Centra på Høvik og sikkert MajorstuaBrasse skrev:Å herre jemeni, kvar får du kjøpt den der?65finger skrev:Ny favoritt
Det vanket rett som det fine flasker som riktignok var luktet på da jeg jobbet som nattevakt på hotell i yngre dager. Spesielt tyskere som hadde bodd noen uker på hotellet kunne legge igjen hele flasker med god single malt når de skulle reise igjen.ØivindJ skrev:Gordon`s
London dry gin
Snille kunder som gir slikt i tips
Det gjorde jeg og, jobbet som nattevakt på hotell i yngre dager, men jeg kan ikke si jeg var plaget med at gjestene etterlot seg hele flasker med diverse godsaker når de dro. Halvtomme flasker med skvetter på, joda, masser av dem, men ikke slikt man tok med hjem. Men når det er sagt, var mest fiskere ogbaluba skrev:Det vanket rett som det fine flasker som riktignok var luktet på da jeg jobbet som nattevakt på hotell i yngre dager. Spesielt tyskere som hadde bodd noen uker på hotellet kunne legge igjen hele flasker med god single malt når de skulle reise igjen.
Dette var klart over ti år siden, da jeg trengte en bi-inntekt. Det bodde fiskere og selgere hos også, men i lengre perioder hadde vi tyske energimeglere som lærte seg det norske, åpne energimarkedet. De hadde fine vaner, og kom ofte ut med et ekstra glass til resepsjonen. De hadde alltid med seg for mye inn i landet, så det stod ofte en hel og en halv liter Laphroaig igjen. Det vil si, de sjekket alltid ut sent på natten, og kom da ut med flaskene. Jeg hadde jo vært med på å dele flaskene de siste ukene, så why not?zimon skrev:Det gjorde jeg og, jobbet som nattevakt på hotell i yngre dager, men jeg kan ikke si jeg var plaget med at gjestene etterlot seg hele flasker med diverse godsaker når de dro. Halvtomme flasker med skvetter på, joda, masser av dem, men ikke slikt man tok med hjem. Men når det er sagt, var mest fiskere ogbaluba skrev:Det vanket rett som det fine flasker som riktignok var luktet på da jeg jobbet som nattevakt på hotell i yngre dager. Spesielt tyskere som hadde bodd noen uker på hotellet kunne legge igjen hele flasker med god single malt når de skulle reise igjen.
handelsreisende som bodde der det meste av tiden, tyskere og japanere bare i turist(høy)sesongen. Annerledes nå tror jeg, turistsesong hele året. Skål!!
ca 30 år siden for min del, for å finansiere skolegang. Det var i Nordens Paris og gjestene var nok litt flinkere til å drikke opp varene og "gjøre rent bord" der. Dessuten ingen godt betalte energimeglere som faste gjester der jeg jobbet.baluba skrev:Dette var klart over ti år siden, da jeg trengte en bi-inntekt. Det bodde fiskere og selgere hos også, men i lengre perioder hadde vi tyske energimeglere som lærte seg det norske, åpne energimarkedet. De hadde fine vaner, og kom ofte ut med et ekstra glass til resepsjonen. De hadde alltid med seg for mye inn i landet, så det stod ofte en hel og en halv liter Laphroaig igjen. Det vil si, de sjekket alltid ut sent på natten, og kom da ut med flaskene. Jeg hadde jo vært med på å dele flaskene de siste ukene, så why not?
Svært hyggelige folk, forresten. Jeg holdt kontakten med en av dem i endel år. I det firmaet de jobbet i (Berlins strømleverandør) fikk folk fra gamle øst mindre i lønn enn de som er født i vest. De hadde kommet fram til at de fra øst var 30% mindre effektive. No kødding, altså.
På tross av "frynsegodene" så tror jeg ikke jeg ville gjort samme jobb igjen. Slåssing med fulle julebord-tullinger og lignende vil jeg aldri gjenta, og 70 timer natt i uken sliter på kroppen. Det er faktisk en klar sammenheng mellom det å jobbe om natten, og slitasje på den gamle pumpen. Men det var den tiden jeg bygde og drev studio, så en uke på og en uke av var perfekt for meg. Jeg glemmer ikke lettelsen det var å gå ut døren for siste gang en fin morgen i mars.zimon skrev:ca 30 år siden for min del, for å finansiere skolegang. Det var i Nordens Paris og gjestene var nok litt flinkere til å drikke opp varene og "gjøre rent bord" der. Dessuten ingen godt betalte energimeglere som faste gjester der jeg jobbet.baluba skrev:Dette var klart over ti år siden, da jeg trengte en bi-inntekt. Det bodde fiskere og selgere hos også, men i lengre perioder hadde vi tyske energimeglere som lærte seg det norske, åpne energimarkedet. De hadde fine vaner, og kom ofte ut med et ekstra glass til resepsjonen. De hadde alltid med seg for mye inn i landet, så det stod ofte en hel og en halv liter Laphroaig igjen. Det vil si, de sjekket alltid ut sent på natten, og kom da ut med flaskene. Jeg hadde jo vært med på å dele flaskene de siste ukene, så why not?
Svært hyggelige folk, forresten. Jeg holdt kontakten med en av dem i endel år. I det firmaet de jobbet i (Berlins strømleverandør) fikk folk fra gamle øst mindre i lønn enn de som er født i vest. De hadde kommet fram til at de fra øst var 30% mindre effektive. No kødding, altså.
Been there. Nattarbeid, ikke turnus med litt sent og litt tidlig, men natt hele tiden. Ikke noe sosialt liv og sliter på kroppen. (Har også vært innom helsevesenet for en del år siden også. Jobbet da både natt og dag, i turnus, og det var ikke spesielt lett det heller, men da så jeg nå tross alt folk om dagene innimellom. Sliter ut folk sånt arbeid.) Og fulle folk ja. Spesielt damer. Uff!! Hotellet jeg jobbet på hadde pub i kjelleren, og når den stengte ble det nattevaktens jobb å få gjesten ut den siste dørstokkmila.... Men nå ble vi fryktelig OT her du. For å gjøre det on-topic: Har fremdeles litt St.Rémy til å ha i glasset.baluba skrev:På tross av "frynsegodene" så tror jeg ikke jeg ville gjort samme jobb igjen. Slåssing med fulle julebord-tullinger og lignende vil jeg aldri gjenta, og 70 timer natt i uken sliter på kroppen. Det er faktisk en klar sammenheng mellom det å jobbe om natten, og slitasje på den gamle pumpen.
Da får jeg helle litt malt i såret da .. ;Dpahf skrev:Ahh, skulle hatt en flaske Laphoraig i skapet kjenner jeg.
Meen får prøve en flaske med "Lade gaards bryggeri pilsner" isteden.
Dællern!! Skulle vært en tur i dit skap, men får se hva jeg har selv i skapet. Største problemet er at det er 3 rader med god konjakk først for å komm til whiskyen. Det er en tøff jobb, men noen må gjøre det ;Djan#jan skrev:pahf skrev:Ahh, skulle hatt en flaske Laphoraig i skapet kjenner jeg.
Da får jeg helle litt malt i såret da .. ;D
Tripple Wood
Cask Strenght
10 Y (x2)
Er i mitt skap
Har du hørt om å bare flytte på det ???pahf skrev:Dællern!! Skulle vært en tur i dit skap, men får se hva jeg har selv i skapet. Største problemet er at det er 3 rader med god konjakk først for å komm til whiskyen. Det er en tøff jobb, men noen må gjøre det ;Djan#jan skrev:pahf skrev:Ahh, skulle hatt en flaske Laphoraig i skapet kjenner jeg.
Da får jeg helle litt malt i såret da .. ;D
Tripple Wood
Cask Strenght
10 Y (x2)
Er i mitt skap
Dersom du ikke har smakt Ekstra-Modnet-Gilde-Juleaquavit så anbefaler jeg deg å prøve denne. Hadde et lite glass av begge disse etter middag i dag, og som avec er Ekstra-Modnet-Gilde-Juleaquavit IMHO mye bedre. Den er utsolgt fra leverandør men det er rester igjen på de fleste pol.Spiralis skrev:Ikke er det vin, ikke er det cognac, ikke er det whisky, så da, ja da må man bare hente denne tråden fra Glemselens Dal!
Mitt skip er lastet med?? Nei det ble feil!
Mitt glass er fyllt med Akevitt, Gilde Non plus Ultra!
Den er bare god denne! Drikkes i stedet for cognac til kaffen. Nyyyydelig!!
For mye parfyme kan ikke være sunt.pahf skrev:Dællern!! Skulle vært en tur i dit skap, men får se hva jeg har selv i skapet. Største problemet er at det er 3 rader med god konjakk først for å komm til whiskyen. Det er en tøff jobb, men noen må gjøre det ;D
Ja, det holder med en flaske før middag.baluba skrev:Men det bli med den ene, kors på halsen.
Skål, C! ;DC. Alshus skrev:Ja, det holder med en flaske før middag.baluba skrev:Men det bli med den ene, kors på halsen.
Dette er ikke middag, det er en sen lunch.ErosLoveking skrev:hva er alt dette pratet om middag?
Flunsj mener du vel. Altså det man spiser mellom lunsj og middag.baluba skrev:Dette er ikke middag, det er en sen lunch.ErosLoveking skrev:hva er alt dette pratet om middag?
Javel. Hva står F for? Jeg fortsetter i alle fall nå med aftensmat. Middag stod jeg over. ;DC. Alshus skrev:Flunsj mener du vel. Altså det man spiser mellom lunsj og middag.baluba skrev:Dette er ikke middag, det er en sen lunch.ErosLoveking skrev:hva er alt dette pratet om middag?
Siviliserte mennesker spiser formiddagsmat!C. Alshus skrev:Frokost - Brunsj - Lunsj - Flunsh - Mddag - Kveldsmat.
Det er bare et nytt ord som 65finger har laget.
Man flunsjer. ;D
fra tidligere tider kom F. flanerende utelunsj. ble etterhvert forkortet til flunsj for så bli et selvstendig måltid flunsjbaluba skrev:Javel. Hva står F for? Jeg fortsetter i alle fall nå med aftensmat. Middag stod jeg over. ;DC. Alshus skrev:Flunsj mener du vel. Altså det man spiser mellom lunsj og middag.baluba skrev:Dette er ikke middag, det er en sen lunch.ErosLoveking skrev:hva er alt dette pratet om middag?