Mat, drikke og røyk Hva vi har i glasset, atter en gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Hvis du ser tilbake på postingene mine ser du at gårsdagen min bestod av Gambrinus og Bernard så jeg vet utmerket hva godt øl er. Men jeg mener at selv Dahls pils er drikkelig og godtar at folk har ulike preferanser. Klarer også å drikke det meste.

I dag drikker jeg billig øl (Grans premium) og blended whisky (Black label) så livet mitt blir nok langt ;)

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Det var faktisk i beste mening, Anonym :)
    Jeg har sett at du har slått et slag for både Bernard og Gambrinus!
    Utmerkede varer!
    Er bare litt mot det jeg kaller "Grandiosa-syndromet"; built down to a price, not up to a quality standard...

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.148
    Torget vurderinger
    4
    Jeg ser poenget ditt donnerwetter og jeg er langt på vei enig.

Men i dag drikker jeg det som er alkoholens ice, hvermannsalkohol og sammen Stones - Made in the Shade og storkoser meg med det også, ikke noe feil det heller synes jeg.

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Anonym skrev:
    Jeg ser poenget ditt donnerwetter og jeg er langt på vei enig.

Men i dag drikker jeg det som er alkoholens ice, hvermannsalkohol og sammen Stones - Made in the Shade og storkoser meg med det også, ikke noe feil det heller synes jeg.
    Feil? Nei så faen heller!
    Tror vi er helt på linje, jeg :)

donnerwetter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.02.2008
    Antall liker
    105
    Skål, Anonym ;D
    Her drikkes det bayerøl, og lyttes til The Pogues live ;D

Tor

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    03.11.2002
    Antall liker
    603
    Jon Bertelsen Symphonie Brut XO

Urquell rett fra boksen

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    donnerwetter skrev:
    Anonym skrev:
    donnerwetter skrev:
    ErosLoveking skrev:
    om 20 minutter skal det drikkes øl.

i mengder
    Og det blir icke billigpils, formoder jeg...

8)
    Livet er for kort til å drikke dårlig øl...
    Så er det store spørsmålet hva som er dårlig øl. Jeg synes alt øl i norske butikker er drikkende så det hele koker ned til preferenser.
    Da får du forhåpentligvis et langt liv, Anonym :)
    Billig blir det også ;D
    for min del blir settingen ´ simpel, drikker den øl jeg får. Brutalt enkelt, selv om det er pissevann fra store R. :-X :-X :-X

Selvsagt er livet for kort til både det ene og andre, men man har jo minimum to liv..........

Fidelio

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2008
    Antall liker
    672
    Skrukort betyr ikke nødvendigvis dårlig vin! En rekke gode californiske viner bruker skrukork, så lenge det ikke er snakk om lagringsviner er det faktisk rasjonelt siden man slipper korkviner.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    8.432
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Fidelio skrev:
    Skrukort betyr ikke nødvendigvis dårlig vin! En rekke gode californiske viner bruker skrukork, så lenge det ikke er snakk om lagringsviner er det faktisk rasjonelt siden man slipper korkviner.
    Du har heilt klart rett. Eg har smakt eit par gode skrukorkvinar, så vel som nokre heilt greie pappvinar. Men dette var altså Portada, ein vin som sikkert eignar seg til marinade av t.d. skarv- og kvalkjøt, men som definitivt ikkje fall i smak her i huset som helgavin.

.tore.

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2007
    Antall liker
    3
    ErosLoveking skrev:
    .tore. skrev:
    Ringenes er og blir best av billigpilsen. Som bergenser har jeg dermed lagt mitt hode for hogg og hat. Urquell er referansen. Lke sant som at mine kabler er best ;D
    Du kødder? Ringnes er overpriset billigskvip. Hansa leverer akseptabelt god pils, ca 100 ganger bedre enn hovedstadens flaueste.

mvh
    "en trønder som for engangs skyld har noe positivt å si om noe fra Bergen"
    Var ikke helt i vater når jeg skrev det der ;) Dårlig formulert, men står for konklusjonen. Er ute etter noe helt annet fra slikt "øl" enn fra skikkelig øl, men pleier ikke å få mye gehør for mitt syn på Ringnes. Hansa eller tuborg har omtrent akkurat like lite smak, men mer usmak. Men mange er uenig i det har jeg merket.

Men nå er det heldigvis ikke mange kronene man må legge på f.eks. på Rema for å få noe med litt smak. Hvem skulle trodd at Rema kom til å få et lite utvalg i tjekkisk øl?

room

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Antall liker
    373
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    Fatøl fra norges eldste bryggeri! Noen flasker hjemme, så ut å kjøpe et par tre stykker på et av stedets vannhull!

R

RL69

Gjest

Marqués de Cáceres, 2005 årgang. Helt annen kvalitet enn reserva'en fra 2002 som jeg prøvde meg på forrige helg. Tydelig at 2005/2006 årgangene er noe å satse på fremover.

MVH
    KOL69

Vedlegg

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.244
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    Når jeg kommer hjem etter en lang dag senere i natt skal jeg nyde en Raasted Imperial Stout. Har kjøpt mesteparten (partivare) av det som finnes på Vinmonopolet. Mitt - bare mitt. ;D

Y

ymir

Gjest
    hei

L`Antico di Burchino 2007. Er i kveld ikke i slag til å nyte den,på same måte som en ikke alltid er opplagt til å lytte til musikk.

Multikanal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Antall liker
    1.008
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Nå skal det smakes Ringnes Julebokk sammen med den nyeste SACD'en til SARA K. - Made In The Shade

MVH

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Audiophile-Arve skrev:
    Fidelio skrev:
    Du har heilt klart rett. Eg har smakt eit par gode skrukorkvinar, så vel som nokre heilt greie pappvinar. Men dette var altså Portada, ein vin som sikkert eignar seg til marinade av t.d. skarv- og kvalkjøt, men som definitivt ikkje fall i smak her i huset som helgavin.
    Hæææ??? Marinere kval...??? Det eneste kval bør marineres i, er Solo ( perfekt før grilling ) eller Bokkøl, evt. Bayer. I begge tilfeller maks. 2 timer.
    ;D mvh. VaW

R

Rojoh

Gjest
    room skrev:
    Rojoh skrev:
    Aass Juleøl fra boks.
    Skal ut å ta en av de NÅ!
    Har ikke smakt den enda. Levde den opp til sitt rykte?
    Tja, si det? Nå kjenner jeg ikke til ryktet - drikker stort sett bare Aass uansett (+ Heineken på flaske). ;D Ikke er jeg ølkjenner heller, men et lite touch av søtsmak var det jo - dog subtilt nok til at det ikke preger tørstesløkkingen. Tenker vel at Aass Bocken er mer riktig om man ønsker litt høytid over øyeblikket. Juleølet fremstår mer på linje med de andre vanlige variantene - som jo er gode nok. 8)

Mvh. Johan

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.511
    Torget vurderinger
    4
    VilhelmW skrev:
    I kveld smakes det meir av denne....men jeg blir ikke heilt fortrolig med den. Holder fortsatt en knapp på Bowmore!

mvh. VaW
    Ikke rart du ikke blir fortrolig med den. Kjedelig og skuffende greie fra øya uti havgapet.
    Ppøv heller deres 12 år gamle singel bourbon cask fra 1998 som er nevnt tidligere i tråden. Litt avhengig av hvilket fat flasken er tappet fra så er det en whisky fra god til helt himmelsk...spesielt til prisen på små 550 kroner. Finner du en flaske fra fat #693 så ikke nøl (min favoritt til nå), #673 mener noen er enda bedre og en fremtidig legende, litt snillere og mer smørkaramellmyk. Uansett fat vil du få en langt bedre whisky enn standard 10-åringen.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Kjører på med Kentucky Straight Bourbon,

stekt flesk og bønner, for å bygge opp til morgendagens konsert med demokraten Toby Keith.

Så ham på Skavland i dag, og han klarte å hisse opp en hjernedød svensk feminist fordi han sa at han var glad i fedrelandet sitt. Denslags går ikke hjem i dagens Sverige. Desverre

På spilleren snurrer Honky Tonk University. Det er deilig å være blå og alltid ha rett.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    tullemusikk den skal du ha, men siden det her handler om drikke, får du et par stjerner i boka likevel. :-* :-*
    Bourbon er mer en bare svidd korn og sukker. Elitister som kun holder av skotsk brunvann vet ikke hva de snakker om.

(for ordens skyld, jeg drikker helst malt, men har ikke blitt sveisblind av den grunn, nyter gjerne 8 eller 10 whiskeys hvis det passer seg slik)

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    ErosLoveking skrev:
    tullemusikk den skal du ha, men siden det her handler om drikke, får du et par stjerner i boka likevel. :-* :-*
    Bourbon er mer en bare svidd korn og sukker. Elitister som kun holder av skotsk brunvann vet ikke hva de snakker om.

(for ordens skyld, jeg drikker helst malt, men har ikke blitt sveisblind av den grunn, nyter gjerne 8 eller 10 whiskeys hvis det passer seg slik)
    Hehe. Tøff musikk og tøff drikke.

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    I kveld skal det drikkes:

-Corona med lime...
    -Grans Premium
    -Sandefjord XO Cognac
    -White Russian sammen med "The Big Lebowski"

Ønsker alle en god Lørdags-kveld.. :)

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.867
    Torget vurderinger
    1
    Noen øl, vin og så selvsagt Cognac. Mye Cognac.
    -Da har jeg oppdaget at det hjelper med citrus. Altså gomle et par appelsiner, ved siden av å drikke litt vann. Det tar brodden av den tunge cognac-rusen og jeg mener bestemt at jeg sover bedre/våkner mer pigg enn ellers. Noen som har prøvd dette?

pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    4.867
    Torget vurderinger
    1
    Griffenfeldt skrev:
    -Corona med lime...
    For guds skyld ikke stapp lime`n ned i flasken. Den er der fordi den skal holde fluene vekk. Den skal brukes som kork.
    Jeg har aldri skjønt hvorfor dette lyse ølet skal ødelegges av denne sure sitronsmaken. Takk for bekreftelsen.

Trane

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Antall liker
    7.511
    Torget vurderinger
    4
    I kveld nyter jeg Nissemor.

O.J.B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.11.2004
    Antall liker
    2
    pedal skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    -Corona med lime...
    For guds skyld ikke stapp lime`n ned i flasken. Den er der fordi den skal holde fluene vekk. Den skal brukes som kork.
    Jeg har aldri skjønt hvorfor dette lyse ølet skal ødelegges av denne sure sitronsmaken. Takk for bekreftelsen.
    Aha... Skal teste uten jeg.. Ser at dette med lime ikke er politisk korrekt...

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    pedal skrev:
    Griffenfeldt skrev:
    -Corona med lime...
    Trodde det var for at dette lyset ølet i det hele tatt skulle smake NOE...Men det er god lesk, uansett.

Mvh
    Sniff

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    Trane skrev:
    VilhelmW skrev:
    I kveld smakes det meir av denne....men jeg blir ikke heilt fortrolig med den. Holder fortsatt en knapp på Bowmore!

mvh. VaW
    Ikke rart du ikke blir fortrolig med den. Kjedelig og skuffende greie fra øya uti havgapet.
    Ppøv heller deres 12 år gamle singel bourbon cask fra 1998 som er nevnt tidligere i tråden. Litt avhengig av hvilket fat flasken er tappet fra så er det en whisky fra god til helt himmelsk...spesielt til prisen på små 550 kroner. Finner du en flaske fra fat #693 så ikke nøl (min favoritt til nå), #673 mener noen er enda bedre og en fremtidig legende, litt snillere og mer smørkaramellmyk. Uansett fat vil du få en langt bedre whisky enn standard 10-åringen.
    Fikk endelig prøvd en Arran bourbonfat i går kveld. Fat 65x (3 eller 6?). Spennende og nye for seg selv, selv om munnen da var litt lammet av masse tapas, rødvin og en omgang Balvenie gold cask (Greit. Nå har jeg prøvd den. Trenger ikke påfyll.). Får stikke tilbake til verten med medbragt nesingglass ved høve.

Mvh
    Sniff

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.919
    Sted
    Oslo
    to tantebarn på overnatting, så her går det i "Home Alone II! på det store lerretet, og Blueberry Banana Milkshake i glasset. Yummy! :D

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn