Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.392
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    united59 skrev:
    Da er klart for høytidsstund.
    Stearinlys slukket, duker fjernet, sola blendet. Nabovarsel sendt ut.
    Full guffe. 8)

The Black keys - El camino

MEGET lovende.
    En gang til. Høyere nå. ;D

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Stilig og talentfull dame.

Maya Vik - chateau foux coupe

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    Fortsetter med norsk pop.
    Hvorfor ikke?

Nå er endelig Duel In The Sun ankommet butikker i Bergen. Platekompaniet hadde et eksemplar som bandet sørget for ble sendt dit for meg, og samtidig kunne Johnny i dag fortelle meg at Apollon har fått den inn, både på cd og vinyl. Vinylfolket kan glede seg over at den er presset i 180 g kvalitetsplast, og at det følger cd med for de dagene kong Alkohol forlanger å høre dem. Og det er jo en plate som man ønsker å ha på iPod-en i julestresset imho.

Anbefales på det varmeste. Den fortjener virkelig den sterke femmeren den fikk av Dagbladets anmelder, med tittelen "Denne duellen bør du ikke gå glipp av".

Duel In The Sun spiller catchy musikk som vi sjelden hører den her hjemme. Det handler om myke sanger med en uvanlig detaljrikdom i lydbildet — lekne sanger med refrengsterke melodier, ringlende gitarer og flotte harmonier. Imponerende, rett og slett.
    Sitat Øyvind Rønning/Dagbladet.

Og hva kan dere forvente å høre ifølge herr Rønning?

Men — inspirasjonsfaglig skylder nok Duel In The Sun mest til britisk indie-rock og myke grupper som The Beautiful South, Aztec Camera, Pulp, Pet Shop Boys og delvis newzealandske Crowded House og amerikanske Fleetwood Mac.
    Kom årets beste norske popalbum i årets ellevte måned? Skal ikke se bort fra det. Dette er den oppfølgeren The Colors Turned Red skulle ha kommet med da de ble gjenforent for noen år siden. Da hadde de raget mye høyere på pophimmelen i dag, men det er kanskje like greit at det ble slik det ble. TCTR tilhører åttitallet. Sett bort fra de mest nerdete og informerte popelskerne er det få som husker bandet som gjorde furore i 1988 med sitt eneste album. Den historien kan vi komme tilbake til en annen gang. Det jeg vil fram til er at en bytte av bandnavn var likevel greit å foreta, for så store ble aldri TCTR at de kan tape noe på det. Det hadde kanskje vært morsommere hvis de hadde tatt opp igjen det første navnet de ble kjent under, Im Nebel. Mest fordi det vil fremstå som ironisk med et slik navn og en så catchy musikk, he he he.

Med en spilletid på under 44 minutter oppleves faktisk platen relativt kort. Jeg er fortsatt sulten på mer etter å ha hørt den. Alle medlemmene i bandet er seriøse platesamlere. Vokalist Johnny husker jeg passerte tusen lp-er før han ble myndig. Kanskje ikke så rart med en far som hans. Jeg var med å hjelpe til da de flyttet en gang på åttitallet. Platesamlingen til gamlingen dekket veggene i et rom i huset. Tror det må ha vært i underkant av 20.000 album, pluss et tilsvarende antall singler. Haakon er ikke stort bedre/verre, så som låtskriver så kjenner han seg godt igjen i publikumsrollen også. Han skjønner at man alltid må holde publikum sultne for mer.

Finnes på Spotify, men jeg orker ikke finne lenken til dere nå. Det klarer dere selv. Lars Erik får satse på fildeling, hvis den eksistere som torrent.  ;)
    Men en så ærlig og idealistisk sjel som han kommer nok til å gå på nettet og bestille den fra kompaniets nettbutikk, hvis ikke iTunes har begynt med lossless.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Duel In The Sun er for kort :eek: - så her trengs det mer musikk umiddelbart. Norsk poprock får ligge i fred mens jeg spiller Kravitz klassiske Mama Said.

Funky rockedude med soul, den godeste Lenny. Ny plate ute, og snart i Norge. Vet ikke om jeg kommer til å kjøpe plate eller gå på konsert, for en stor fan er jeg ikke. Men man må jo være både døv og idiot for å ikke høre kvalitetene, så enkelt er det. 8)

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Ja,har bestilt Duel In The Sun her også.På vinyl fra PK.Siden du har fått ditt ex.baluba er det håp om at ventetiden ikke blir så lang.

mvh. s,

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Fra norsk pop over til norsk tungrock.

Audrey Horne - no hay banda

mvh. s,

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    mikefish skrev:
    Ja,har bestilt Duel In The Sun her også.På vinyl fra PK.Siden du har fått ditt ex.baluba er det håp om at ventetiden ikke blir så lang.

mvh. s,
    Det går nok kjapt. Det har gått mye god pop tapt i Haakon Larsens tilbaketrekking fra popbransjen etter konkursen i Mega Records i 1988. Jeg har aldri pratet med ham om det, men jeg tror bandet ble skikkelig frustrerte over å miste alt i den konkursen. I dag har de ikke lenger tilgang til sine gamle opptak. Ingen i Danmark vet hvor hverken master eller multitrack befinner seg, så noen gjenutgivelse må baseres på en original-cd.

Det blir spennende å høre hva du synes om vinylen. Gutta er kvalitetsbevisste, så jeg regner med at pressingen er flott. Det er verdt å minne på hva High Fidelity skrev om The Colors Turned Red i 1988: Ikke bare har nordmennene grabbet til seg de beste oljefeltene i Nordsjøen. Nå har de også laget årets beste danske lp. :)
    Kvalitetene er fortsatt der, og vi får håpe at dette er starten på en rekke gode poputgivelser fra gutta i Haugesund. Folk som sitter seg seriøst ned og hører mye musikk lærer mye, og det er lett å høre kvalitetene til endel slike artister. Elvis Costello og Jan Eggum er begge eksempler på folk med et seriøst kjærlighetsforhold til musikk, og store platesamlinger. Husker at Costello var så spent at han fikk en plate av REM flybåren over Atlanteren fordi han ikke orket å vente på europeisk distribusjon for mange år siden. Tror det var Fables... det dreide seg om.

Btw: Det ble tidligere spurt om Jan Eggums live-innspilling fra Rainbow Studio med Kongshaug er den tredje platen i årets trilogi, og det stemmer. Ifølge ham selv (på Facebook i dag) kommer platen i butikkene på fredag. Snakker vi om en fremtidig testplate-klassiker her? Det skulle ikke forundre meg om denne platen blir ofte hørt i hifi-butikker i 2012 og fremover.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Takk for utfyllendes info baluba ! Kommer med en tilbakemelding når jeg får (og har hørt) platen.Er glad i god popmusikk !

mvh. s,

Bent

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2008
    Antall liker
    613
    Sted
    Nordhordland
    mikefish skrev:
    Takk for utfyllendes info baluba ! Kommer med en tilbakemelding når jeg får (og har hørt) platen.Er glad i god popmusikk !

mvh. s,
    Var ihvertfall ingenting og si på prisen på vinylutgaven hos PK.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    dag1234 skrev:
    Må ha vært full som bare fy. Husker ikke at jeg har kjøpt denne.

Kate Bush - 50 words for snow
    Får håpe du shoppet på nettet og ikke ravet full rundt i en platebutikk. Noe som ved nærmere ettertanke ikke virker sansynlig

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn