Dere har koset dere imens jeg har koset meg med en aldeles nydelig julemiddag ser jeg.
Det er bra.
Ser dette har tatt en voldsom vending mot kabler, greit nok det. Men grunnen bak denne tråden er, eller var i allefall, å finne ut hvorfor JEG(litt ego kanskje) ikke hører forskjell HOS MEG. For å repetere meg selv, jeg har lest at folk refererer til glassruter som blir pusset(eller tatt helt ut), bass som går minst en oktav dypere, MYE sortere bakgrunn, etc. Dere har alle lest det. Jeg hører jo forskjell på forsterkerbytter, riktignok ikke helt sammenlignbare konstuksjoner men dog. Dette burde vel indikere at annlegget har potensiale for å avsløre kabelbytte? Jeg har testet strømkabler og ht-kabler, alt fra Nordost utenom det mest basic'e. Men om jeg bare har vært så "uheldig" at Nordost og Clas låter veldig likt vil jeg si det er et problem for NO. En blanding av kobber og kobber belagt med sølv er også brukt. I tillegg er kabellengdene forskjellig. På et teoretisk plan klarer jeg ikke finne fler faktorer som kan spille inn(men jeg er såklart ingen ekspert).
Det eneste jeg har bemerket meg her som et svar på post 1 var at kl.d(som Primare er) ikke er så følsom for kabler. Og greit det, da er den saken ute av verden. En annen sak var noe på utgangene på en H200 som gjorde den "immun" mot kabler. Og for alt jeg vet kan min Perreaux har dette.
Da dukker naturlig nok et annet spm opp. Er disse forsterkerne som IKKE ER følsomme for kabler dårligere enn de som ER følsomme? Hvis ikke er valget enkelt for min del.......
Takker for svar, og en lærerik diskusjon.
Nå står Cognac'en for tur, så svar/poster etter dette skal ikke tas for seriøst.
Godt det er jul.
Geir Arne