Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Har´n ikke, men sjekket ut tracklistinga 65finger.

Mye snaddergarage der gitt. Har noen av originalene, men langt fra alle. Vil koste en god årslønn komplett.

Sjekk Omens- Searchin` Det er punklåta si det, 10 år før punken.

Er forøvrig spor 10 med Rationals - Need You uptempo versjonen eller en av de rolige ? (Kinks-cover)

Ser ut til å være et godt valg for tirsdagskvelden.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    I need you høres ut som en uptempo versjon (det er en uptempoversjon) Ja det er en kul samling. Mark V er et band jeg kunne tenkt meg å sjekke ut nærmere, har du noen tips. Gilbert Safarani er også utrolig fett

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Alltid moro å gi et øre til hva som insoirerer band. Tror mange hadde hatt både glede og nytte av det engang iblant.
    Kjenn din musikkhistorie sier jeg bare......
    (Mye RnB og blues.)

Nok en garagesamler. Har ikke tall på hvor mange jeg har nå, begynner og bli ganske mange hundre i tallet. 8)
    Mye bra her.

Så over til noe helt annet. Er i skrivende stund mitt i denne samleren, levert av folka i selskapet Vampisoul.
    Som alltid har de teft for smektende og groovy rytmer. Hvor mange her på HFS låner et øre til funky rytmer fra Ghana og Nigeria på 60-70-tallet? ;D
    Overaskende god lyd, på noe jeg anså som noe obskurt materiale.

alle skiver jeg spiller ikveld er vinyl selvsagt............

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    I need you høres ut som en uptempo versjon (det er en uptempoversjon) Ja det er en kul samling. Mark V er et band jeg kunne tenkt meg å sjekke ut nærmere, har du noen tips. Gilbert Safarani er også utrolig fett
    Mark V, fra Oregon USA, er nok dessverre ikke mer enn som så. Samme låta, Determination er kompilert på Suburban Life (den over som jeg nettopp har spilt) og på en CD-komp som heter Trip in Tyme (vol#5)

Låta er på den eneste singelen de ga ut i 1966 på labelen NWI.

Takker for svar på Rationals-spørsmålet. Need You ble utgitt hele tre ganger på singel, to av de er rolige. Uptempo versjonen er "litt" kilen å få tak i, gitt ut på A-square records som split med SRC - Get the Picture (Scot Richard Case) på flipen. En killer å spille ute på byen ;), relativ høy gjenkjennelsefaktor siden det er en Kinks-cover.

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Etterfulgt av denne:

Her snakker vi da to album mange holder svært høyt, men som jeg sliter big time med.

Da trenger du psykologhjelp siden din psyke som er i ubalanse. Eventuelt kan du forøke diverse stimulerende for å døyve forstyrrelsene.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    kvelden fortsetter.

Endelig nytt volum i Twistin Rumble-serien. Vi snakker party så det holder pluss litt til.

Videre til et band som har vært på bærtur og psychedelisk trip i Europa i sommer. Fra Sao Paulo, Brasil, Os Haxixins.

Anbefaler HFS´ere til å låne ut ørene til band/artister fra mer odde land.
    Her en interessant samler fra Iran. 60´s beatgarage med undervibber av trad. Iransk musikk. Coooooooool. 8)

Så til kveldens virkelig stoooore overraskelse. Skjønner hvorfor Mojo skrev så varmt (men dog så kort) om denne skiva i siste nummer. Kid Congo Powers nye bandprosjekt Pink Monkey Birds.
    Kid Congo, kanskje mest kjent fra The Cramps, men også Nick Cave og Gun Club, serverer noe som mest høres ut som Electronica-Garage (nye sjanger??). Skiva sitter som ei kule etter første lytt. Går rett inn i min topp 10-liste for 2009.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Etterfulgt av denne:

Her snakker vi da to album mange holder svært høyt, men som jeg sliter big time med.

Da trenger du psykologhjelp siden din psyke som er i ubalanse. Eventuelt kan du forøke diverse stimulerende for å døyve forstyrrelsene.
    He he he

Regner med at cava, pils og Fernet ikke holder som medisinering.
    Hva kan doktoren anbefale? Lobotomering? :-*

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Plukket opp volum22 i Pebbles-serien. :)
    Den tredje viktisgste samleserien innenfor 60´s garage. Av en eller annen grunn så mangler jeg fortsatt tre volum, etter så mange år i "samlerloopen" :-\

Har dermed hørt på denne:

Akkurat nå spilles:

ser frem til konserten om to og en halv uke.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    spotify:album:0r5exWwj7DDHkWvIgiPctt
    Pink Monkey Birds
    Høres fett ut Eros :)
    funky med utrolig fete gitarriff

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Lyngen skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Etterfulgt av denne:

He he he

Regner med at cava, pils og Fernet ikke holder som medisinering.
    Hva kan doktoren anbefale? Lobotomering? :-*
    Har hørt at store mengder fleinsopp gjør underverker :).

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    Unik plate, men dæven det tok lang tid før jeg virkelig klarte å nye den :). Men når den først kom så kom den i full blomst.

Unnskyld at jeg spør så dumt, men hva og hvem er dette? Hvilken musikk-sjanger?? Har aldri sett dette coveret før...eller folkan på foto'et.

???

S

smog

Gjest
    VilhelmW skrev:
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    Unik plate, men dæven det tok lang tid før jeg virkelig klarte å nye den :). Men når den først kom så kom den i full blomst.

Unnskyld at jeg spør så dumt, men hva og hvem er dette? Hvilken musikk-sjanger?? Har aldri sett dette coveret før...eller folkan på foto'et.

???

http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&searchlink=NEUTRURAL|MILK|HOTEL&sql=11:hiftxq9hld6e~T1

Prøv denne linken

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Rekker noen skiver før jobb.

Startet med litt muzak. Cover av kjente og kjære (?) låter. Perfekt bakgrunnsskive for lazy formiddager.
    Nouvelle Vague

Siden det er snart jobbtid, så må hjertepumpa litt mer i gang her.
    Fra Sveits rett i trynet bluespunk. Tøft som fxxx, disse fikk jeg lyst til å se live.
    På samme label som norske Pirate Love (vinylutgaven) . Voodoo Rythm Records.

Enda mer rett i trynet punk. Hører vi en undertone av Ramones i det fjerne?
    Fra Austin, Texas:

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn