Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:
    ^Min venn; det er nok MP3 på FY! ;)
    Nope, Spotify bruker Ogg Vorbis. Ingen mp3 der i gården. ;D

Men jeg tror nok ikke at bruken av Spotify kommer til å bli mindre på Sørvestlandet, selv om du av uvisse grunner ønsker det. Selv om nysgjerrigheten til the well dressed man har vært lav de siste dagene, så kommer den nok til å våkne til liv igjen etter en stund. Lenge siden jeg også brukte Spotify, før jeg forleden dag fikk masse anbefalinger på Facebook. Spotfiy + Facebook er jo helt genialt.
    Nå har jeg kobla spotify til fb etter din anbefaling. Snart ikke noe privatliv igjen...

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:

Men jeg tror nok ikke at bruken av Spotify kommer til å bli mindre på Sørvestlandet, selv om du av uvisse grunner ønsker det. Selv om nysgjerrigheten til the well dressed man har vært lav de siste dagene, så kommer den nok til å våkne til liv igjen etter en stund. Lenge siden jeg også brukte Spotify, før jeg forleden dag fikk masse anbefalinger på Facebook. Spotfiy + Facebook er jo helt genialt.
    Nå har jeg kobla spotify til fb etter din anbefaling. Snart ikke noe privatliv igjen...
    Vel, egentlig ingen anbefaling. Jeg gjør det manuelt, og det er mest muligheten til å ta del i andres musikkhverdag at jeg synes det er så kjekt. Litt egoistisk, kanskje? Chet gjorde seg nettopp ferdig, men jeg har ikke tid til noen ny plate enda. Tre på rappen var da ikke så ille, midt i uken.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.922
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:

Ok. Jeg er for gammel og konservativ :eek:
    Uten tvil.

Jeg har aldri vært på Fjasboka engang. Og FY! har jeg kun brukt til å sjekke mulig musikk for enten lossless nedlasting eller kjøp.

Bestiller gamlehjems-plass så fort som mulig.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.028
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:

Uten tvil.

Jeg har aldri vært på Fjasboka engang. Og FY! har jeg kun brukt til å sjekke mulig musikk for enten lossless nedlasting eller kjøp.

Trodde du kanskje var på hjem allerede, jeg.
    Men muligens av en annen type?

Der hører vi vel alle hjemme.;D

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.922
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    united59 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    lars_erik skrev:

Uten tvil.

Trodde du kanskje var på hjem allerede, jeg.
    Men muligens av en annen type?

Der hører vi vel alle hjemme.;D
    ;D

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Ingen lyd fra spotify for tiden,hører denne på lp.

Twilight Singers - dynamite steps

mvh. s,

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.922
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    I morgen er det seminar, og da er jo kleskoden en helt annen enn til hverdags.

Lydia Loveless - Indestructible machine
    Pynte deg litt da? ::)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:

Det er nok dress-down, frykter jeg.

Har hentet frem fra de dypeste lader svarte chinos (MTM, seff), en gråmelert tee fra Fruit of the Loom, og en flaskegrønn cordskjorte fra Thomas Pink som jeg liker veldig godt, og et svart/hvit pasily-tørkle i halsen. Ikke helt bestemt med for om jeg skal bruke boots eller sko, så jeg har pusset opp begge. Turkise seler, men de er det ingen som ser likevel.

Tror det kan funke for den bønsjen i morgen. Får jo som regel pepper for outfiten, så hvorfor ikke like gjerne gi dem valuta for pengene?

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    20.922
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:

Har hentet frem fra de dypeste lader svarte chinos (MTM, seff), en gråmelert tee fra Fruit of the Loom, og en flaskegrønn cordskjorte fra Thomas Pink som jeg liker veldig godt, og et svart/hvit pasily-tørkle i halsen. Ikke helt bestemt med for om jeg skal bruke boots eller sko, så jeg har pusset opp begge. Turkise seler, men de er det ingen som ser likevel.

Tror det kan funke for den bønsjen i morgen. Får jo som regel pepper for outfiten, så hvorfor ikke like gjerne gi dem valuta for pengene?
    Gi de full valuta! Ta`n helt ut i stedet ;)

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:

Den er for lang til å taes helt ut på det stedet vi skal være i morgen.

Prøver litt psykojazz, siden det er psykosebehandling jeg skal semineres om i morgen.

Vedlegg

H.R

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Antall liker
    6.808
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Denne Reigning sound skiva er aldri feil (Love and Curses). Faktisk så lite feil at jeg har kjøpt den på vinyl og CD

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.008
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nytt fra heksa.

release date 21. Nov :)

1. sporet er nydelig. Ikke kommet lenger

bambadoo

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Antall liker
    12.008
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    http://louderthanwar.com/featured/kate-bush-50-words-for-snow-album-review

Mind-blowingly open and eerily emotional it’s the perfect ending to an album that has been a stunning trip and a work of pure genius and perhaps the best of her career.
    Kate Bush was always going to be an artist that got better with age, not tied into the tedious teenage concept of pop she is a real artist who bears her soul and is not afraid to dig deep and take risks.

This is a masterwork that takes no easy options and takes a real effort to explore.

An important work that defines genius.
    PS: Foreløpig inntrykk. Klarer ikke å "skippe" spor. Må bare lytte......ferdig....
    Ikke noe partymusikk riktignok.

decibelius

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Nå har jeg hørt på den her ganske mye i ulike sinns-stemninger.
    Jeg er nødt til å konkludere med att dette totalt sett er den beste solo-skiva Ryan Adams har gitt ut. Det kan godt være att fremtida vil si mesterverk, men det er for tidlig nå. Løp og kjøp er greit.

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.158
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:
    lars_erik skrev:
    dag1234 skrev:

Den er for lang til å taes helt ut på det stedet vi skal være i morgen.

Prøver litt psykojazz, siden det er psykosebehandling jeg skal semineres om i morgen.
    Jeg trodde du fikk nok av psykoer bare ved å henge på sentralen. Så feil kan man ta, og du er sannsynligvis umettelig på psykoer. Slik er det vel med dere som hører klingende mynt i kassen hver gang vi stakkarer ramler utenfor det "normale". Men psyk så mye du vil, du. Det er forresten høst, og da skal du bruke lette boots sammen med chinos. Mener å huske at du har Desert Treks. De er jo akseptable under de fleste vær og psykoser, i og med at de ikke er semskede, som sine mer kjente brødre fra ørkenen.

Her i Bergen er jeg blitt så sta at jeg går med semskede ørkenboots hver dag nå. Har funnet ut at mørkebrunt er den ultimate fargen på ørkenboots når det er utrygt for noen dråper. Det er den fargen som er lettest å børste fin igjen. Sorte kan fort bli matte hvis de ikke børstes skikkelig, og originalfargen sand tåler jo ingenting, og blir aldri helt det samme igjen etter uhellet har vært ute. Tre år med eksperimentering med fargen på ørkenbootsene har altså ført til en konklusjon; sand til tørre og fine dager der man ikke har planer om å bli for animert (man er jo selv en vandrende fare når ølglassene begynner å bli mange), sort når det passer av stilistiske årsaker, og mørkebrune til hverdags. Det kjekke med ørkenboots er at de passer til både up- og down-dressing, dress og jeans. Neste tur til UK kommer jeg nok hjem med et par sand, og et par mørkebrune fra Clark's Store. Sand selges forresten ikke i andre butikker enn Clark's egne merkeutsalg. Skal jo være litt eksklusivt med originalfargen, så de får du ikke kjøpt til overpris i Oslos hippe skobutikker.

Bergensere bør ha i bakhodet at å kjøpe et par til 1200 i en hipp butikk her hjemme er tullete. Du kan jo fly tur retur Stanstead med Norwegian, og betale det samme for et par boots og flybilletter til sammen (hvis du har en kjerring som kan kjøre deg til Flesland istedenfor å ta drosje). Da kan du ta et morgenfly på tom mage, spise en diger engelsk frokost, shoppe boots i Clark's butikk på flyplassen, handle taxfree, og være hjemme igjen før middagen skal på bordet. Hvis Norwegian i tillegg tilbyr nett på flyet kan jeg faktisk foreta hele arbeidsdagen på fly og flyplass med en liten laptop. Siden alle voksne menn bør kjøpe et par ørkenboots i året er det en no brainer. Eneste unntaket er sorte, hvis jeg skal være streng. Clark's sorte ørkenboots har sort såle, og da er faktisk fine kopier med rett farge på sålen å foretrekke i mine øyne. Er nemlig ikke noen merkefrik. Har et spanskprodusert par i sort med riktig farge på sålen som jeg er veldig glad i. Eneste dag uten boots før jul blir julebordet i København om en måned. Til den dagen har jeg kjøpt noen rimelige men fine italienske spasersko i brunt semsket skinn (Zappa hadde ikke peiling på fottøy). Pene og enkle sko, som ut fra prøvingen da jeg kjøpte dem i Spania virker ekstremt komfortable. De står på gulvet i gangen og lokker meg hver morgen, men de skal lukte nytt skinn når jeg går fra hotellrommet til restauranten i desember. Det er ikke bare jenter som har lov til å like gode og fine sko. Husk Tom Waits kjente ord i Down By Law; Not the shoes! Vinylen fikk stå sin prøve, men favorittskoene var uhyre viktige.

Nok fashion. Nå toner Dylans Nashville Skyline ut her, så jeg må finne på noe nytt å lytte til.

Tror jeg holder meg innenfor "genren folk", og pøser på med skjønne Five Leaves Left av Nick Drake. En liten innrømmelse om musikalsk snobberi er på sin plass. Da Drake fikk sin endelige renessanse på nittitallet irriterte det meg faktisk kraftig. Til da var jeg vant med at folk fikk en overraskelse når jeg presenterte min egen lille favoritt for dem. Etter noen år ut på nittitallet visste plutselig alle hvem han var. Det føltes litt urettferdig å miste eksklusiviteten. Jeg mener, fyren var jo dau og trengte ikke pengene. Min forfengelighet er vel minst like mye verdt som pengepungen til de som eier rettighetene til musikken hans pt imho.

Du har vel fått med deg perlene til Drake, lars_erik? Mener å ha sett at du har spilt det noen ganger, men hukommelsen svikter ganske ofte.
    (Jada, sorte Clark's ørkenboots er fine med sort såle også, så jeg sier ikke nei takk til et par i størrelse 43...)

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn