Hansern skrev:
dag1234 skrev:
Hører sjelden på tekstene. Det kan ta år før jeg får med meg dem. Er det en fortelling som spilles?
Jepp, det har jeg fått med meg. Der har jeg diametralt motsatt standpunkt. Jeg hører alltid på tekstene. En dårlig tekst kan ødelegge en god melodi for meg. Og ruinerer selvsagt en middels god melodi. (ref: min anmeldelse av Chuck Regan i albumstafetten 15; ok låter med klisjemessige arrangementer og hjernedøde tekster = 1/10)
Prøv denne
http://wimp.no/album/9576265
og om du er av de som tester anlegget med muskk; prøv hans ''Piano phase'' og ''Phase patterns'' -
stor kunst, - - - ikke enkelt, men givende å høre på etterhvert.
Huff, her var det lite klaff.
Jeg bryr meg lite om tekstene, de er kun lyder. Med få unntak. Noen ganger betyr teksten mye, og kan vippe en melodiopplevelse opp eller ned.
Jeg har ikke lest albumstafettene på lange tider, de kjedet med slik og stemingen var til å bli pottesur av, noe jeg også ble. Utenom nevrotisk da, men det var jeg jo alt i utgangspunktet. Det sies man ikke kan bli noe man alt er, men jeg vet da jammen ikke. Kan bli mer nevrotisk i alle fall.
Jeg tester i liten grad anlegget mitt, musikk er underholding og tidsfordriv. Jeg kjøper nytt utstyr fordi jeg har lyst på og når jeg får råd, ikke fordi det nødvendigvis er bedre enn det jeg alt har.
Kunst, tja det kan vel hende, men lite av det som spilles i denne tråden har ambisjoner om å være noe mer enn underholdning. Men der er det også gode og dårlige bidrag...
Dette her er musikk jeg i liten grad lytter til. Uten at det dermed ikke faller i smak eller er uinteressant. Men det er mer krevende musikk og jeg drages vanligvis mot det som er mer lettfordøyelig og innenfor en mer velkjent tradisjon. Dette her krever en for for konsentrasjon og forkunnskap jeg ikke har.