Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    Den der må jo sjekkes ut. Regner med det er chicagoblues over en lav sko?
    Du må tro. ::) ;D

Bandet er fra San Diego, og beskrives vel enklest som 80s neo-garage. Opprinnelig var de aktive på midten av 80-tallet, med et lite knippe skiver og singler bak seg. Gjennoppsto for et par år siden, og kom med denne plata som jeg mener faktisk er den beste av deres utgivelser. Den gang ble de bl.a produsert av Jordan Tarlow (Fuzztones), så da vet du hvor landet ligger. ;)

Trist at de spilte i Oslo for hele 14 betalende i høst. Så lett er det å turnere lissom.
    (var der ikke selv :( )

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:

Bandet er fra San Diego, og beskrives vel enklest som 80s neo-garage. Opprinnelig var de aktive på midten av 80-tallet, med et lite knippe skiver og singler bak seg. Gjennoppsto for et par år siden, og kom med denne plata som jeg mener faktisk er den beste av deres utgivelser. Den gang ble de bl.a produsert av Jordan Tarlow (Fuzztones), så da vet du hvor landet ligger. ;)

Trist at de spilte i Oslo for hele 14 betalende i høst. Så lett er det å turnere lissom.
    Eg mente eg antok at låtene de spilte her er gamle blueslåter, gitt tittelen. Vet jo at bandet er av "nyere" dato... :p

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Townes skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Townes skrev:

Eg mente eg antok at låtene de spilte her er gamle blueslåter, gitt tittelen. Vet jo at bandet er av "nyere" dato... :p
    som sagt du må tro.
    Skjønner jeg var upresis der. Ingen credits hverken på cover, inner eller labler, men utifra fra jeg hører og leser av låttitler, så ja. ;)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.912
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:

Iron and wine - kiss each other clean
    Blodfersk fra Kompaniet, klarte ikke vente til stappa var ferdig med å sette den på.
    Hva syns du om denne?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398

. Denne likte jeg veldig alt før jeg var halvveis inn i første lytt. Den beste plata så langt, tror jeg. Liker den nye sounden, som er Iron and wine og samtidig noe annet. Mer komplekse arrangement, men samme flotte vokal. Veldig, veldig bra. Denne kommer til å bli spilt en del utover seinvinteren, vil jeg tro.

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.912
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:

. Denne likte jeg veldig alt før jeg var halvveis inn i første lytt. Den beste plata så langt, tror jeg. Liker den nye sounden, som er Iron and wine og samtidig noe annet. Mer komplekse arrangement, men samme flotte vokal. Veldig, veldig bra. Denne kommer til å bli spilt en del utover seinvinteren, vil jeg tro.
    Da er den satt på listen :)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    En siste før barnehagen

My Midnight Creeps - "My Midnight Creeps"
    Å faen, Last Train så tidlig ?
    moroklumpen. ;D
    hjemme-alene-pappa-i-kveld så den går nok ikke. ;)

siden arveprinsen er sønn av sin far, hopper vi opp og ned til matlaging.

The Stooges - "Raw Power"

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    ErosLoveking skrev:
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    En siste før barnehagen

moroklumpen. ;D

;D

Selv sover jeg bort sumarnatta på kontoret, så ikke mye Last Train her heller.
    Hadde nok vært for trøtt uansett etter nattens strabaser, merkelig hvor langt unna morgendagen virker 02.00 på natten når kroppen er i overdrive etter en knallkonsert og et par bøtter Sam Adams.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    En siste før barnehagen

moroklumpen. ;D

;D

Hadde nok vært for trøtt uansett etter nattens strabaser, merkelig hvor langt unna morgendagen virker 02.00 på natten når kroppen er i overdrive etter en knallkonsert og et par bøtter Sam Adams.
    og merkelig er det hvor kort siden kl 0200 virker 0700 når kroppen ikke er i overdrive men heller underdrive ;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.511
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    En siste før barnehagen

moroklumpen. ;D

;D

og merkelig er det hvor kort siden kl 0200 virker 0700 når kroppen ikke er i overdrive men heller underdrive ;D
    Jau. For ikke å snakke om 04.00 som er klokkeslettet jeg møtte Jon Blund. Sovnet i dusjen, drosjebil til bnp. Livet smiler.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1

Først det jeg lytter til: Wellers Wake Up The Nation. Den har jeg lånt av min gamle venn Yngve, som i kveld har releaseparty for sitt nye bands debut. Vel, hans band er en "litt" unøyaktig beskrivelse. Han er trommis i bandet Spitzbergen Rezidents som slipper sin første cd på Garage i kveld.

Bandets medlemmer kommer fra mange forskjellige hold. Roar Ruus Finsås er det mest kjente medlemmet i bandet. I Spitzbergen spiller han bare bass, men de fleste forbinder han vel med rollen som frontfigur i Radiofantomene og John Holmes Band. Han stod også bak Lars Vaulars store hit Solbriller på, noe han har fått merkelig lite kreditt for. Min gamle venn Yngve har ikke like kjent bakgrunn, men noen her inne kan jo ha hatt et forhold til Biafra Bjeff? I tillegg har han spilt i Scarecrow og The Stuck. Gitarist Bue spilte sammen med han i Biafra Bjeff, og har også bakgrunn fra diverse andre band jeg ikke har noe som helst forhold til. Det samme gjelder de resterende medlemmene, som jeg aldri har hørt om før.

De beskrives på denne måten av noen som forhåpentligvis har hørt dem før: "Bandet består av godt voksne mannfolk som har vært ute en vinternatt før, og gutta høres ut som en herlig blanding av adrenalin og testosteron mixet i hop av Rocky Erickson, Lynyrd Skynyrd og Talking Heads!" Det er i alle fall i min bok et glimrende utgangspunkt for det meste. CD-en lar jeg ligge uåpnet på stuebordet fram til jeg har hørt dem live i kveld. Det er mer gøy når jeg går til det med et åpent sinn som ikke er blitt påvirket av at jeg har hørt på platen allerede.

Kanskje det kommer enda flere av sentralens gale rockere på Garage i kveld? Info om partyet finner dere her:
    http://www.visitbergen.com/no/Produkt/?TLp=312886

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn