Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    dag1234 skrev:
    "Sketches Of Spain" er en spesiell plate som jeg har hatt hele mitt liv. Hovedverket på platen er jo mest kjent for klassisk gitar, men det er også laget et glimrende brass-arrangement av det stykket. I det hele tatt et allsidig verk som kan brukes til mye rart. Jeg tror neppe Rodrigues hadde sett for seg hvor populær "Aranjuez mon amour" skulle bli i sine forskjellige variasjoner.

Min plan var å slappe litt av med Serge Gainsbourg, men endte opp med en annen franskmann som var plassert i samme mappe, Charles Aznavour. Platen er "Greatest Hits And More", men den kjeder meg faktisk litt nå, så det var ikke det rette valget likevel. Men den får snurre til jeg finner på noe annet.

Edit: Hah. Idet jeg begynte å kjede meg var det faktisk siste spor som spilte. Tror jeg tar en tur bortom hyllene og ser om det ikke er en Gainsbourg jeg ikke har rippet enda. Det skal være en filmmusikk-plate der, for jeg har bare rippet en glimrende dobbel greatest hits fra før.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Den som leter den finner. Stort sett, i alle fall. Og platen jeg nevnte er noe såpass uvant som en C&W/bluegrass-plate av Gainsbourg fra 1976. Det er filmmusikk til filmen "Je t'aime moi non plus", som blant annet inneholder den store hit-en "Balade de Johnny-Jane" med Charlottes underskjønne mamma, Jane Birkin.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    baluba skrev:
    Den som leter den finner. Stort sett, i alle fall. Og platen jeg nevnte er noe såpass uvant som en C&W/bluegrass-plate av Gainsbourg fra 1976. Det er filmmusikk til filmen "Je t'aime moi non plus", som blant annet inneholder den store hit-en "Balade de Johnny-Jane" med Charlottes underskjønne mamma, Jane Birkin.

Den må sjekkes ut. Digger jo datter Charlotte. Får spille IRM av damen som en erstatning for opphavet

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.157
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    baluba skrev:

Den må sjekkes ut. Digger jo datter Charlotte. Får spille IRM av damen som en erstatning for opphavet
    Hvis du ikke har noe av Serge ville jeg startet med en god samleplate isteden, for dette er ikke representativt for ham. Jeg kan på det varmeste anbefale den jeg har, "Gainsbourg... forever". Den er dobbel og favner over hele karrieren, inkludert den skandaleombruste duetten med Charlotte fra åttitallet.

Selv har jeg hatt et dypdykk i samlingen for å finne en mix-cd med ugandisk kontemporær pop som jeg laget hos en dj i Port Bell. Den inneholder hovedsaklig låter fra solokarrieren til de tre medlemmene i Firebase Crew - Chameleone, Bebe Cool og Bobby Wine (feat. Juliana på et kutt). Ellers inneholder cd-en også et spor av Mosh, og et av Ragga Dee.

Edit: Jeg fant den selvsagt. Rippet, og spilles akkurat nå. Solen skinner i mitt sinn, og tankene flyter lett mot ekvator. Jeg må se til å få kommet meg ned for å besøke familie og venner neste år. Håper jeg, for i år er det ikke tid til ferier av det formatet. Det er ikke stort poeng i å dra til Afrika uten å være der i flere uker.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ganske catchy poptrudelutt

Robyn - Dancing On My Own
    [video]WMth6xZlVJU[/video]

U

utgatt60135

Gjest
    65finger skrev:
    Lyngen skrev:
    Hardt å komme igjennom? eller hardt som i metal?
    Converge er hardt som i metalcore. Fusjon mellom ekstrem metal og harcore punk (måtte sjekket litt). Av den steinharde typen jeg kan like. Masse aggresjon er bra noen ganger 8). Liker coveret veldig bra.

The National passer bedre så sent:

U

utgatt60135

Gjest
    Ellers har det blitt mange runder med:

Men har ikke skrevet noe ennå.

A

asvaberg

Gjest
    ErosLoveking skrev:
    Blue Öyster Cult - "Some Enchanted Evening"
    Å, kjære vene - så flott med enda en Cult-fan herinne.....

Dette er jo et milestone-album!

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    3.645

Jeg gledet meg veldig til denne plata, men for meg er den en stor skuffelse.
    Det er tre eller fire gode spor på plata, resten er ren muzak.

Det største lyspunktet er bonus DVDen, som er virkelig bra.

A

asvaberg

Gjest
    Ble inspirert av Cult-innlegget på forrige side, så denne måtte jeg sette på:

Fengende og røff USA-rock, og utrolig bra coverbilde :)

U

utgatt60135

Gjest
    På tide å finne frem denne godbiten selv om de ikke har sansen for gode covre:

U

utgatt60135

Gjest
    Den har fortsatt en innebygget psykologisk repeat funksjon. Har man først satt den på så må den bare spilles og spilles.

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.514
    Townes skrev:

Delaney Davidson
    Fantastisk cover ! Jeg er stor tilhenger av Voodoo Rythms særegne visuelle stil, musikken er heller ikke så verst ;)

Townes

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Antall liker
    10.643
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    65finger skrev:
    Fra det begrensede kontorutvalget. Får ikke lov til å bruke Spotify av ITnaziene :(
    Helsikke, det er harsh! Heldigvis har vi sluppet unna blokking av Spotify til nå, sikkert fordi 90% av IT-avd sjøl sitter på spotify hele dagen.

Jeg kjører forøvrig min egen "spotify", gjennom subsonic streamer. Fantastisk nifty! Har hele mp3samlingen heme tilgjengelig fra jobb, og slipper reklame :p

Brasse

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Antall liker
    9
    Ah, da er det kanskje lurt å la være i it-naziland. Ingen meldinger på Mac, og den pleier si i fra ganske kjapt. Vel, på egen risiko da. Funker fint her :D

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn