Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

vargen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.10.2007
    Antall liker
    208
    Sted
    Oppland

Steven Wilson - Grace for Drowning.

Oslo den 29.04, Rockefeller. Gleder meg! ;D

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.284
    Sted
    Tromsø
    Fytterakken kor influensa herjer med kroppen. Før var man litt snufsete i noen dager, men fortsatt oppegående. Det som treffer en nå er rene svartedauen og man ligger nærmest komatøs i te-fire dager før man kjenner livsgnisten vende tilbake.

Og da er det på tide å sette inn et skikkelig "Wake up Call"

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Finbeck skrev:
    Fin den der Finbeck. Har seilet opp som en slags "dark horse" i dbt diskografien for min del. Av platene etter de så smått begynte å gå i hundene er dette den klart beste etter mi meining. Siste helstøpte slik eg ser det.

Hansern er jo mottagelig for kvalitet virker det som, med kick både på 16HP og Ween, så kanskje han skal ta et dypdykk i de virkelig gode dbt skivene etterhvert også :)

Finbeck

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Antall liker
    1.135
    Townes skrev:
    Finbeck skrev:
    Fin den der Finbeck. Har seilet opp som en slags "dark horse" i dbt diskografien for min del. Av platene etter de så smått begynte å gå i hundene er dette den klart beste etter mi meining. Siste helstøpte slik eg ser det.

Hansern er jo mottagelig for kvalitet virker det som, med kick både på 16HP og Ween, så kanskje han skal ta et dypdykk i de virkelig gode dbt skivene etterhvert også :)
    Bra plate dette,men trur min favoritt er A Blessing and A Curse fra dbt.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.061
    Sted
    Sortland
    Townes skrev:
    he-he 8)

venter på den store dbt-opplevinga. De har jo verdens kuleste bandnavn ihvertfall. Har ikke hørt så mye, men det lille jeg har hørt har ikke ført til de store ovasjonene. Calexico er neste på utforsker-listen ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hansern skrev:
    Townes skrev:
    he-he 8)

venter på den store dbt-opplevinga. De har jo verdens kuleste bandnavn ihvertfall. Har ikke hørt så mye, men det lille jeg har hørt har ikke ført til de store ovasjonene. Calexico er neste på utforsker-listen ;)
    Ka har du hørt av dbt? Det er jo the dirty south, southern rock opera og decoration day som er platene å begynne med, slik eg ser det. Førstnevnte er et definitivt mesterverk.
    Calexico er jo gull. Fantastisk herlig band, og en opplevelse live. Upåkagelig på plate også.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.061
    Sted
    Sortland
    'Southern Rock Opera' er på wimp.
    har hørt den.
    Får snurre den en runde til en av de nærmeste dagene -
    slike anbefalinger må man følge opp - for sin egen del........ ;D

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.061
    Sted
    Sortland
    javelja.......

...kom ikke her å si at jeg ikke gir etter for gruppepress.... 8)

innlegget blir fortløpende oppdatert:
    veldig trad gitarlyd, fett - men kjedelig? Nei - mest fett. Mistenker at det låter bedre over anlegget enn på mediokre ørelurer fra wimp. Nokså trad sørstatsrock. Tjaaaa........... :-\

Vedlegg

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Hansern skrev:
    javelja.......

...kom ikke her å si at jeg ikke gir etter for gruppepress.... 8)
    Gruppepress er bra.

Men southern rock opera blir bedre når du sitter med coveret mellom henda og kan følge med på tekster. Det er jo en rød tråd der.
    Den er uansett noe ujevn, det er ganske mye å pløye gjennom, og interessen kan dabbe litt på LP2.

Vil uansett anbefale deg å sjekke ut the dirty south. Der er de på sitt definitive høydepunkt, og spesielt låtene til Cooley stråler noe voldsomt der. Isbell gjør sine saker vel også. I motsetning til Finbeck er eg ikkje så glad i A blessing and a curse, kor Isbell nesten drar en Kurt Nilsen i "Daylight". Det grenser mot en idol låt. På den annen side er Space city på den plata, og slike låter er ikkje dusinvare.

@dag - vad tycks om Leonard the sportsman/sheperd? Etter en kjapp lytt tenker eg det var greit nok. Singelen virket å være gromeste låta.

mana

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Townes skrev:
    Cream - Disraeli gears

En av usannsynlig få plater Eric Clapton har vært involvert i som faktisk er bra.
    Ja den er meget bra,men samtidig skriver du som at det er fakta at resten av Claptons arbeid er dårlig men det er vel kun din mening eller 8)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    mana skrev:
    Townes skrev:
    Cream - Disraeli gears

En av usannsynlig få plater Eric Clapton har vært involvert i som faktisk er bra.
    Ja den er meget bra,men samtidig skriver du som at det er fakta at resten av Claptons arbeid er dårlig men det er vel kun din mening eller 8)
    Men min mening er jo fakta...

RojohII

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Antall liker
    1.855
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    mana skrev:
    Townes skrev:
    Cream - Disraeli gears

461 Ocean Boulevard er definitivt verdt å lytte til innimellom.

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.061
    Sted
    Sortland
    mana skrev:
    Townes skrev:
    Cream - Disraeli gears

..vel, han er nok ikke alene:
    http://www.guardian.co.uk/music/musicblog/2007/dec/01/ericclaptonisnotgod siteres:
    "Clapton is a serial borrower." ...
    "Clapton's popularity is a mystery - there's no fire, no abandon, no musical identity. Given a platform, Clapton will either send you to sleep or offend your musical sensibilities with pap. But both of those must be better than hearing his pathetic political views."
    bortsett fra Bluesbrakers har han vel aldri bidratt med noe som helst?

mana

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Hansern skrev:
    mana skrev:
    Townes skrev:
    Cream - Disraeli gears

http://www.guardian.co.uk/music/musicblog/2007/dec/01/ericclaptonisnotgod

bortsett fra Bluesbrakers har han vel akdri bidratt med noe som helst?
    Det er lov å fremstille det som sin personlige mening men det blir feil å fremstille det som om det er opplest og vedtatt at resten av Claptons utgivelser ikke holder mål ;)

xtz 69

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2011
    Antall liker
    115
    Torget vurderinger
    9
    coldplay på tv 2 selvfølgelig ;D bor i steigen nord norge, og har ikke mulighet til å gå på så mye koserter, desverre :( denne syntes jeg var helt super). har kost meg skikkelig nå ;) men nå er det vel kveld. God natt folkens!

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    mana skrev:
    Hansern skrev:
    mana skrev:
    Townes skrev:
    Cream - Disraeli gears

Det er lov å fremstille det som sin personlige mening men det blir feil å fremstille det som om det er opplest og vedtatt at resten av Claptons utgivelser ikke holder mål ;)
    Men alvorlig talt...

Skal eg måtte si det helt fullstendig eksplisitt, at mine uttalelser er mine personlige meninger?

Greit,

Etter min mening er Eric Clapton helt usannsynlig overvurdert. Dette er mine, personlige, meninger. Jeg synes, personlig, at musikken hans er stort sett kjedeligere enn å studere maling tørke. Det finnes et par hederlige unntak, Cream er blant dem. Yardbirds et annet.

Ikkje syns eg han synger noe spesielt bra, ikkje syns eg han lager spesielt gode låter (især gitt den mangfoldige katalogen han har), og ikkje syns eg han er en spesielt underholdende gitarist heller. Jada, han er flink, men takke meg til Fred Cole. Han har sjel, det har ikkje Clapton.

Og dette er min mening, ikkje en objektiv vedtatt sannhet. Sjøl om det burde vært det.

;) - Smiley vedlagt for å unngå at folk som .Marcus74 og ansepe skal gå i vranglås om de skulle være så uheldig å lese dette innlegget.
    Til alt overmål en blunke-smiley. Da bør vel alt være greit?

mana

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.08.2009
    Antall liker
    190
    Torget vurderinger
    24
    Townes skrev:
    mana skrev:
    Hansern skrev:
    mana skrev:
    Townes skrev:
    Cream - Disraeli gears

Men alvorlig talt...

Skal eg måtte si det helt fullstendig eksplisitt, at mine uttalelser er mine personlige meninger?

Greit,

Etter min mening er Eric Clapton helt usannsynlig overvurdert. Dette er mine, personlige, meninger. Jeg synes, personlig, at musikken hans er stort sett kjedeligere enn å studere maling tørke. Det finnes et par hederlige unntak, Cream er blant dem. Yardbirds et annet.

Ikkje syns eg han synger noe spesielt bra, ikkje syns eg han lager spesielt gode låter (især gitt den mangfoldige katalogen han har), og ikkje syns eg han er en spesielt underholdende gitarist heller. Jada, han er flink, men takke meg til Fred Cole. Han har sjel, det har ikkje Clapton.

Og dette er min mening, ikkje en objektiv vedtatt sannhet. Sjøl om det burde vært det.

;) - Smiley vedlagt for å unngå at folk som .Marcus74 og ansepe skal gå i vranglås om de skulle være så uheldig å lese dette innlegget.
    Meget bra

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.925
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Townes skrev:
    mana skrev:
    Hansern skrev:
    mana skrev:
    Townes skrev:
    Cream - Disraeli gears

Men alvorlig talt...

Greit,

Å se maling tørke, er en undervurdert aktivititet!
    Det er min personlige mening. :)

Ikke særlig uenig der nei, Townes.
    Men syns Bluesbreakers og kanskje Blind Faith er det beste bidraget fra EC. Eller var det John Mayall og Stevie Winwood som var heltene?

Passer med gjenhør da.
    Blind Faith -Blind Faith

(vanligvis er det et annet ikke helt politisk korrekt cover som forbindes med albumet).

Handsoer

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.03.2007
    Antall liker
    2.061
    Sted
    Sortland
    Denne.

Yello - The New Mix In One Go 1980 - 1985

En av de mest spillte lp'ene mine. Storveis :D

Vedlegg