Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Inspirert av stafetten spiller jeg klassikeren House On The Hill med Kevin Coyne. Finnes på denne samlingen:
    http://open.spotify.com/track/6ypZq7WJSOlNu37m72ufQh

Coyne møtte jeg forresten i 85 eller 86, og kan ikke bekrefte ryktene om at han er et vanskelig intervju-objekt. Tvert imot vennligheten selv.På grunn av advarsler var jeg ganske nervøs da jeg møtte ham, men hadde ingenting å frykte. :)

U

utgatt60135

Gjest
    Aldri hørt om Coyne, men nå blir jeg snart litt mer kjent med han. Hvem intervjuet du han for? Du verden så mye mer kjent man bli med musikkverdene ved å aktivisere seg på sentralen :).

Jeg hører på en kjent dame, selveste rockedronningen. Nja, eller er det Polly som har den tittelen ::).

Pissing In a River 8).

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lyngen skrev:
    Aldri hørt om Coyne, men nå blir jeg snart litt mer kjent med han. Hvem intervjuet du han for? Du verden så mye mer kjent man bli med musikkverdene ved å aktivisere seg på sentralen :).
    Ja, ikke sant. Det har gitt meg mye verdifulle inputs. Kjekt med folk som følger med for meg, og noe gammelt jeg ikke kjenner dukker det også opp rett som det. HFS er utviklende for musikkinteressen hvis man unngår for mye mas om hifi, og for mye tidsbruk på OT. ::)

Coyne intervjuet jeg på Dikselen i Haugesund. Det var i alle fall for Radio 102, og kanskje for en avis også? Husker ikke helt lenger. Det jeg husker er at batteriene i min Sony reportasjemaskin begynte å bli tomme, og jeg var tom for batterier i bag-en. Det endte med at jeg måtte pitche opp intervjuet underveis i redigeringen etter gehør. ;)

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    Et album som har hatt mye spilletid på formiddagene før jobb denne uka.

her ved tittelkuttet

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    Eller om man bare vil høre bra musikk, Brasse :)

Jeg er på albumstafett #2.

Finbeck

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.10.2008
    Antall liker
    1.135
    Fredagens live plate er David Gilmoure Live in Gdansk

atonal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt

Massive Attack - Heligoland

Flere ansatser til gammel storhet (som i Mezzanine, som er fantastisk), men for meg når den ikke helt opp. For laidback, liksom. Moro lell å høre igjen Horace Andy, Damon Albarn og resten av gjengen.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ultravox
    Clyde Auditorium Glasgow
    Saturday 11th April 2009

Bootleg (2 dager før jeg så dem i Newcastle)

ps. gleder meg som et barn til de kommer til Bergen i mai.

Tor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Antall liker
    595
    Thåstrøm - Be-Bop-A-Lula Hela Jävla Dan 1989-2009

R

Rojoh

Gjest
    MMEB: Roaring Silence
    Nazareth: Hair of the dog
    Brazz Brothers/Tatunane/Zawose: Afrobrazz
    Mahavishnu Orchestra: The lost Trident-sessions - fy flate!

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    4.010
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Snurrer denne på head-fi riggen. Fytti rakkeren for ett trøkk i bånn :eek: (#4 Nature Boy)

Vedlegg

Tor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Antall liker
    595
    Wergeland skrev:
    Tor Nado skrev:
    Wergeland skrev:
    decibelius skrev:

Denne syns jeg er steinbra!
    Veldig bra ja!

Kjøpte både vinyl og cd-utgaven i dag. Gått tre runder hos meg i kveld (dvs. hele kvelden).
    Tenker på plata nå, og kommer til å sette den på med en gang jeg kommer hjem i morgen ettermiddag. Ikke så ofte man har slike følelser for en ny plate lenger. Kjennes ut som om jeg er 15. Og det er en bra ting!

Synd med såpass dårlig lyd. Almost another mastering disaster....

Men plata er knallgod.
    Jeg har ikke spilt vinylen min ennå, men vinylutgaven låter betraktelig bedre på de andre albumene. Så det er håp. Selv om de har byttet selskap. Tror desverre ikke at vinylen av The Big To Do er presset av RTI.
    "Our preferred format upon completion is on 180gm vinyl and we spared no expense having Stan Ricker half speed master it onto the lathe and having R.T.I. manufacture the actual record. The vinyl version with its gatefold sleeved album cover (beautifully laid out from Wes' art by my sister Lilla Hood, who has done all of our album art design since Southern Rock Opera) is the absolute best way to enjoy this record. We have also included a CD in the vinyl version so you can listen to it in your car and download it into your iPod. ENJOY!"

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    På ren impuls fikk jeg lyst på en plateshoppetur til London. Har fri hele uke 15, og sjekket litt med billige flybilletter midt i uka. Drøye 500 spenn for tur/retur tirsdag eller onsdag er jo en god deal tenkte jeg, sjekket også litt med konsertinfosider om det kunne være noe morsomt en av dagene. Så sannelig, selveste Sharon Jones & the Dap Kings spiller Onsdag 14. April, så da var valget enkelt. Kjapp telefon til Lovequeen om det var greit med en solotur til London for et par dager og ei natt. Snill som hu er, så var svaret ja. Sitter nå her med billetter på stell. ;D

noen ganger leker livet........... 8) 8) 8)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:
    På ren impuls fikk jeg lyst på en plateshoppetur til London. Har fri hele uke 15, og sjekket litt med billige flybilletter midt i uka. Drøye 500 spenn for tur/retur tirsdag eller onsdag er jo en god deal tenkte jeg, sjekket også litt med konsertinfosider om det kunne være noe morsomt en av dagene. Så sannelig, selveste Sharon Jones & the Dap Kings spiller Onsdag 14. April, så da var valget enkelt. Kjapp telefon til Lovequeen om det var greit med en solotur til London for et par dager og ei natt. Snill som hu er, så var svaret ja. Sitter nå her med billetter på stell. ;D

Leses som plutoniumkult

Tor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Antall liker
    595
    Screaming Trees - Sweet Oblivion

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    65finger skrev:
    ErosLoveking skrev:
    65finger skrev:

Leses som plutoniumkult
    føles sånn også. Null forpliktelser, kun vinyl, smakelig øl og rominfuserte fruktdrinker, toppet med kremkonsert. Og det knappe 14 dager etter å ha vær på raid i Hamburg. Er med lett hjerte jeg dropper et par platemesser i Oslo.

slenger på et ;D

klar for mer soul fra øverste premiehylle.

Wergeland

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Antall liker
    73
    Torget vurderinger
    1
    Tor skrev:
    Wergeland skrev:
    Tor Nado skrev:
    Wergeland skrev:
    decibelius skrev:

Denne syns jeg er steinbra!
    Veldig bra ja!

Kjøpte både vinyl og cd-utgaven i dag. Gått tre runder hos meg i kveld (dvs. hele kvelden).
    Tenker på plata nå, og kommer til å sette den på med en gang jeg kommer hjem i morgen ettermiddag. Ikke så ofte man har slike følelser for en ny plate lenger. Kjennes ut som om jeg er 15. Og det er en bra ting!

Synd med såpass dårlig lyd. Almost another mastering disaster....

Men plata er knallgod.
    Jeg har ikke spilt vinylen min ennå, men vinylutgaven låter betraktelig bedre på de andre albumene. Så det er håp. Selv om de har byttet selskap. Tror desverre ikke at vinylen av The Big To Do er presset av RTI.
    "Our preferred format upon completion is on 180gm vinyl and we spared no expense having Stan Ricker half speed master it onto the lathe and having R.T.I. manufacture the actual record. The vinyl version with its gatefold sleeved album cover (beautifully laid out from Wes' art by my sister Lilla Hood, who has done all of our album art design since Southern Rock Opera) is the absolute best way to enjoy this record. We have also included a CD in the vinyl version so you can listen to it in your car and download it into your iPod. ENJOY!"
    Ikke noe cd i min utgave og inskripsjonen i vinylen sier 'PE'. Aner ikke hvem det er, men tror ikke Stan Ricker har masteret min utgave. Forskjell på amerikansk og europeisk utgave? Uansett, så låter vinylutgaven jeg har veldig bra.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn