Hører på .Posthum sitt debutalbum. I allefall deler av det. Fant noen kutt på nettet og nysjerigheten ble for stor. Har ikke direkte dårlig samvittighet for å lytte på dem via nettet da jeg allerede har kjøpt flere eks av CDn og har bestilling på LP.
Skal ikke stikke under en stol at dette ikke er "min" musikk, og hva skal man si? Gutta får gode, meget gode kritikker, så produktet er nok helt greit, innefor sjanger "old school black metal". Nå klarer ikke min lille laptop å yte musikken rettferdighet på noen måte så jeg er jo spent på hvordan det vil lyde på et godt anlegg. Men uansett kan jeg jo si at for meg er dette noe helt nytt som sikkert vil kreve noen ganger lytting før jeg får helt taket på dem.
Hvorfor jeg kjøper "mettall" og ikke de sedvanlige klassiske på Naxos og Deutche Gramofon? Vår venn på HFS "Montesi" spiller i gruppa, OG de gir ut musikken på LP. To gode grunner til å foreta støtteoppkjøp, og så har jeg en niese som er helt inne på dette musikkfeltet her, og nå kan onkel briljere med å gi henne signert førsteutgivelse,- det har hun i allefall ikke ventet seg! ;D
Uansett er det ikke "værre" enn at jeg skal gi dem noen lyttinger for å se om jeg får noe ut av musikken deres, spennende er det helt klart. Og når posten kommer med plata blir det min aller første "metall" plate.