Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    bambadoo skrev:
    Noen inntrykk av Sundførs siste?
    Viderefører mye av det samme storslagne lydbildet og intense vokal, men noe mer elektronika rytmer. Litt mer pulserende. Liker man The Brothel liker man denne også. Kjøpe? Ja!

Har du ikke Spotify?
    Den var veldig lik The Brothel, og ikke så spennende som den- ved første lytt, jaffal.
    Nja,,,, - jeg jeg har en følelse for at denne er hakket bedre :).

Men nå venter jeg på svar på et annet spørsmål ;). Jeg ble nemlig nysgjerrig nå. Ikke vær beskjeden ;).
    Beskjeden? Aldri! Trøtting? Alltid...

Joda, har Spotify og den brukes titt og ofte.

Kjøpe Sundfør? Nei, da må hun prestere mer enn dette.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Snart hørt meg gjennom denne:

Susanne Sundfør - The silicone veil

Glad, munter og humørfylt solskinnspop som ventet...

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    38.232
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    20
    Townes skrev:

Huff da ;)
    Da den ikke er mørk, dunkel, seriøs og trist.... så driter jeg nok i denne 8)

gismo

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    gismo skrev:
    Townes skrev:

Huff da ;)
    Da den ikke er mørk, dunkel, seriøs og trist.... så driter jeg nok i denne 8)

gismo
    Er nok bådre tre og fire sommerhits på den der, vil jeg tro.

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Justin Townes Earle - Midnight at the movies

Sisteplata er på plass på spoty, men venter til eg har den fysisk i hende. Tar denne imens. Someday I'll be forgiven for this er bråmodent tatt alderen i betraktning.

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    bambadoo skrev:
    Viderefører mye av det samme storslagne lydbildet og intense vokal, men noe mer elektronika rytmer. Litt mer pulserende. Liker man The Brothel liker man denne også. Kjøpe? Ja!

Har du ikke Spotify?
    Den var veldig lik The Brothel, og ikke så spennende som den- ved første lytt, jaffal.

Men nå venter jeg på svar på et annet spørsmål ;). Jeg ble nemlig nysgjerrig nå. Ikke vær beskjeden ;).

Jeg ble nysgjerrig på anlegget ditt ;). Det var spørsmålet.

Nå høres Hellacopters;

Men tidligere i dag har det gått i:

Glad, munter og humørfylt solskinnspop. En av de beste i sin sjanger?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Lyngen skrev:
    bambadoo skrev:

Har du ikke Spotify?

Jeg ble nysgjerrig på anlegget ditt ;). Det var spørsmålet.
    Å, jeg trodde det var meg du var interessert i... :'( Mitt lodd i livet er visst å være attgløyme og veggepryd, forever alone. :(

Nå har jeg byttet ut forsterkeren og gått opp til Masterclass, den er jo bare knallbra. Den jeg hadde, og som er samme som du har, er fantastisk. Denne er det enda mer guffe i. Det var en flott oppgradering. Sexy design og med på kjøpet.

Så har jeg en MacMini hvorpå jeg har iTunes og Spoty, en Sugden cd21, en Stello DA 220 dac, og Living Voice IBX-R2 høytalere. De er også knallgode, og pene å se på - det er en fin kombo tykkjer eg. Skiftet ut alle kabler til Chord i vinter, men vet ærlig talt ikke om jeg mista mer enn jeg vant. Veldig oppløst, men synes jeg merkelig nok mistet bass...

Totta & Wiehe - Dylan

Vedlegg

U

utgatt60135

Gjest
    dag1234 skrev:
    Å, jeg trodde det var meg du var interessert i... :'( Mitt lodd i livet er visst å være attgløyme og veggepryd, forever alone. :(
    Det er mitt lodd det også :-\. De knuste drømmers pryd.

Jeg la oss konsentrere oss om det materielle! Det er lettere :). Det er forresten litt kritikkverdig med de som er musikk folk og ikke HiFi folk. Det er HiFi´n som er det sentrale her som vi lar vår egenverd vokse frem med.

Nå har jeg byttet ut forsterkeren og gått opp til Masterclass, den er jo bare knallbra. Den jeg hadde, og som er samme som du har, er fantastisk. Denne er det enda mer guffe i. Det var en flott oppgradering. Sexy design og med på kjøpet.

Så har jeg en MacMini hvorpå jeg har iTunes og Spoty, en Sugden cd21, en Stello DA 220 dac, og Living Voice IBX-R2 høytalere. De er også knallgode, og pene å se på - det er en fin kombo tykkjer eg. Skiftet ut alle kabler til Chord i vinter, men vet ærlig talt ikke om jeg mista mer enn jeg vant. Veldig oppløst, men synes jeg merkelig nok mistet bass...
    Hvordan vil du beskrive lydforskjellene mellom A21SE og Masterclass? Ja, de ser enda mer sexy ut. Passer nok deg det ;). Duger Stello dac´en? Jeg så de Living Voice høyttalerne i en butikk i Sverige, men kunne ikke høre på dem da dessverre. Det er jo høyttalere som har et godt rykte på seg. Hvordan spiller de? Er mot det behagelige, runde og mørke eller nøytrale?

U

utgatt60135

Gjest
    Det første bomkjøpet på år?

Jeg trodde de var litt bedre. Dette synes å låte bra men ikke noe mer. Standard rock som er dusinvare. Jeg skjekket da ut dem på forhånd :-\.

Eller var det denne som er god som jeg også kjøpte?

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    36.028
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Holly Golightly featuring The Brokeoffs - Long Distance (2012)

"I kjent stil", som det heter. :)

Kan vel passe bra til middagslaginga.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Lyngen skrev:
    dag1234 skrev:
    Det er mitt lodd det også :-\. De knuste drømmers pryd.

Jeg la oss konsentrere oss om det materielle! Det er lettere :). Det er forresten litt kritikkverdig med de som er musikk folk og ikke HiFi folk. Det er HiFi´n som er det sentrale her som vi lar vår egenverd vokse frem med.

Hvordan vil du beskrive lydforskjellene mellom A21SE og Masterclass? Ja, de ser enda mer sexy ut. Passer nok deg det ;). Duger Stello dac´en? Jeg så de Living Voice høyttalerne i en butikk i Sverige, men kunne ikke høre på dem da dessverre. Det er jo høyttalere som har et godt rykte på seg. Hvordan spiller de? Er mot det behagelige, runde og mørke eller nøytrale?
    Nå skal jeg ikke kjøre denne utmerkede tråden i grøfta, så jeg skal fitte meg i kurthet. Forsterkeren har masse kraft, mer enn a21, den er mer oppløst - men like varm som den du har. Stålkontroll, ikke noe problem. Og den har ikke så høy gain som vi har slitt litt med. Og så har den phono-inngang. Men jeg hadde klart med a21se, og altså. Det var et impulskjøp.

Stello er den beste dacen jeg fikk til mitt budsjett, som var max 10000. Og jeg hørte på veldig mye fra 2000 til 5000. Der var det mye likt, og bra. Men denne hadde flere tilkoblingsmuligheter, men er kanskje ikke hørbart bedre enn de rimeligere modellene som Musical Fidelity og Rega.

Living Voice er som skapt til Sugden. Det er toppmodellen til LV jeg har, de har som du vet relativt store kasser, men varme og også transperente som forsterkeren. Veldig god på vokal og bra på mellomtone og diskant uten at det blir slitsomt. Disse skal være av det beste du får av ferdighøytalere, uten å gå på horn. Savner litt bass, noe naboene ikke gjør.

Synes dette er et bra sammensatt anlegg, og det funker like bra på cd som på hdd. Det er i totalinntrykket i nøytral men med sideleie mot det varme, røraktige.

Veldig glad i det maskuline designet og byggekvaliteten til Sugden.

Var på loftet og hentet ned min gamle ERA-platespiller her for noen uker siden. Men den hadde fått sånn alderdomssvekkelse at den ikke lot seg koble til. Så da ble den repensjonert. Får se om jeg sender den på rehab eller til balsamering. Kanskje jeg skal ramme den inn og ha den som kunst. Helt retro. Me lyt sjå.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn