Beklager, feil bildeJohn_Harald skrev:Tar en velfortjent ferie nå
Feirer at jeg flyr til Miami i morgen med Fernet Branca og at jeg skal på cruise i Kariben![]()
Den er glimrende til karamellpudding!!!atonal skrev:Et lite glass med denne
![]()
Tviler ikke på at en dæsj Gilde lager litt snert og fylde, ja!Trondmeg skrev:Den er glimrende til karamellpudding!!!
Akkurat den "frokosten" tror jeg du er ganske alene om...C. Alshus skrev:Akkurat nå - etter jobb.
Moevenpick Sjokoladeiskrem og denne:
![]()
Spørs om du må vente en stund; jeg er en "grolpeis", og det sitter litt langt inne å knerte'n, særlig ettersom Whisky er ferskvare og nesten må drikkes opp ila en måneds tid. Det blir nok både Ardbeg og en Dun Bheagan Linkwood før jeg manner meg opp på'n.Trane skrev:Bernt,
Jeg imøteser rapportere på Berry's Laphroaig...rakk ikke polet i dag så satser på at det er noe igjen til uken.
Fikk ihvertfall bestilt en "Glengoyn 11 Single Bourbon Cask Oslo Whisky Festival"....som bør ha like god smak som en har langt navn.
Tror egentlig ikke det finnes noe bedre enn dètC. Alshus skrev:Og to brødskiver valnøttbrød fra Åpent Bakeri med smør og geitost. Åhh.
Temaet "rikitge glass" er tidligere berørt i whiskytråden....jaffal for maltlaugets del da....JuK skrev:Ikke det at jeg har finlest denne topic'en, men mener å ikke ha sett et eneste innlegg som nevner glass!? (tema for egen tråd tro?)
For å si det kort og brutalt; du kan helle i deg "verdens beste" (brenne)vin, men bruker du feil/dårlige glass blir det feil lukt og feil smak. I verste fall lukter og smaker det pyton!
Prøv for eksempel å drikke Bordeaux fra Burgund-glass (eller motsatt). Det er ikke godt! Eller maltwhisky fra tumbler-glass ???
......................................
Sist uke var jeg og kjøpte meg et par av Riedel's (http://www.riedel.com) nyutviklede akevittglass. Disse har Riedel utviklet i samarbeid med Halvor Heuch (sjefsblender ved vinmonopolet), og spesiellt tilpasset NORSK fatlagret akevitt.
I helgen fant jeg fram en flaske Gammal Smaladram for å prøve de nye glassa. Hadde ikke store forhåpninger, siden den har stått halvfull siden jul, og dermed skulle all kompleksitet og gode aroma'er per def. være borte. Men nei! Her var det en rikdom jeg knapt har opplevd før. Deilige, komplekse krydder- og fat-dufterog null alkoholstikk.
Skotsk malt skal drikkes som konjakk. Av konjakkglass, bar og temperert. Det samme gjelder akevitt.Trane skrev:Aquavitglassene du nevner kan jeg faktisk være fristet til å prøve med skotsk malt i.