Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    room skrev:
    vargen skrev:
    Blackfield - Glasshouse.

Fra Welcome To My DNA. Gratis mp3 hvis man melder seg på mailinglist.:) Høres bra ut detta, begynner å glede meg til skiva kommer ut nå.
    Hallå vargen!

Har nå hatt siste porcupine dvd/bd et par uker..... og det er knall med godt bilde og god lyd....
    Kan ikke si meg mer enig der.:) Er jo typisk utgivelser derfra, låter alltid bra, og ser likedan ut. Har du Blackfield-DVD'n?
    Neste fredag blir det SW-kveld her, jeg og to andre skal stupe nedpå en del øl og lytte til PT, Blackfield, no-man osv på CD og vinyl, og glo på begge DVD'ene. Blir en digg kveld!

Tor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Antall liker
    603
    Dalbello (featuring Mick Ronson ) - Whomanfoursays

Vinyl

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.921
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Leter og leter, men finner pokker ikke Popcorn eller Bay City Rollers. Blir jo inspirert av Julio 8)

Tor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Antall liker
    603
    Nanci Griffith - Other Voices Other Rooms

C

Cyber

Gjest

Fin arbeidsmusikk, men ble litt tamt så denne gikk på istedet, er jo definisjonen på klassiker...

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Siste:

Frank Zappa - Mothermania 24/96 vinyl-rip
    Queen - Queen II (EMI-Toshiba)
    John Coltrane - Giant Steps
    Neil Young - Time Fades Away 24/96 vinyl-rip
    Nils Petter Molvær - Streamer (kanonbra)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Jonathan Richman - O Moon, Queen of Night On Earth

Slett ikke dum den her.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    Pete Molinari - A train bound for glory En feiende flott plate.

Seint på'an, men starter dagen bra for det. Velger denne som oppvåkning til vårt eminente Sanyo-ghettoblasteranlegg. Alt med linjeinngang kan brukes til å spre musikalske gleder hvis man har en kilde. Det kan selvsagt den innebygde doble kassettspilleren gjøre, men her er det dårlig utvalg i denslags mjukvare.

Det er sjelden at jeg spiller en plate så ofte som jeg har spilt denne på Spotify siste uken, og 3,5 gang siden innkjøp i lunchen i går er heller ikke vanlig kost. Det vil si, Monica Zetterlund som jeg kjøpte i forrige uke ble spilt like hyppig det første døgnet. Med andre ord også en god plate, kanskje den der ungdommen Bill inspirerte baben?

Men nå er det Pete som gjelder. Kanskje Monica og Bill etterhvert. God musikk må jo som tidligere nevnt presenteres for familien.
    Btw: Astral Weeks er også en fin plate på denne tiden av døgnet, og den stikk motsatte tiden på døgnet.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    Men nå er det Pete som gjelder. Kanskje Monica og Bill etterhvert. God musikk må jo som tidligere nevnt presenteres for familien.
    Btw: Astral Weeks er også en fin plate på denne tiden av døgnet, og den stikk motsatte tiden på døgnet.
    Så sant, så sant...

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    The Rationals - Out On The Floor

Rum runner i glasset, go'musikk på tallerkenen, punk & flippervorspiel om 120 minutter. Lørdag er god dag.
    Forøvrig funderer jeg på om jeg skal opparbeide meg et Messiaskompleks. En hobby må man jo ha.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:

Rum runner i glasset, go'musikk på tallerkenen, punk & flippervorspiel om 120 minutter. Lørdag er god dag.
    Forøvrig funderer jeg på om jeg skal opparbeide meg et Messiaskompleks. En hobby må man jo ha.
    Det vil nok kle deg bedre enn alle de som allerede har et Messias-kompleks her på sentralen. Og de er det faktisk noen av, men uten selvbevissthet er rollen lite flatterende. En som bevisst velger rollen vil kle den mye bedre, for han kan ta mål og få komplekset skreddersydd til situasjon og personlighet. En mental Savile Row er det viktig å ha råd til å bruke.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    baluba skrev:
    Roberten skrev:

Det vil nok kle deg bedre enn alle de som allerede har et Messias-kompleks her på sentralen. Og de er det faktisk noen av, men uten selvbevissthet er rollen lite flatterende. En som bevisst velger rollen vil kle den mye bedre, for han kan ta mål og få komplekset skreddersydd til situasjon og personlighet. En mental Savile Row er det viktig å ha råd til å bruke.
    Det der var særdeles flott sagt, baluba. I tråd med min nye livsanskuelse velger jeg attpåtil å ta deler av det som et vaskeekte kompliment.

V

vredensgnag

Gjest
    lars_erik skrev:
    John Lee Hooker; The Healer
    Jeg ser at lars-erik har sans for ironi. Det er fint.

Jeg lytter til Ashley Mahers "Hi" - et album med en merkelig kranglehistorie mellom henne og Branson, som gjorde at det ble trukket fra markedet. Undrer på om han prøvde seg og fikk nei.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Oi, ikke ofte man ser en så grov feilvurdering fra vreden.

The Decemberists - The King Is Dead

V

vredensgnag

Gjest
    Mener du at lars-erik er uten sans for ironi? Det håper jeg da ikke ... tror det bor en god ironiker i mannen.

Eller er det Bransons manøvrer mot Maher du tenker på?

"Hi" fikk jeg fullstendig sug på under en lang biltur i Irland - fant kassetten i en butikk der, ute på landsbygda. Først etterpå jeg fant ut at det hadde blitt knute på tråden mellom Virgin og "virgin."
    Det jeg har funnet ut om Maher i ettertid tyder på at hun er "tungt vedlikehold."

Hmmm - det blir nok en del Pete Molinari senere.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Richard Berry - "Get Out of the Car"

Creedence Clearwater Revival - "Willy and the Poor Boys"

The Band - "Northern Lights Southern Cross"

Bob Dylan - "Planet Waves"

Green on Red - "Here Come the Snakes"

Screaming Trees - "Invisible Lantern"

V

vredensgnag

Gjest
    Krise. Min yndlingsfilosof på P2, samtidig med at sjakkoverføringen begynner. Her må jeg velge Schopenhauer, det blir garantert bra i Studio Sokrates.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.518
    Jeg siktet nok ikke Bransons eventuelle forsøk på horisontale krumspring med Maher, nei.

@Eros, hørt avslutningslåta på Willy and the Poor Boys ? Strengt og mørkt !

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    @Eros, hørt avslutningslåta på Willy and the Poor Boys ? Strengt og mørkt !
    Jepp!

"Effigy" er en knallåt, og står i herlig kontrast til dølapartyrocken (med positivt fortegn) på resten av skiva.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn