Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.925
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Må riste av meg dette tøvet med ordentlige tekster og låter som ikke går i turbo rett fram, men med dynamikk og variasjon :)

Vedlegg

golyngset

Medlem
    Ble medlem
    23.11.2007
    Antall liker
    0
    Sted
    Kaupanger, Sogn
    Denne

Vreid - V
    Lenge sidan eg har høyrt på metall - morro! Kjøpte vinyl av Sogndalspatriotiske grunnar, men plata er fanken ikkje verst. Big up til Jarle og gjengen. Bra plate og masse skryt for USA turneen dei nett er ferdige med.

Geir Ove

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:
    Otis Gibbs - Joe Hill's Ashes

Etter å ha gått over rørsoklene på to forsterkere, er det godt å sette seg ordentlig ned og lytte til et av årets store album. Kanskje jeg skal prøve meg på et glass rødt også? Må ikke komme helt ut av det....
    Knallplate, men den kom vel i fjor? Da kan du rydde plass til nothing is wrong på topp 10 lista di, der den hører heme ;D

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Townes skrev:
    Reckless Kelly - Good Luck & True Love

Får se ka Steve Earle i lettutgava har kommet opp med denne gangen.
    Ha ha ha.

Det kom en låt i Reckless Kelly plata som fikk meg til å lure på ka i he***** som foregikk. Første halvminuttet satt eg bare å ristet på hodet, så åpnet eg spotify for å slå av greia. Det viste seg at den hadde fortsatt på neste plate i 2011 playlista mi; siste Dream theater. Skjønte det måtte være noe ::)

Tar heller denne:

Imelda May - More mayhem

edit: Som forøvrig var pointless å sette på siden bonusspora er fjernet "in Norway". I alle fall på min Spotify.

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    1.133
    Torget vurderinger
    4
    Blackguard - Profugus Mortis

U

utgatt60135

Gjest
    united59 skrev:
    Jeg likte veldig godt Girls' Album, men ikke fått helt taket på den forrige. Usikker her også..
    Trodde de bare har gitt en debutplate før denne. Delte ikke helt alt skrytet den fikk, men den nye virker mer "vanlig" om jeg husker riktig. Den nye Father, Son, Holy Ghost synes god uten at jeg fikk de helt store opplevelsene. Men skal gi den mer tid.

På vei til jobb ble det årets nest beste plate (?). En meget, meget sterk plate:

Bon Iver The Great

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    1.133
    Torget vurderinger
    4
    Blind Melon - Soup

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Townes skrev:
    Townes skrev:
    Reckless Kelly - Good Luck & True Love

Får se ka Steve Earle i lettutgava har kommet opp med denne gangen.
    Ha ha ha.

Det kom en låt i Reckless Kelly plata som fikk meg til å lure på ka i he***** som foregikk. Første halvminuttet satt eg bare å ristet på hodet, så åpnet eg spotify for å slå av greia. Det viste seg at den hadde fortsatt på neste plate i 2011 playlista mi; siste Dream theater. Skjønte det måtte være noe ::)

Tar heller denne:

Imelda May - More mayhem

edit: Som forøvrig var pointless å sette på siden bonusspora er fjernet "in Norway". I alle fall på min Spotify.
    Jeg får heller ikke spilt bonuspora av på Spotify, men hvis du har tilgang på Wimp er de tilgjengelig der:
    http://wimp.no/album/7782599

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.278
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    united59 skrev:
    Otis Gibbs - Joe Hill's Ashes

Etter å ha gått over rørsoklene på to forsterkere, er det godt å sette seg ordentlig ned og lytte til et av årets store album. Kanskje jeg skal prøve meg på et glass rødt også? Må ikke komme helt ut av det....
    Knallplate, men den kom vel i fjor? Da kan du rydde plass til nothing is wrong på topp 10 lista di, der den hører heme ;D
    Uff ja, tok det for gitt at den var ny iom at jeg ikke kjente til den før du viste den fram her i tråden. Flaut ja. :-[
    Mulig Dawes nå får plass på 10-på-topp, men ikke plassen til Gibbs. Det riktige er vel at de under bare rykker ett hakk fram? Dawes er nok fortsatt neppe inne blant 9-på-topp. Per nu :)

En annen bra nyutgivelse:
    David Philips - The Rooftop Recordings

Akustisk blues

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.278
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Lyngen skrev:
    united59 skrev:
    Jeg likte veldig godt Girls' Album, men ikke fått helt taket på den forrige. Usikker her også..
    Trodde de bare har gitt en debutplate før denne. Delte ikke helt alt skrytet den fikk, men den nye virker mer "vanlig" om jeg husker riktig. Den nye Father, Son, Holy Ghost synes god uten at jeg fikk de helt store opplevelsene. Men skal gi den mer tid.

En EP fra i fjor. :)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.278
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Felice Brothers - Celebration Florida

Foran Dawes i køen av gode plater anno 2011. ;D

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:

? ? ?

Seriøst?

Får gi den en ny sjans da, men for meg virket den på grensen til dårlig - der var det for mye digitalt fiksfakseri for min smak. Skal kaste fordommer på dør og gi den en lytt en dag.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.278
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    united59 skrev:

? ? ?

Seriøst?

Får gi den en ny sjans da, men for meg virket den på grensen til dårlig - der var det for mye digitalt fiksfakseri for min smak. Skal kaste fordommer på dør og gi den en lytt en dag.
    Nesten bare terg, hehe. De vaker nok der i terrenget fra ca 8-15 begge to, hvis jeg skulle skrevet en liste i dag.
    Denne er litt "rørete" innimellom ja, men det som er bra på denne, er VELDIG bra :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:
    Townes skrev:
    united59 skrev:

? ? ?

Seriøst?

Nesten bare terg, hehe. De vaker nok der i terrenget fra ca 8-15 begge to, hvis jeg skulle skrevet en liste i dag.
    Denne er litt "rørete" innimellom ja, men det som er bra på denne, er VELDIG bra :)
    :)

Uansett, gleder meg til å se lista di. Vi har jo mye felles hva smak angår, og hvis du mener det er opp mot 14 bedre utgivelser enn Dawes plata til nå i år, har eg mye godt i vente ;D

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.278
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    united59 skrev:
    Townes skrev:
    united59 skrev:

? ? ?

Seriøst?

:)

Uansett, gleder meg til å se lista di. Vi har jo mye felles hva smak angår, og hvis du mener det er opp mot 14 bedre utgivelser enn Dawes plata til nå i år, har eg mye godt i vente ;D
    Tror ikke du er ukjent med noen av de som jeg rangerer over. :)
    Ja kanskje jeg skal prøve å skrive en liste snart, har foreløpig en vag ide om 6-7 plater som må være øverst pga at de har gjort stort inntrykk på meg. Feks Israel Nash Gripka over her. Og kanskje 10 plater til som er i nærheten der, rett under, har vel plassert Dawes der, vet ikke helt hvorfor. Og 10-20 gode plater til er der jo, i tillegg. Men antallene i de forskjellige "gruppene" er bare gjetting, kanskje lista blir bare på 15 plater og ikke 40.

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    united59 skrev:
    Adele - 21

Årets popplate?
    Er ihvertfall den popplata jeg har hørt mest på i år, noe som nok også har en sammenheng med at det er samboerns favorittplate. ;)
    Men jeg synes platen er bra jeg også. :)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Bent skrev:
    united59 skrev:
    Adele - 21

Årets popplate?
    Er ihvertfall den popplata jeg har hørt mest på i år, noe som nok også har en sammenheng med at det er samboerns favorittplate. ;)
    Men jeg synes platen er bra jeg også. :)
    Fin stemme, og en sympatisk person. Men litt kjedelig og kledelig (det må du ikke la lars_erik få vite, for da blir han så lei seg.).

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn