Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.668
    Antall liker
    3.738
    Torget vurderinger
    1
    Her går det unna i svingene, gitt!

    -Fikk endelig knødd meg til å kjøpe denne klassikeren. Har spilt den noe ganger i bilen. Hører den har potensielt god lyd, så gleder meg til å prøve den i stua.
     

    Vedlegg

    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Harry Connick jr She. fantastisk plate, god start på dagen. her er en artig smakebit med litt ekstra
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Lyngen skrev:
    atonal skrev:


    Godspeed You! Black Emperor - f#a#

    Jeg er over 10 år for sent ute, men er glad for jeg er blitt kjent med dette mesterverket. Takk til deg, Mbare, for tipset :)
    Ja det er bandet sitt. Du kjenner vel "Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven"? Den er enda bedre, imo.
    Nei, kjenner dessverre ikke den platen. Har noe å glede meg til, da. Hadde tenkt til å starte med debut`en og bli kjent med katalogen i kronologisk rekkefølge.
     

    Sidane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Evigunge Mr Fogerty lager fortsatt god musikk..... :)
     

    Vedlegg

    Sidane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.01.2006
    Innlegg
    2.560
    Antall liker
    29
    Torget vurderinger
    4
    Avslutter en deilig søndag med denne...... ;)
     

    Vedlegg

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.448


    Oi, det her var fine greier. Rasket med meg på innpuls fra platebaren.
    På grensen til garagepop mer enn garagerock. Et finfint soundtrack til 'Bygdegutar.'
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.520
    Antall liker
    2.971
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Fikk bare for meg at disse måtte spilles i formiddagstimene i dag:

    Gary Numan - Exile





    Gary Numan - Sacrifice

     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:


    Oi, det her var fine greier. Rasket med meg på innpuls fra platebaren.
    På grensen til garagepop mer enn garagerock. Et finfint soundtrack til 'Bygdegutar.'
    Et godt valg!! Og det kan jeg si uten å ha hørt plata. Regner med at jeg har det meste av singlene. ;D
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.448
    Overrasker meg ikke at du har kjennskap til det bandet her nei ;D

    Tror du, ut i fra 7" kunnskapen din, at Declaration Of Independence og Mirror Of Our Minds holder samme nivå ?
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    Overrasker meg ikke at du har kjennskap til det bandet her nei ;D

    Tror du, ut i fra 7" kunnskapen din, at Declaration Of Independence og Mirror Of Our Minds holder samme nivå ?
    Tja si det. Decleration....... er en gammel Collectables-utgivelse og de har litt ymse lyd. Selv ville jeg kjøpt den mest fordi jeg er litt sånn "skal ha tak i "alt" ", og ville kjøp den utifra det. Er ikke så ofte å se Collectables-utgivelsene lengre, så jeg hamstrer det jeg kommer over når jeg er i USA.


    "Mirror of Our Minds" er vel kun dobbel-cd så vidt jeg vet. Har den, og vil si den er bra. Det du får her er vel stort sett de samme låtene +++ ekstra outtakes/versjoner og demos. Tror ikke det finnes så mye mer materiale på bandet, enn det som er her.

    En killer singel, som dessverre ikke er i samlinga ennå, men jakter intenst, er " My Brother the Man". For en låt!!
    Folket her skulle bare visst hvor mye grom musikk de går glipp av, bare fordi de ignorerer samleskiver med litt mer obscure band.

    Regner med at Jeff Lemlich har skrevet linernotes på "Too Much Noise". Veldig fin Florida-fyr som forer undertegnede med 7 tommere innimellom. :D

    Når vi først er igang. Sjekk ut et annet Floridaband som heter Painted Faces.
    Florida er forøvrig på min topp 10 liste over delstater med gode band på 60-tallet.

    Du får ha lykke til videre med jakten på "skjulte" skatter fra 60-tallet, du er ihvertfall på riktig spor. ;) ;) ;)
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    The Clash London calling på vinyl. første gang jeg har hørt den på det formatet siden tidlig på 80 tallet
     

    Gbatokai

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.03.2002
    Innlegg
    698
    Antall liker
    45
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    3
    Terry Bozzio: Solo Drum Music - From Melodic Drumming And The Ostinato volume I and II
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Skikkelig skrammel fra Australia. Herlig live-band, som jeg skulle ønske å se igjen.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Inspirert av Roberten litt lengre opp, måtte bare sette på denne knakende gode dobbelcd´en med dette überbandet.
    Steike det er bra!!
     

    Roberten

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Innlegg
    5.687
    Antall liker
    1.448
    ErosLoveking skrev:
    Tja si det. Decleration....... er en gammel Collectables-utgivelse og de har litt ymse lyd. Selv ville jeg kjøpt den mest fordi jeg er litt sånn "skal ha tak i "alt" ", og ville kjøp den utifra det. Er ikke så ofte å se Collectables-utgivelsene lengre, så jeg hamstrer det jeg kommer over når jeg er i USA.

    Når vi først er igang. Sjekk ut et annet Floridaband som heter Painted Faces.
    Florida er forøvrig på min topp 10 liste over delstater med gode band på 60-tallet.
    Gode ting :)

    Da er Decleration av førstnevnte, samt Anxious Color av Painted Faces kjøpt på andre siden av atlanteren.
    Gleder meg stort til å legge de på tallerkenen !


    I mangel av en dekkende beskrivelse på norsk vil jeg si at denne er all over the place, fra garage til psykedelia til det helt sakrale.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Roberten skrev:
    ErosLoveking skrev:
    Tja si det. Decleration....... er en gammel Collectables-utgivelse og de har litt ymse lyd. Selv ville jeg kjøpt den mest fordi jeg er litt sånn "skal ha tak i "alt" ", og ville kjøp den utifra det. Er ikke så ofte å se Collectables-utgivelsene lengre, så jeg hamstrer det jeg kommer over når jeg er i USA.

    Når vi først er igang. Sjekk ut et annet Floridaband som heter Painted Faces.
    Florida er forøvrig på min topp 10 liste over delstater med gode band på 60-tallet.
    Gode ting :)

    Da er Decleration av førstnevnte, samt Anxious Color av Painted Faces kjøpt på andre siden av atlanteren.
    Gleder meg stort til å legge de på tallerkenen !


    I mangel av en dekkende beskrivelse på norsk vil jeg si at denne er all over the place, fra garage til psykedelia til det helt sakrale.
    Litt inspirert av meg selv denne gangen :D , så har jeg nå kommet ca halvveis i denne samleren:



    Ække dårlige greier det her heller vøtt! ;)
     

    iSaint

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.01.2006
    Innlegg
    506
    Antall liker
    60
    Sted
    Belgia
    Nylig anskaffet på vinyl;



    Svinger som juling.

    Mvh
    Arne Kr
     

    mikefish

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Innlegg
    4.960
    Antall liker
    517
    da det drøyer ut med levering av "years of refusal" varmer jeg opp med denne :



    Morrissey - bona drag

    mvh. s,
     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn