Hva lytter du til i dag ?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Status
    Stengt for ytterligere svar.

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.059
    Antall liker
    1.438
    Sted
    Trondheim
    Gjestemedlem skrev:
    atonal skrev:
    Noen som husker Scritti Politti?
    Omtrent med samme glede som Heaven 17, Bronski Beat og Modern Talking... :-\
    ...
    Nei, nei, nei... Jeg tenkte spandere noen rosende ord for at du lytter til Another green world, men nå skjønner jeg at det var tilfeldig, og ikke en følge av god smak.

    Mvh Ola
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.999
    Antall liker
    6.240
    Torget vurderinger
    32
    smog skrev:
    Lagavulin 16 og denne. Bedre blir det ikke ;D
    Tja, selv drikker jeg Chateau de Montifaud VSOP til den samme plate på vinyl. Funker greit det også.

    Roy
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    Plukket denne opp i dag

    Neon Neon - Stainless Style



    Visstnok et konseptalbum om John DeLorean, mannen bak bilen DeLorean. Gruff Rhys fra Super Furry Animals står i spissen. Mange referanser til 80-tallet her, har sans for dette.
     
    S

    stereo hans

    Gjest
    atonal skrev:
    Noen som husker Scritti Politti?



    Sofistikert men enkelt, behagelig, smooth.
    Glimrende plate! Interessent lydmessig også. Atonal: har du noen flere anbefalinger i katelogen til dette bandet?
     

    bluesmanhamar

    Medlem
    Ble medlem
    17.02.2009
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Denne helgen er jeg paa Chicago bluesfestival, og hoerer paa vanvittig mye bra musikk. Om kveldene er vi paa div. klubber. Har hittil vaert paa Blue Chicago og Buddy Guy Ledend. Buddy Gay var faktisk der selv og splite. Jeg hilst paa ham og til og med tatt bilde av ham og meg sammen. Videre blir det Rosa's, Kingston Minds og B.L.U.E.S. Dette er helt raatt.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.258
    Antall liker
    425
    Sted
    Friedrichstadt
    stereo hans skrev:
    atonal skrev:
    Noen som husker Scritti Politti?



    Sofistikert men enkelt, behagelig, smooth.
    Glimrende plate! Interessent lydmessig også. Atonal: har du noen flere anbefalinger i katelogen til dette bandet?
    Scritti Politti var opprinnelig et new wave band, men på begynnelsen av 80-tallet endret de stil totalt. Min referanse er først og fremst Cupid & Psyche 85, som i mine ører er overprodusert men likefullt melodiøs og underholdende synthpop. Altså en stor fordel å like soundet fra den tiden (å sette dem i samme bås som Modern Talking er vel ikke helt rettferdig, eller hva, Gjestemedlem ;) )
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    atonal skrev:
    Scritti Politti var opprinnelig et new wave band, men på begynnelsen av 80-tallet endret de stil totalt. Min referanse er først og fremst Cupid & Psyche 85, som i mine ører er overprodusert men likefullt melodiøs og underholdende synthpop. Altså en stor fordel å like soundet fra den tiden (å sette dem i samme bås som Modern Talking er vel ikke helt rettferdig, eller hva, Gjestemedlem ;) )
    Nei, var vel litt sprek den sammenligningen, men i min hukommelse ligger de indeksert i samme kategori. Men det er sikkert 20 år siden jeg har hørt noe som helst av dem også da. Hørte igjennom hele den platen du viste til og den var jo slett ikke så ille. Litt 60-talls vibber der. Ser ikke bort i fra at den får flere gjennomspillinger. Men det er jo slikt som er morsomt med denne tråden, man hører på musikk man hadde avskrevet, ikke har hørt om eller hadde glemt, spesielt linker og tips fra folk som har kompatibel smak. :)
     

    OAlex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2006
    Innlegg
    3.059
    Antall liker
    1.438
    Sted
    Trondheim
    Gjestemedlem skrev:
    atonal skrev:
    Scritti Politti var opprinnelig et new wave band, men på begynnelsen av 80-tallet endret de stil totalt. Min referanse er først og fremst Cupid & Psyche 85, som i mine ører er overprodusert men likefullt melodiøs og underholdende synthpop. Altså en stor fordel å like soundet fra den tiden (å sette dem i samme bås som Modern Talking er vel ikke helt rettferdig, eller hva, Gjestemedlem ;) )
    Nei, var vel litt sprek den sammenligningen, men i min hukommelse ligger de indeksert i samme kategori. Men det er sikkert 20 år siden jeg har hørt noe som helst av dem også da. Hørte igjennom hele den platen du viste til og den var jo slett ikke så ille. Litt 60-talls vibber der. Ser ikke bort i fra at den får flere gjennomspillinger. Men det er jo slikt som er morsomt med denne tråden, man hører på musikk man hadde avskrevet, ikke har hørt om eller hadde glemt, spesielt linker og tips fra folk som har kompatibel smak. :)
    Cupid & Psyche 85 er et knallbra album. Den glattpolerte overflaten kan minne litt om Modern Talking ol, men Scritti Politti har faktisk endel å fare med. De er covra av Miles Davis, som også er innom på Provision albumet (Spor: Don't feel sorry for loverboy)

    Mvh Ola
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    OAlex skrev:
    Cupid & Psyche 85 er et knallbra album. Den glattpolerte overflaten kan minne litt om Modern Talking ol, men Scritti Politti har faktisk endel å fare med. De er covra av Miles Davis, som også er innom på Provision albumet (Spor: Don't feel sorry for loverboy)

    Mvh Ola
    Skal ta å høre litt mer på dem, ser albumene ligger på Spotify.

    Men først en gjennomspilling av denne:

     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.530
    Sted
    Sarpsborg
    Rekker en til før ungene skal i badekaret :)
    På vinyl selvsagt 8)



    /jan
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.738
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Startet soft, men fant fort ut at det var ikke tingen i dag. ::)



    Hoppet rett på med noe som trøkker langt mer. :)


    Det gleder meg stort at norsk punks ukronede kronprinser endelig kom på vinyl. For sikkerthets skyld på et av mine europeiske favorittselskaper av i dag, Voodoo Rythm rec. (tror jeg snart har nesten hele katalogen :D)
    Kult cover


    Tar opp hansken fra i natt, og fortsetter med 60´s garagepunk fra downunder, Australia. Mye fett derfra på sekstitallet gitt.


    Videre med streng 60´s US-garage. God oppladning til senere ikveld når en kasse 7 tommere skal luftes på by´n


    Avslutter med disse to om litt før en ser hva Oslo-natta bringer. Platespillerne står klar et sted, det samme gjør et par spilleglade kompiser. :D :D



     
    Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn