M
musicus
Gjest
Noen ting tar tid å oppdage, det har hendt meg mer enn engang at jeg savner noe etter at det har stått i litt og så fjernes, kan være vanskelig å si sånn med engang hva det er/var, men noe er/var det, og ikke minst, liker jeg det over tid (dvs i forskjellige humør og dagsformer), det oppdager man ikke med korte svitsjer ...ganilsen skrev:Det er jeg klar over. Jeg flytter på høyttalerne, lytter litt og flytter litt mer til jeg er fornøyd. Bruker et lite utvalg av sanger som jeg føler tar dekker et stort spekter. Nå dette er på plass tester jeg kabler. Først strøm. Bytter kabel, lytter litt, bytter tilbake, lytter litt, bytter igjen. Så over på neste kabel, med samme prosedyre. Og så til slutt, med den situasjonen jeg er i nå kan jeg verifisere resultatet med en annen ampløsning.musicus skrev:En ting jeg burde lagt til, gjør en ting om gangen, det fører sjelden noe vettugt med seg å gjøre flere nye ting på samme tid, ikke bytt ht kabler, flytt på hténe, og test ny forsterker samtidig som du om-møbelerer stua, det kan bli vanskelig å skille evnt effekt i en slik operasjon og si hva som evnt er hva, her kommer tålmodigheten inn i bildet
mvh
Jeg er tilhenger av A/B testing med rask bytter. Om jeg tester over tid kan erfaringen min spille meg et puss.
Geir Arne
mvh