Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    Da var arbeidsdagen endelig over og det kan nytes musikk igjen. :)
    Mads Eriksen - Journey

eksu

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.05.2007
    Antall liker
    1.106
    Torget vurderinger
    4
    AC/DC - Back in Black

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Denne falt i smak.

Blackfield - welcome to my dna

mvh. s,

gormj

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.12.2008
    Antall liker
    315
    Sted
    Trondheim
    Fra minnekonserten i Oslo Domkirke, via Airfoil. Musikk som gjør noe med sjelen.

Vapor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2002
    Antall liker
    195
    Sted
    Bergen

Siste Lindsey album...spliller det meste selv, og er produsent +++

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Torja skrev:
    Du driver og skryter over å ha tatt steget inn i det 21de århundre på avspillersiden, ja? Velkommen til nåtiden og fremtiden, Torja.  ;)

Jeg dykker ned i fortiden med litt sjarmerende folkrock. Hvor Nico fikk inspirasjon til å lage noe så lite urbant som et rendyrket folkrock-album vet jeg ikke, men folkrock var vel rett og slett inn i 1967. Tittelen Chelsea Girl hinter vel også i retningen av at vi har med en übercool urban chick å gjøre. Alt var mulig i sekstisju.  :)

Et fint år det der. Beatles, Velvet, The Monkees... and it goes on and on and on and on and on...

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.550
    Hø, jeg hadde egentlig forventet å finne voksne mennesker i grus på sentralen fordi REM har sagt takk for seg.

Peach Kelli Pop

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Hø, jeg hadde egentlig forventet å finne voksne mennesker i grus på sentralen fordi REM har sagt takk for seg.

Peach Kelli Pop

Jøss! trodde det var 20 års jubileum for nedleggelsen av bandet

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.550
    Neida, det er for når de sist ga ut en helstøpt skive.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.924
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    Bent skrev:
    Roberten skrev:
    Skal nok komme over det helt uten gråt ;)
    Nesegrus eller nyregrus?
    Nyregrus. En helvetes smerte, som man kan drepe for å bli kvitt. Akkurat som med REM.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.550
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Bent skrev:
    Roberten skrev:
    Nesegrus eller nyregrus?
    Nyregrus. En helvetes smerte, som man kan drepe for å bli kvitt. Akkurat som med REM.
    Er ikke det der et litt voldsomt utsagn ? Går det bra med deg ?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.924
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Roberten skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Bent skrev:
    Roberten skrev:
    Nesegrus eller nyregrus?
    Er ikke det der et litt voldsomt utsagn ? Går det bra med deg ?
    Dag minte meg på de to gangene jeg opplevde dette. Et helvete. unner ingen det. REM er ikke så ille ;)

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.550
    Tror du bør ta deg en prat med dag om det der, kan ikke være sunt at slikt plutselig bobler opp til overflaten.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    Bent skrev:
    Roberten skrev:
    Nesegrus eller nyregrus?
    Du er til tider et suspekt individ, lars_erik. Godt vi har fagfolk på sentralen som allerede er på jobben. Men jeg er enig med de som ikke sørger fordi de trodde at REM allerede var historie. I lang tid har de hørt ut som en stadig mindre attraktiv kopi på seg selv, så de skjønte nok selv at nok er nok. De trakk den litt lenger enn det som sunt er, men det er absolutt til deres fordel at de gir seg nå. Den siste platen kjøper jeg ikke fordi jeg a: har nok REM fra før, og b: lyden ser helt grusom ut ifølge disse grafene folk leker med for tiden. Nok er nok, selv for en gammel fan. Nyeste album i samlingen begynner å bli seriøst gammelt.

Dette albumet begynner også å bli seriøst gammelt, men er fremdeles i stand til å knocke meg rett av føttene. ;D

Bad har alt; låtene, pure coolness, the king of pop og lyden. Absolutt alt stemmer med Bad og Thriller. Det blir bare Bad i kveld tror jeg. Må ikke bli for oppøst heller. Hjertet på aldrende menn bør mosjoneres med tanke og omhu. Moderasjon er stikkordet.

Edit: Jeg leser med lettelse at fagmannen allerede har visket noe i øret til lassemannen. Sinnets sunnhet skal det ikke tas lett på, med eller uten nyregrus.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.924
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Roberten skrev:
    Tror du bør ta deg en prat med dag om det der, kan ikke være sunt at slikt plutselig bobler opp til overflaten.
    Sterke minner til slike smerter, vet du. Den som har hatt det, vet hva jeg snakker om :'(

Angående REM, har de vel ikke gitt ut noe minneverdig på to ti-år.

@baluba; du har ingen anelse om hvor suspekt ;D

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland

Dream Theater - Black Clouds & Silver Linings.

Må spelle litt nyinnkjøp her. Funker fett!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.014
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    lars_erik skrev:
    Roberten skrev:
    Sterke minner til slike smerter, vet du. Den som har hatt det, vet hva jeg snakker om :'(

Angående REM, har de vel ikke gitt ut noe minneverdig på to ti-år.

@baluba; du har ingen anelse om hvor suspekt ;D
    Det er nettopp det som gjør meg så skremt!

Men de har da kommet med en god del fine hits etter at de forlot IRS Records til fordel for storkapitalen i en major label. Forandringen var ikke så stor, selv om de kanskje fremstod litt mindre kryptiske etterhvert. Noe ethvert menneske bør gjøre hvis de ikke går på syre hele tiden. New Adventures in Hi-Fi (1996) er den nyeste jeg fikk noe forhold til og eier i fysisk format. De etterpå har jeg kun et flyktig forhold til, og ingen hele album som er kommet på major label blir spilt. Etter at de ble store ble de mer låtorienterte, og hitsene går litt på bekostning av helheten for meg.

Men jøje meg, de gav ut flere flotte album mens de fortsatt var signet av mr. Copeland. Etter hva jeg har forstått var de det eneste bandet som fikk pengene sine av broren til Stewart, for de var litt for store til å lure. For gode advokater, altså. Og hitsene de har kommet med etter at de fikk mer kommersielle krav stilt til seg er storslåtte i noen tilfeller. De har absolutt gjort seg fortjent oppmerksomheten, og det er for snobbete å avskrive alt som ikke har kommet ut på IRS. Jeg klarer bare ikke så store doser av det.

Det blir kanskje et skifte fra en Michael til en annen etter at Bad er over.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn