Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.273
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    united59 skrev:
    Townes skrev:
    united59 skrev:
    Townes skrev:
    united59 skrev:
    Felice Brothers - Celebration Florida
    Foran Dawes i køen av gode plater anno 2011. ;D
    ? ? ?
    Seriøst?
    Får gi den en ny sjans da, men for meg virket den på grensen til dårlig - der var det for mye digitalt fiksfakseri for min smak. Skal kaste fordommer på dør og gi den en lytt en dag.
    Nesten bare terg, hehe. De vaker nok der i terrenget fra ca 8-15 begge to, hvis jeg skulle skrevet en liste i dag.
    Denne er litt "rørete" innimellom ja, men det som er bra på denne, er VELDIG bra :)
    :)

Uansett, gleder meg til å se lista di. Vi har jo mye felles hva smak angår, og hvis du mener det er opp mot 14 bedre utgivelser enn Dawes plata til nå i år, har eg mye godt i vente ;D
    Tror ikke du er ukjent med noen av de som jeg rangerer over. :)
    Ja kanskje jeg skal prøve å skrive en liste snart, har foreløpig en vag ide om 6-7 plater som må være øverst pga at de har gjort stort inntrykk på meg. Feks Israel Nash Gripka over her. Og kanskje 10 plater til som er i nærheten der, rett under, har vel plassert Dawes der, vet ikke helt hvorfor. Og 10-20 gode plater til er der jo, i tillegg. Men antallene i de forskjellige "gruppene" er bare gjetting, kanskje lista blir bare på 15 plater og ikke 40.
    Apropos liste: jeg noterte akkurat artistene med 2011-utgivelser som jeg liker og som bør være med på lista. Da fikk jeg ca 30 album som MÅ være med, 30 som BØR være med. Samt ca 10 som jeg er usikker på foreløpig. Feks Wilcos siste. I tillegg har jeg helt sikkert glemt noen, har bare drukket ei kanne kaffe i dag.
    Så det kan bli lang og vanskelig liste.
    Et veldig bra musikkår altså, selv om kanskje topp5 kanskje ikke kommer til å bli SÅ utrolig sterk. :)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    united59 skrev:
    united59 skrev:
    Townes skrev:
    united59 skrev:
    Townes skrev:
    united59 skrev:
    Felice Brothers - Celebration Florida
    Foran Dawes i køen av gode plater anno 2011. ;D
    ? ? ?
    Seriøst?
    Får gi den en ny sjans da, men for meg virket den på grensen til dårlig - der var det for mye digitalt fiksfakseri for min smak. Skal kaste fordommer på dør og gi den en lytt en dag.
    Nesten bare terg, hehe. De vaker nok der i terrenget fra ca 8-15 begge to, hvis jeg skulle skrevet en liste i dag.
    Denne er litt "rørete" innimellom ja, men det som er bra på denne, er VELDIG bra :)
    :)

Uansett, gleder meg til å se lista di. Vi har jo mye felles hva smak angår, og hvis du mener det er opp mot 14 bedre utgivelser enn Dawes plata til nå i år, har eg mye godt i vente ;D
    Tror ikke du er ukjent med noen av de som jeg rangerer over. :)
    Ja kanskje jeg skal prøve å skrive en liste snart, har foreløpig en vag ide om 6-7 plater som må være øverst pga at de har gjort stort inntrykk på meg. Feks Israel Nash Gripka over her. Og kanskje 10 plater til som er i nærheten der, rett under, har vel plassert Dawes der, vet ikke helt hvorfor. Og 10-20 gode plater til er der jo, i tillegg. Men antallene i de forskjellige "gruppene" er bare gjetting, kanskje lista blir bare på 15 plater og ikke 40.
    Apropos liste: jeg noterte akkurat artistene med 2011-utgivelser som jeg liker og som bør være med på lista. Da fikk jeg ca 30 album som MÅ være med, 30 som BØR være med. Samt ca 10 som jeg er usikker på foreløpig. Feks Wilcos siste. I tillegg har jeg helt sikkert glemt noen, har bare drukket ei kanne kaffe i dag.
    Så det kan bli lang og vanskelig liste.
    Et veldig bra musikkår altså, selv om kanskje topp5 kanskje ikke kommer til å bli SÅ utrolig sterk. :)
    Har foreløpig satt opp ca 50-60 stk. Og så kommer jo Wilco, Ryan, Tom Waits, Joe Henry og Black keys. Så trur topp 5 blir ganske bra :) Ikkje fått høre verken Tom Russell eller Nick Lowe ennå, men har vel bare sånn middels forventninger til Lowe.

Det blir et mycket bra år. Det er vel omtrent bare Sadies som mangler fra mine favoritter....

Lista på spotify inneholder vel ca 400 titler, men der er det en del grums også...

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.925
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    united59 skrev:
    dag1234 skrev:
    Ron Sexsmith - s/t
    Fin stemme, og en sympatisk person. Men litt kjedelig og kledelig ;D
    WUT!!? Nå blir jeg lei meg. Han synger jo så nydelig... :'(
    Først får guttevalpen lære å kle seg!

Nå denne.

Lagemiddagmusikk ;)

Vedlegg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.482
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    "Guttevalpen" Sexsmith er født i 1964, og han kan kle på seg.

Springsteen, derimot, har vi aldri sett i noe annet enn flanellsskjorte m flakene utenpå,
    - jo unntaksvis m svette T-shirt. Men platene som kom før "Born in the USA" er jo høreverdige likevel.

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.925
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    bluesbreaker skrev:

Springsteen, derimot, har vi aldri sett i noe annet enn flanellsskjorte m flakene utenpå,
    - jo unntaksvis m svette T-shirt. Men platene som kom før "Born in the USA" er jo hørbare likevel.
    ;D

Skjortene til guttevalpen er alt for små. En bolle til, og knappene spretter ut som leirduer ::)

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.925
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    bluesbreaker skrev:
    :)Jo, det har du muligens rett i, men flink til å synge er han.
    Får muligens bite i skjorte-ermet, lukke øynene og la det stå til :-\
    Kanskje ;)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    bluesbreaker skrev:

- jo unntaksvis m svette T-shirt. Men platene som kom før "Born in the USA" er jo høreverdige likevel.
    Ja, se på dette antrekket!!! Han bryter omlagt alt der er av regler. Og så må han slutte å la mora knytte slipset, hun får det ikke til like vel. Det er en fin grense mellom å være velkledd og utkledd, det har stakkars Bolla ikke skjønt.

Chris Knight - Enought rope

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.925
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Velkledd, slik enhver dame burde vært!
    Verden ville vært et bedre sted da 8)

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    The royal beat comspiracy - Gala galore

Dratt frem fra glemselen da eg leitet etter noen cd'er. Er jo faktisk ikkje helt ueffen denne. Variert og jevn på samme tid :)

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland
    Må nesten sette på denne. Satt og så på Eurosport, da de plutselig begynner å spille Trains fra In Absentia.

Porcupine Tree - In Absentia.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    Velkledd, slik enhver dame burde vært!
    Verden ville vært et bedre sted da 8)
    Hu greia der er vel overlessa etter din smak 8).
    Jeg prøver å kjøre en anstendig linje ::)

Pent og kledelig fottøy ;)
    Mmm... det var litt mye med de lissene, ikke?

Moddi - Floriography

Vedlegg

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Selv om DT ikke er av mine favorittband må jeg nesten ta en lytt på denne også:
    Dream Theatre - A Dramatic Turn Of Events

EL 18

Medlem
    Ble medlem
    07.08.2008
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    3
    Ser noen liker progmetal her i form av Dream Theater. Denne dyktige gjengen under her fra Notodden har gitt ut et spennende og utrolig variert album. Langt i fra så forutsigbart som det DT er for tiden. Leprous heter de. Progressiv musikk i verdensklasse!

Vedlegg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn