Mmm, minner om en sommer i Bordeaux.65finger skrev:mersault og gåselever. Viva la france!
Hansa Fatøl?oddgeir skrev:Fredagspils med gode kolleger i dag. Hansa naturligvis.
Takk for tipset : DC. Alshus skrev:John-Harald.
Få fatt i Hors d' Age fra samme produsent. Den er helt rå. http://www.aperitif.no/index.db2?id=1140
Ikke gidd å betal for "merkenavn" som bache ( i resten av verden kallt Dupy...) eller martell. Kjøp cognac fra. f.eks Meukow, Jean Fillioux eller noen av de andre produsentene som ikke bruker enormt med penger på markedsføring.C. Alshus skrev:Den har en helt annen karakter enn rimligere type Cognac, men koster også skjorta. Her er det lag på lag med smak, som får vanlige XO-typer til å framstå noe rå/uelegante.
Vel verdt å prøve, IMHO.
Til middage er det et lite glass rødvin og Ramløsa. Deretter flaskeguinness og til slutt hadde jeg planer om en Lagavulin 16.
Nei, nei, nei, karer. Dette med Cognac er ikke komplisert i det hele tatt. Bli med i Cuvee Anna klubben. 8)wotg skrev:Ikke gidd å betal for "merkenavn" som bache ( i resten av verden kallt Dupy...) eller martell. Kjøp cognac fra. f.eks Meukow, Jean Fillioux eller noen av de andre produsentene som ikke bruker enormt med penger på markedsføring.C. Alshus skrev:Den har en helt annen karakter enn rimligere type Cognac, men koster også skjorta. Her er det lag på lag med smak, som får vanlige XO-typer til å framstå noe rå/uelegante.
Vel verdt å prøve, IMHO.
Til middage er det et lite glass rødvin og Ramløsa. Deretter flaskeguinness og til slutt hadde jeg planer om en Lagavulin 16.
Mine favoritt merker er bla. Pierre Ferreand, Meukow og Delamain.
Delamain vesper eller meukow XO gir skikkelig mye cognac for pengene.
Jaha...så modsa på forumet smøres med alkohol av bransjen ?! Lukter det korrrupppsjon eller hva ? :-Xbambadoo skrev:Noe vin - rød. En pils også. Er invitert til en hifisjappe for å drikke litt idag![]()
Stadig vekk spanderer jeg på meg selv ;DTrane skrev:Jaha...så modsa på forumet smøres med alkohol av bransjen ?! Lukter det korrrupppsjon eller hva ? :-Xbambadoo skrev:Noe vin - rød. En pils også. Er invitert til en hifisjappe for å drikke litt idag![]()
![]()
Drakk jeg så mye i går? ;Dbambadoo skrev:Noe vin - rød. En pils også. Er invitert til en hifisjappe for å drikke litt idag![]()
Øyvind H skrev:Her er far alene hjemme. Da ble det selvfølgelig til å se en grøsser, at jeg aldri lærer!!
Blei en rask tur i barskapet gitt.. Dram og øl her.
Nå har gatelyset slokka også, kun lampa foran huset mitt. Tilfeldig? Neppe!
værsgo!Øyvind H skrev:Dæven, her blire` påfyll!
Takk skarru f... ha!
![]()