Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    U

utgatt60135

Gjest
    Bandet som mange elsker å hate :eek:.

Jeg likte det godt jeg, men lenge siden jeg har hørt det. Filmet en konsert i Spektrum med de på kloss hold og fimet en hel times intervju i forkant for lydverket engang. Hyggelig gjeng kan jeg huske :).

U

utgatt60135

Gjest

Veldig fin plate. Bare den lille siste begeistringen som mangler :-\ :).

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    231
    Torget vurderinger
    4
    Around the world in a day, på min topp 3 Prince-liste. Akkurat nå er det nr 1 kandidat, så ufattelig funky.

td160

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.02.2006
    Antall liker
    74
    I kveld ble disse spilt:

Michael Jackson Off the wall
    Metalica The black album
    Daivid bowie Live
    Mathia Bazar Melancholia
    Tomas Ledin Down on the pleasure avenue

På vinyl seff.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Det beste grunge-bandet holder fortsatt koken, og leverer varer så det holder.
    Der andre band har blitt en blek skygge av hva de ikke engang var, så klarer Mudhoney fortsatt å gi en knyttneve av lyd mitt i trynet.

Crap!
    Ifølge stickeren så skal skiva inneholde ltd.ed 7" singel + kode til mp3 nedlasting.
    Det siste som jeg har null interesse av er selvsagt med, men hvor er singelen?
    fxxxe! :mad:

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Et stykke fra deres beste album, men slettes ikke så ille som jeg hadde frykta. Gamle helter rocker fortsatt, men jeg har litt problemer med å kjenne igjen vokalen til Rob Younger. Tok tid før jeg plukket opp dette albumet fra 2006

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Der andre band har blitt en blek skygge av hva de ikke engang var, så klarer Mudhoney fortsatt å gi en knyttneve av lyd mitt i trynet.

Crap!
    Ifølge stickeren så skal skiva inneholde ltd.ed 7" singel + kode til mp3 nedlasting.
    Kult album! Har ikke fått med meg dette albumet. Synd singlen manglet :(
    spotify:album:1o6FC1zQ2Qahs0VH6jo7zr

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Kjøpte det for et par uker siden i en større ordre fra Tyskland (plukket opp i Nederland)
    Heldigvis så er han som driver Soundflat.de en god kompis så det ordner seg nok. ;)

Bare litt irriterende for det........

U

utgatt60135

Gjest
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:

Crap!
    Toka´n på Spotify jeg også. Ja jøss - de holder koken 8).

ErosLoveKing: Jeg har en oppgave til deg (velg en av dem eller begge). 1) Gi alle Mudhoney albumene karakter fra 1 til 10. 2) Ranger dem.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Lyngen skrev:
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:

Crap!
    Toka´n på Spotify jeg også. Ja jøss - de holder koken 8).

ErosLoveKing: Jeg har en oppgave til deg (velg en av dem eller begge). 1) Gi alle Mudhoney albumene karakter fra 1 til 10. 2) Ranger dem.

AI!!

Gi meg tid til over helga. Sitter med så mange nye skiver i tillegg til full jobbhelg og platesnurring imorra.
    I bunken uhørte album så ligger også Mudhoney- Under a Billion Suns :-[ (Må få hørt den også først, helst noen ganger) Med det på plass, så er vel Mudhoney-samlinga få hull igjen. (har aldri samla målbevisst på de)

Skal jeg likevel nevne noe så står de to første utgivelsene Superfuzz Bigmuff og Mudhoney svært svært høyt uansett musikkepoke i samlinga.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Groovy 60´s samler. Fylt med beat, garage & boogaloo. Nærradio-feel med fransk vert som snakker innimellom.
    Føltes veldig riktig med en rom og cola nå. :)

Coverart gjør seg best på 12 tommer. ;D

U

utgatt60135

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Gi meg tid til over helga. Sitter med så mange nye skiver i tillegg til full jobbhelg og platesnurring imorra.
    Ok, har en jobbhelg jeg også. Burde ha vært i seng for lenge siden. Sånn går no dagan.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Dagan? Ser ikke så mye til hverken de eller familien når jeg jobber. Blir mye skiver etter jobb på natta. Kanskje ikke den sunneste livstilen. Med 12-timers økter lever en fort i sin egen verden. Hvem sa at mediajobb var glamorøst. ::)
    Siden jeg er hjemme alene noen dager, så får hovedalteret kjørt seg litt. Hodefonmusikk i det lille platerommet er ikke så digg i varmen(?) akkurat nå.
    Har en bra haug med uhørt vinyl liggende så gråværet kan godt holde seg litt til. :-X Fri til mandagen, så jeg regner med at det blir fart i lyttinga da. :)

Skal jeg ta på meg ambisjoner om å lage lister for hvert ti-år som deg da Lyngen? ;)

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.092
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    Idag kan jeg skru opp. 8)

Da kjører jeg gode live-innspillinger.
    Første ut er denne:

Billy Joel: Songs In The Attic på LP
    Bånnsolid band med deilig trøkk og flott live-lyd.

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    starter med litt dorsk indie :

Chairlift - does you inspire you

mvh. s,

ottone

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Antall liker
    12.092
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    John Miles klassiker: Zaragon

På vinyl, selvfølgelig.
    (Obs obs: CDen er visst bare søppel i forhold!)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Lytter til denne på Spotify etter isnpirasjon fra "Best albums according to Lyngen" tråden
    spotify:album:79deKDaslwLfH3yPR2T3SB

Vedlegg

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn