat.jpg


    Førsteklasses Krautprog
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Jerry Jeff Walker - Contrary to Ordinary (MCA, 197

    Vis vedlegget 175465

    Vinyl. En av Jerry Jeff´s beste. Svinger av "Saturday night special" (skrevet av Lee Clayton; feil i AMG) og selverkjennende og tilbakeskuende "We were kind of crazy then" (skrevet av kona Susan Walker). At hun holdt ut med ham og hans inntak av alkohol en periode, tyder vel på et sterkt forhold.
    Artig. Jeg har ikke engang hørt plata, men det skal jeg jammen få gjort noe med. ;) Satt som jeg ofte gjør og vurderte og grov litt frem og tilbake hos forskjellige selgere på discogs for å se hvem som kunne tilby den beste handlekurven da denne plata havnet oppi en av dem. Stusset litt på akkurat den ene låten du trekker frem, "We Were Kind Of Crazy Then", fordi det sto oppført at låtskriveren var Susanna Clark, altså Guy Clarks kone. Jeg har naturlig ikke noe cover å sjekke på, tror jammen jeg må bestille den for å se med eget øye. :)

    http://www.discogs.com/Jerry-Jeff-Walker-Contrary-To-Ordinary/release/1848415
    Du har helt rett, det er Susanna Clark som har skrevet den. :)
     

    janfrt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.06.2011
    Innlegg
    7.491
    Antall liker
    8.618
    Sted
    Pt. Høvik
    Michael Fracasso - love & trust (DejaDisc, 1993)

    61TqXed+wwL._SL500_AA300_.jpg


    Rolig formiddagsmusikk fra denne fyren bosatt i Austin. Flotte tekster og melodier.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.640
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Meat puppets - Up on the sun (SST, 1985)



    Tredjeskiva til brødrene Kirkwood, som vel fortsatt er mest kjent for sin opptreden sammen med Nirvana, på MTV's beste unplugged session.
     

    rolfozzy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Innlegg
    16.365
    Antall liker
    6.575
    Torget vurderinger
    2
    Groundhogs - Thank christ for the bomb (Liberty, 1970)



    Tøff, tung britisk blues-rock.
    En meget bra plate dette. Jeg føler meg meget priviligert som har den i vinylsamlingen min. Og spilte den mye dengang den var ny i 1970.
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn