Før man tar trimturen til konditoriet. Viktig med kondisjon.
Det er da alt for lite ordentlig prog her!
Det er da alt for lite ordentlig prog her!
Vedlegg
-
20.6 KB Visninger: 184
|
Tror jeg har stukket nesa innenfor Holms, men aldri tilbrakt tid der. Fretex holdt til der i et salig rot frem til ca 1979, da var jeg 20 somre og full av vigør og likørbaluba skrev:På Holms har man vært, må vite. Første gang da jeg turnerte med Carl Perkins i 1987. Jeg hadde litt tid til overs etter konserten og gikk på gammepop på Holms, for det var en del av de som var på konserten (som ble holdt på Exodus) som skulle videre der, og jeg ville sjekke hva det var. Senere ble det etterhvert en hangout for speed-pushere og bolere, og da forsvant mye av grunnlaget for å lokke mer normale mennesker til stedet. De hadde vel et realt identitetsproblem etterhver i Markens Tverrgate, der Holms lå. Til slutt ble det biljardsalong/sportspub av stedet, og vi vet jo hvilke individer som stort sett henger på slike steder. Hva det er i dag aner jeg ikke, selv om jeg var utenfor forleden dag. Jeg husker forresten ikke at Fretex har vært i Markens Tverrgate, men du bodde jo i Bergen før meg. Det må jo ha vært utrolig mange år siden, for Holms er også et gammelt sted. Faen, du må være eldgammel, Dag.dag1234 skrev:Fretex i Lars Hilles gate ja, det var tider det. Husker da det lå i Marken, og som siden ble til Holms. Der var jeg aldri. På Holms altså.
Men, du har kanskje vært på et annet sted som tilhørte familien Holm. Villa Amorini, senere bare Amorini, tilhørte også Holms. Etter at de gikk konkurs har de ikke vært i den bransjen lenger ifølge det jeg vet, og de har i alle fall ingenting med Landmark å gjøre. Amorini kom nok ut av deres hender så tidlig som 1995, og det tror jeg var siste krampetrekning for restaurantørfamilien Holm.
Den relativt korte tiden jeg nøt kredibilitet som en sentral person i Amorini-miljøet hevdet lokalpressen at klientellet var så hipt at folk som ikke eide solbriller fra det rette merket ikke våget seg innom dørene, og at det var vår overdrevne kulhet som førte til at stedet gikk ad undas. Det er godt å vite at man har vært årsaken til noe ondt i livet. Jeg hadde faktisk min egen theme-song når jeg entret lokalet på slutten. Dj-en spilte en bestemt låt av Jay Kay når han så at jeg var på plass i lokalet. Hvorfor han fant det viktig å annonsere min ankomst for de andre gjestene har jeg aldri forstått, men det førte i alle fall til at de søte unge pikene trodde jeg var en mye viktigere person enn jeg noensinne egentlig har vært. Med de åpenbare fordelene det gav meg... 8)dag1234 skrev:Tror jeg har stukket nesa innenfor Holms, men aldri tilbrakt tid der. Fretex holdt til der i et salig rot frem til ca 1979, da var jeg 20 somre og full av vigør og likørbaluba skrev:På Holms har man vært, må vite. Første gang da jeg turnerte med Carl Perkins i 1987. Jeg hadde litt tid til overs etter konserten og gikk på gammepop på Holms, for det var en del av de som var på konserten (som ble holdt på Exodus) som skulle videre der, og jeg ville sjekke hva det var. Senere ble det etterhvert en hangout for speed-pushere og bolere, og da forsvant mye av grunnlaget for å lokke mer normale mennesker til stedet. De hadde vel et realt identitetsproblem etterhver i Markens Tverrgate, der Holms lå. Til slutt ble det biljardsalong/sportspub av stedet, og vi vet jo hvilke individer som stort sett henger på slike steder. Hva det er i dag aner jeg ikke, selv om jeg var utenfor forleden dag. Jeg husker forresten ikke at Fretex har vært i Markens Tverrgate, men du bodde jo i Bergen før meg. Det må jo ha vært utrolig mange år siden, for Holms er også et gammelt sted. Faen, du må være eldgammel, Dag.dag1234 skrev:Fretex i Lars Hilles gate ja, det var tider det. Husker da det lå i Marken, og som siden ble til Holms. Der var jeg aldri. På Holms altså.
Men, du har kanskje vært på et annet sted som tilhørte familien Holm. Villa Amorini, senere bare Amorini, tilhørte også Holms. Etter at de gikk konkurs har de ikke vært i den bransjen lenger ifølge det jeg vet, og de har i alle fall ingenting med Landmark å gjøre. Amorini kom nok ut av deres hender så tidlig som 1995, og det tror jeg var siste krampetrekning for restaurantørfamilien Holm..
Exodus har jeg vært på, det kom langt seinere - sånn ca 1985. Villa Amorini var et hektisk nattasted for de mer lyssky virksomheter og dulge drifter første del av 80-tallet - etter å ha forsøkt seg med sviktende hell som eksklusiv resturang.
Those were the days...
Hvilken ære! Sånt har aldri hendt meg, men jeg mener noen sang "Nå går de gamle hjem" da jeg ga meg på byen her for noe siden...baluba skrev:Den relativt korte tiden jeg nøt kredibilitet som en sentral person i Amorini-miljøet hevdet lokalpressen at klientellet var så hipt at folk som ikke eide solbriller fra det rette merket ikke våget seg innom dørene, og at det var vår overdrevne kulhet som førte til at stedet gikk ad undas. Det er godt å vite at man har vært årsaken til noe ondt i livet. Jeg hadde faktisk min egen theme-song når jeg entret lokalet på slutten. Dj-en spilte en bestemt låt av Jay Kay når han så at jeg var på plass i lokalet. Hvorfor han fant det viktig å annonsere min ankomst for de andre gjestene har jeg aldri forstått, men det førte i alle fall til at de søte unge pikene trodde jeg var en mye viktigere person enn jeg noensinne egentlig har vært. Med de åpenbare fordelene det gav meg... 8)dag1234 skrev:Tror jeg har stukket nesa innenfor Holms, men aldri tilbrakt tid der. Fretex holdt til der i et salig rot frem til ca 1979, da var jeg 20 somre og full av vigør og likørbaluba skrev:På Holms har man vært, må vite. Første gang da jeg turnerte med Carl Perkins i 1987. Jeg hadde litt tid til overs etter konserten og gikk på gammepop på Holms, for det var en del av de som var på konserten (som ble holdt på Exodus) som skulle videre der, og jeg ville sjekke hva det var. Senere ble det etterhvert en hangout for speed-pushere og bolere, og da forsvant mye av grunnlaget for å lokke mer normale mennesker til stedet. De hadde vel et realt identitetsproblem etterhver i Markens Tverrgate, der Holms lå. Til slutt ble det biljardsalong/sportspub av stedet, og vi vet jo hvilke individer som stort sett henger på slike steder. Hva det er i dag aner jeg ikke, selv om jeg var utenfor forleden dag. Jeg husker forresten ikke at Fretex har vært i Markens Tverrgate, men du bodde jo i Bergen før meg. Det må jo ha vært utrolig mange år siden, for Holms er også et gammelt sted. Faen, du må være eldgammel, Dag.dag1234 skrev:Fretex i Lars Hilles gate ja, det var tider det. Husker da det lå i Marken, og som siden ble til Holms. Der var jeg aldri. På Holms altså.
Men, du har kanskje vært på et annet sted som tilhørte familien Holm. Villa Amorini, senere bare Amorini, tilhørte også Holms. Etter at de gikk konkurs har de ikke vært i den bransjen lenger ifølge det jeg vet, og de har i alle fall ingenting med Landmark å gjøre. Amorini kom nok ut av deres hender så tidlig som 1995, og det tror jeg var siste krampetrekning for restaurantørfamilien Holm..
Exodus har jeg vært på, det kom langt seinere - sånn ca 1985. Villa Amorini var et hektisk nattasted for de mer lyssky virksomheter og dulge drifter første del av 80-tallet - etter å ha forsøkt seg med sviktende hell som eksklusiv resturang.
Those were the days...
Hvis du gikk på Amorini i 95 så hørte du endel av mine plater. Fredagene pleide å begynne med at dj-ene raidet platesamlingen min, så fikk jeg alt tilbake i like pen tilstand på nachspielet natt til søndag. Det var altså endel funk, fra sekstitallet fram til da. Og annen funky, tidsriktig musikk. Ellers gikk det i industriell rock ala Minestry, litt Seattle, åttitalls-undergrunn, belgisk og barokk. Samt en sunn dose jazz på nattestid, og i partysammenheng. Vi hadde endel herlige jam-sessions med musikere fra alt fra Dance With A Stranger til Stratosgutane. Det var en herlig tid med mye musikalsk liv og røre i Bergen, årene rundt midten av nittitallet. En deilig periode å være aktiv i musikkmiljøet. Det er sikkert fint i dag også, men på den tiden hersket en spesiell stemning som jeg aldri har opplevd, hverken før eller siden. Kunstmiljøet smeltet sammen med musikkmiljøet også på en annen måte enn nå.atonal skrev:Herlig, baluba ;D
Hva slags musikk hørte du mest på på den tiden?
Mistenker at det samme skjer her og. Første lytten (Spotify) var nydelig. Kom hjem og fant 2CD-versjonen fra burningshed, samtidig lå det hentelapp til 3CD/BD-versjonen. Den vanlige BD-versjonen er vel på vei, tenker jeg. Vurderer å bestille vinylen også. Den har forøvrig fått spille siden jeg kom hjem, og den bare fortsetter å vokse her.atonal skrev:Jepp. Tror den blir årets plate for min del. Vokser veldig.vargen skrev:Sitter og lytter til Steven Wilsons nyeste skive, Grace for Drowning. Liker det jeg hører, men kjenner at den trenger noen gjennomspillinger. Noen andre som har hørt denne?
Flere som har hyllet denne, så den får derfor sin første spinn nå.vargen skrev:Mistenker at det samme skjer her og. Første lytten (Spotify) var nydelig. Kom hjem og fant 2CD-versjonen fra burningshed, samtidig lå det hentelapp til 3CD/BD-versjonen. Den vanlige BD-versjonen er vel på vei, tenker jeg. Vurderer å bestille vinylen også. Den har forøvrig fått spille siden jeg kom hjem, og den bare fortsetter å vokse her.atonal skrev:Jepp. Tror den blir årets plate for min del. Vokser veldig.vargen skrev:Sitter og lytter til Steven Wilsons nyeste skive, Grace for Drowning. Liker det jeg hører, men kjenner at den trenger noen gjennomspillinger. Noen andre som har hørt denne?
Digger forøvrig filmen fra burningshed, det var jo Pete som i de tidligere dager svarte på mail. Nå har Lisa tatt over, og hu er ikke akkurat dårlig hu heller.![]()
Det var litt av en bredde, baluba, et stort spenn det der. Besøkte Bergen sjelden på den tiden, dessverre, så jeg fikk aldri med meg Amorini. Bodde i Oslo det tiåret og vanket på steder som Head On, So What og noen ganger Cosmopolite. Forsåvidt en viss bredde i dette også, med funk, indie/britpop og jazz/world.baluba skrev:Hvis du gikk på Amorini i 95 så hørte du endel av mine plater. Fredagene pleide å begynne med at dj-ene raidet platesamlingen min, så fikk jeg alt tilbake i like pen tilstand på nachspielet natt til søndag. Det var altså endel funk, fra sekstitallet fram til da. Og annen funky, tidsriktig musikk. Ellers gikk det i industriell rock ala Minestry, litt Seattle, åttitalls-undergrunn, belgisk og barokk. Samt en sunn dose jazz på nattestid, og i partysammenheng. Vi hadde endel herlige jam-sessions med musikere fra alt fra Dance With A Stranger til Stratosgutane. Det var en herlig tid med mye musikalsk liv og røre i Bergen, årene rundt midten av nittitallet. En deilig periode å være aktiv i musikkmiljøet. Det er sikkert fint i dag også, men på den tiden hersket en spesiell stemning som jeg aldri har opplevd, hverken før eller siden. Kunstmiljøet smeltet sammen med musikkmiljøet også på en annen måte enn nå.atonal skrev:Herlig, baluba ;D
Jeg glemte å nevne afro. Township jive, highlife og alt annet som kom fra det afrikanske kontinentet. Det opptok veldig mye tid i den periode, og jeg produserte endel events over det temaet. Fikk jobbet med mange flinke jazzfolk i det miljøet, og fikk en base for min store respekt for musikalsk håndverk der.
Denne ogsåBent skrev:^God plate den der, tar en runde med den jeg og.![]()
Glimrende plate. Det var vel den som solgte meg på Ministry. De synth-greiene de kom med før det var ikke helt min cup of tea, selv om jeg hørte litt på det også. Mest på trass. Head On var forresten mitt vadested i Oslo også. Det kule med det stedet var at du slapp cover charge hvis du troverdig førte deg som om du skulle slippe å betale. Hadde du rette minen/innstillingen slapp du rett inn døren. Alltid høy stemning på vei ned den trappen der, etter å ha fyrt opp formen på Møllers etter vorspielet i Bernt Ankers Gate. Aj aj aj, det hadde jeg neppe tålt i dag. En helg på besøk i Bernt Ankers Gate hadde det nok tatt en måned å komme seg etter i min alder. :atonal skrev:Det var litt av en bredde, baluba, et stort spenn det der. Besøkte Bergen sjelden på den tiden, dessverre, så jeg fikk aldri med meg Amorini. Bodde i Oslo det tiåret og vanket på steder som Head On, So What og noen ganger Cosmopolite. Forsåvidt en viss bredde i dette også, med funk, indie/britpop og jazz/world.baluba skrev:Hvis du gikk på Amorini i 95 så hørte du endel av mine plater. Fredagene pleide å begynne med at dj-ene raidet platesamlingen min, så fikk jeg alt tilbake i like pen tilstand på nachspielet natt til søndag. Det var altså endel funk, fra sekstitallet fram til da. Og annen funky, tidsriktig musikk. Ellers gikk det i industriell rock ala Minestry, litt Seattle, åttitalls-undergrunn, belgisk og barokk. Samt en sunn dose jazz på nattestid, og i partysammenheng. Vi hadde endel herlige jam-sessions med musikere fra alt fra Dance With A Stranger til Stratosgutane. Det var en herlig tid med mye musikalsk liv og røre i Bergen, årene rundt midten av nittitallet. En deilig periode å være aktiv i musikkmiljøet. Det er sikkert fint i dag også, men på den tiden hersket en spesiell stemning som jeg aldri har opplevd, hverken før eller siden. Kunstmiljøet smeltet sammen med musikkmiljøet også på en annen måte enn nå.atonal skrev:Herlig, baluba ;D
Jeg glemte å nevne afro. Township jive, highlife og alt annet som kom fra det afrikanske kontinentet. Det opptok veldig mye tid i den periode, og jeg produserte endel events over det temaet. Fikk jobbet med mange flinke jazzfolk i det miljøet, og fikk en base for min store respekt for musikalsk håndverk der.
Ministry, ja.
De har jeg hørt mye på. Det meste av industrial-genren, egentlig, i hvertfall det som var verdt å høre på. Ble introdusert for Ministry i -89 med plata The Mind Is a Terrible Thing to Taste. Setter på den og mimrer litt. Gjennom hodetlf. så jeg ikke skremmer intetanende i huset.