Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Bruce Springsteen - The Wild The Innocent & The E-Street Shuffle

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Litt mimring fra gymnasdagene :

The Housemartins - London 0 - Hull 4

mvh. s,

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Jeg synes i all anstendighets navn at det er på tide at Dag og understreken tar forholdet sitt ett skritt videre i steden for å trippe rundt grøten.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    Litt mimring fra gymnasdagene :

The Housemartins - London 0 - Hull 4

mvh. s,
    Hvafornoe? Var du ikke ferdig med gymnaset enda da den kom ut? Ungsau... En knall plate er det i alle fall. En poprock-perle med et kraftig horn i siden til det etablerte. De fremstod vel som en slags kristensosialister i media, men på plate var den kristne delen betraktelig tonet ned. Det var kanskje ikke 100 prosent enighet i bandet om den saken. For de som ikke kjenner bandet så godt så er det mulig at de har et sterkere forhold til et av medlemmene i bandet, Norman Cook aka Fatboy Slim. Ganske langt fra den originale sounden han stod for i 1986 kan man trygt si. Også The Beautiful South sprang også ut av Housemartins.

The Wagoneers er en helt annen sak. Etter å ha hørt Steve Earles debut tidligere i kveld spiller jeg nå debutplaten deres, Stout & High.

Det er sjelden jeg hører denne, for stort sett velger jeg Good Fortune. Det er derfor litt gøy å høre denne. Mer rockabilly enn min favoritt, så den har en friskhet som jeg lett forbinder med åttitallet. Ikke kom å si at det ikke kom ut nok perler på åttitallet. Ingen tvinger noen til å høre på søppelet, selv om nærradioene på den tiden insisterte på det. Vi hadde flere platebutikker med engasjerte folk bak disken, og vi leste oss fram til platene istedenfor å høre dem på radio første gang.

@ Robert: Hvor mange måneder siden var det jeg foreslo det samme? Det begynner å bli en tid siden, og da var det enkelt som fant outingen min upassende. Men nå er det så opp i dagen at jeg tror alle skjønner hva jeg mente den gangen, og at jeg ikke var helt på jordet. ;)

C

Cyber

Gjest

Nå "Carbon ribs"...

Cause I'm a dead man now
    With a ghost who lives
    Within the confines of
    These carbon ribs
    And one day when I'm free
    I will sit
    The cripple at your table
    The cripple by your side

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    baluba skrev:
    @ Robert: Hvor mange måneder siden var det jeg foreslo det samme? Det begynner å bli en tid siden, og da var det enkelt som fant outingen min upassende. Men nå er det så opp i dagen at jeg tror alle skjønner hva jeg mente den gangen, og at jeg ikke var helt på jordet. ;)
    Det har du selvfølgelig helt rett i. Og en god ting kan da ikke sies for ofte. Mon tro hva soppen vil si når dandyen kommer drassende med en halvtam trønder ;)

Nei, på tide med whisky nå vel.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.922
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Roberten skrev:
    baluba skrev:
    Det har du selvfølgelig helt rett i. Og en god ting kan da ikke sies for ofte. Mon tro hva soppen vil si når dandyen kommer drassende med en halvtam trønder ;)

Herregud, jeg flirer på meg brokk ;D

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Roberten skrev:
    baluba skrev:

Herregud, jeg flirer på meg brokk ;D
    Det skal du være forsiktig med, for brokk er vondt. Du bør nok helle være ærlig med deg selv. Jan Eggum har nå gitt ut første del av sin 2011-trilogi Kjærlighet & Ærlighet. Det er mulig at det er terapi å finne der. Uansett er det på tide å ta følelsene deres på alvor, for dette kan handle om resten av livet. :D

Jeg tror soppen kan venne seg til en halvtam trønder etterhvert. Det er jo ikke alle trøndere som er såpass tamme, så sjokket blir vel ikke så stort. Jeg kan forestille meg at streken til og med kan snakke dannet.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.922
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Eksempel på halvtam trønder, med eierforhold til fjernkontrollen 8)

Vedlegg

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Jeg synes i all anstendighets navn at det er på tide at Dag og understreken tar forholdet sitt ett skritt videre i steden for å trippe rundt grøten.
    Helt enig med deg pus.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Roberten skrev:
    Helt enig med deg pus.
    Det er nok enda mer å gå i dybden på her til gards. It burns burns burns, the ring of fire synger The Wagoneers passende akkurat nå.

;D

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    ErosLoveking skrev:
    Roberten skrev:
    Helt enig med deg pus.
    Hvis bare alle på sentralen hadde hatt et så harmonisk og vakkert forhold som oss så ville vi vært spart for mye keitete avstandsflørting.
    *mjau*

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Roberten skrev:
    Helt enig med deg pus.
    Hvis bare alle på sentralen hadde hatt et så harmonisk og vakkert forhold som oss så ville vi vært spart for mye keitete avstandsflørting.
    *mjau*
    Slik skal det være, gutter. Ta litt lærdom av de som våger å være ærlige, streken og Dag.

Her følger jeg opp i samme spor. Det startet med Earles gitarer, fortsatte med vognfolket fra 1988, og ender nå med Yoakams gitarer og Cadillac-er. Og noe etc i tillegg. Ærlig og ekte musikk som også er fra 1986.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    baluba skrev:
    Her følger jeg opp i samme spor. Det startet med Earles gitarer, fortsatte med vognfolket fra 1988, og ender nå med Yoakams gitarer og Cadillac-er. Og noe etc i tillegg. Ærlig og ekte musikk som også er fra 1986.
    Nei, nå roter jeg fælt gutter. Denne har jeg jo allerede hørt i kveld. Jeg er nok blitt litt forvirret av all heten av de romantiske forholdene som etterhvert åpenbarer seg i alle sin prakt på sentralen. Dermed må jeg finne en annen i samme genre, og da er The Wagoneers Good Fortune det naturlige valget. Og nå er vi kommet til 1989, og åttitallet er over. En ny æra begynner på flere måter.

Den enslige stemmen som starter med Won't you... før bandet kommer inn er en helt genial start av en plate. Den gir et klart inntrykk av at du møtes av en subtil og brilliant tolkning av genren. Det er bare så jævla bra, pardon my french.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.906
    Sted
    Oslo
    Hjem fra jobb om men halvtimes tid, da skal denne få en første spinn på tallerkenen. Ingen store forhåpninger dog.

Fuzztones - "Preaching To The Perverted"

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Når jeg leser ytringer som har kommet fra enkelte her, så er jeg jaggu glad jeg har et sunt forhold til skijentenes truser. Og er fornøyd med det.

Jeg tar denne. Dette er også en veldig bra sak fra Mellencamp. Alt. Akk. Country.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Ser jeg har blitt omtalt i de nedrigste vendinger når jeg har vært opptatt med grytene og med mine vertsplikter. Jeg kommer aldri mer til å innlate meg med en hel- eller halvtrønder før jeg får tilsendt bilder og latexavstøpning av de edelere deler, så der er ingen grunn til å rushe noe mellom lars_erik og meg, gutter eller jenter/dere som ikke har bestemt dere enda.

Mens jeg venter på prinsen, så korter jeg ventetiden med denne hunken:

Rufus Wainwright - Release the stars

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    ErosLoveking skrev:
    Hjem fra jobb om men halvtimes tid, da skal denne få en første spinn på tallerkenen. Ingen store forhåpninger dog.

Fuzztones - "Preaching To The Perverted"
    Eg blei ikkje veldig imponert. Vil gjerne høyre din oppfatning når du har ein.

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    Et jævla strev med denne latexen...
    Får spille denne i mens;
    Du burde kanskje rengjøre apparatet ditt etter bruk, streken.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn