ganilsen skrev:
musicus skrev:
larkus skrev:
lars_erik skrev:
Jepp, det er spørsmålet. Briljering med "kunnskap" om tekniske ting og ikke minst, evnen til å opptre som harsjelerende idioter er kanskje en grunn?
Ikke vet jeg, men jeg hører nå uansett forskjell 8)
Harsjeleringen i denne tråden er det vel "de troende" som står for
mvh
larkus
Men, hvorfor bruker du da så mye tid på noe du alikevel ikke hører forskjell på? er det irriterende at andre hevder de gjør det? eller er det en trang til å trykke på andre egne meninger? eller er motivet å vise at andre har "feil" og jeg har rett!, jeg bare spør?
Ikke faen bruker jeg tid på noe jeg opplever som usannsynlig og bortkastet, det er jo helt feil fokus og på grensen til selvmotsigende, imo.
I beste mening!
mvh
For min egen del kjøpte jeg og fortsetter å teste kabler fordi noen hører vanvittig forskjell på kabler. Og utelukkende (nesten i allefall), uansett hva det er koblet sammen med, så er dyrere=bedre.
Jeg lurer da på hvorfor jeg IKKE hører forskjell. Og å si at jeg har dårlig hørsel eller billig anlegg er jo nesten personangrep uten saklig begrunnelse. Det eneste jeg virkelig legger merke til at at kabelfantaster virker trangsynte.
Geir Arne
Noe av det første jeg lærte meg når begynte på hfs for 5-6 år siden, var at innen hifi, og særdeles når det kom til kabler, brukes det det STORE ord, om små forskjeller, man har lagt inn en halveringsfaktor pr automatikk, og dette med at dyrt=best, er det ikke mange som hevder, tvert om vil jeg heller si, det er ingen automatikk i forholdet pris/prestanda, men om noen vil legge store penger på kabler, så er ikke jeg den som kan/vil/skal sette meg over ham for det, det er en personlig prioritering.
Hvorfor du ikke hører forskjell, vet jeg ikke og skal heller ikke uttale meg om, men hvorfor bekymre seg? finn det du er fornøyd med og slå deg til ro med det, og skulle tvilen komme, så er det alltid noen du kan låne av og teste selv, det er DU som skal leve med dine prioriteringer, ta da ett valg som passer DEG og glem alle råd om hva som er "rett & feil", fra begge sider, glem også om det er en billig eller dyr kabel som gir deg den opplevelsen DU søker når du finner den, det viktige er at du selv er fornøyd med dine investeringer i systemet ditt.
Selv opplever jeg ikke de som hevder det er forskjeller som spesiellt trangsynte, men heller som om de hevder sin rett å si at de hører forskjeller, det mangler ikke på de som mener man burde høre noe annet.
At de igjen forklarer sin opplevelse med tekniske løsninger som ikke holder mål, er dessverre ofte ett faktum, men også litt feil fokus, imo, med det mener jeg at man ikke kan/skal gjøre sine subjektive (kabel) erfaringer til noen empirisk sannhet, men være klar over begrensningene mtp den allmenngyldige sannheten en slik erfaring er.
Sett sammen ett system du selv er fornøyd med og gled deg over hva du har, og ikke irriter deg over hva du ikke har, imo.
mvh