Nettopp kommet hjem i drittværet etter en litt for lang dag med diverse jobbing. Trenger noe til å kicke systemet igang, og i mangel på en anstendig strippebule i kjelleren i huset der jeg bor får jeg nøye meg med verdensvevens tilbud. Verdens kanskje dristigste haugesundsrocker Clem Hoot drar igang showet med hjelp av det fagre kjønns mest åpenbare fordeler.
Jeg kunne valgt en bedre låt, men valgte heller den beste videoen deres på Youtube. Etterpå får jeg heller høre på låtene på Myspace, mens hodet maler vakre bilder inspirert av inntrykkene fra denne videoen. Hvorfor har vi ingen band som dette her til lands (og da tenker jeg selvsagt ikke bare på gutta som spiller)? Kanskje Garage hadde opplevd et bombeattakk fra Ottar hvis Johnny Hootrock spilte opp til dans?
Selv ml-ere i min omkrets misliker Ottar-fanatikerne. En tidligere svært aktiv kvinnelig ml-er jeg kjenner i Oslo uttalte under valget i høst at hun nesten ville stemt borgerlig i Bergen for å unngå at Ottar-medlemmet som AP frontet som ordførerkandidat vant valget. Det overrasket meg at hun brukte Ottar som et argument mot en politiker som stiller til valg som venstresidens ordførerkandidat, men det viser seg altså at selv i Rødt anses Ottar for å være ekstremister. Hmmm, nå blir det kanskje opportunt for antisosialistiske sentralister å like Ottar, fordi de er mislikt av ytre venstre...