Mat, drikke og røyk Hva vi har i glasset, atter en gang!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Den ble banket inn på Centra på Høvik. De har den sikkert på Majorstua også.

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Et knippe utvalgt øl står på tapeten i kveld. Tiger, Aplha dog i to versjoner og en Amstel som dessert.
    Slett ikke verst.

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    St.Rémy i det ene glasset, rødvin i det andre (My World Australia Shiraz Cabernet Sauvignon).

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    ØivindJ skrev:
    Gordon`s
    London dry gin

Snille kunder som gir slikt i tips :)
    Det vanket rett som det fine flasker som riktignok var luktet på da jeg jobbet som nattevakt på hotell i yngre dager. Spesielt tyskere som hadde bodd noen uker på hotellet kunne legge igjen hele flasker med god single malt når de skulle reise igjen.

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    baluba skrev:
    Det vanket rett som det fine flasker som riktignok var luktet på da jeg jobbet som nattevakt på hotell i yngre dager. Spesielt tyskere som hadde bodd noen uker på hotellet kunne legge igjen hele flasker med god single malt når de skulle reise igjen.
    Det gjorde jeg og, jobbet som nattevakt på hotell i yngre dager, men jeg kan ikke si jeg var plaget med at gjestene etterlot seg hele flasker med diverse godsaker når de dro. Halvtomme flasker med skvetter på, joda, masser av dem, men ikke slikt man tok med hjem. Men når det er sagt, var mest fiskere og
    handelsreisende som bodde der det meste av tiden, tyskere og japanere bare i turist(høy)sesongen. Annerledes nå tror jeg, turistsesong hele året. Skål!!

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    zimon skrev:
    baluba skrev:
    Det gjorde jeg og, jobbet som nattevakt på hotell i yngre dager, men jeg kan ikke si jeg var plaget med at gjestene etterlot seg hele flasker med diverse godsaker når de dro. Halvtomme flasker med skvetter på, joda, masser av dem, men ikke slikt man tok med hjem. Men når det er sagt, var mest fiskere og
    handelsreisende som bodde der det meste av tiden, tyskere og japanere bare i turist(høy)sesongen. Annerledes nå tror jeg, turistsesong hele året. Skål!!
    Dette var klart over ti år siden, da jeg trengte en bi-inntekt. Det bodde fiskere og selgere hos også, men i lengre perioder hadde vi tyske energimeglere som lærte seg det norske, åpne energimarkedet. De hadde fine vaner, og kom ofte ut med et ekstra glass til resepsjonen. De hadde alltid med seg for mye inn i landet, så det stod ofte en hel og en halv liter Laphroaig igjen. Det vil si, de sjekket alltid ut sent på natten, og kom da ut med flaskene. Jeg hadde jo vært med på å dele flaskene de siste ukene, så why not?

Svært hyggelige folk, forresten. Jeg holdt kontakten med en av dem i endel år. I det firmaet de jobbet i (Berlins strømleverandør) fikk folk fra gamle øst mindre i lønn enn de som er født i vest. De hadde kommet fram til at de fra øst var 30% mindre effektive. No kødding, altså.

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    baluba skrev:
    Dette var klart over ti år siden, da jeg trengte en bi-inntekt. Det bodde fiskere og selgere hos også, men i lengre perioder hadde vi tyske energimeglere som lærte seg det norske, åpne energimarkedet. De hadde fine vaner, og kom ofte ut med et ekstra glass til resepsjonen. De hadde alltid med seg for mye inn i landet, så det stod ofte en hel og en halv liter Laphroaig igjen. Det vil si, de sjekket alltid ut sent på natten, og kom da ut med flaskene. Jeg hadde jo vært med på å dele flaskene de siste ukene, så why not?

Svært hyggelige folk, forresten. Jeg holdt kontakten med en av dem i endel år. I det firmaet de jobbet i (Berlins strømleverandør) fikk folk fra gamle øst mindre i lønn enn de som er født i vest. De hadde kommet fram til at de fra øst var 30% mindre effektive. No kødding, altså.
    ca 30 år siden for min del, for å finansiere skolegang. Det var i Nordens Paris og gjestene var nok litt flinkere til å drikke opp varene og "gjøre rent bord" der. Dessuten ingen godt betalte energimeglere som faste gjester der jeg jobbet. :)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    zimon skrev:
    baluba skrev:

ca 30 år siden for min del, for å finansiere skolegang. Det var i Nordens Paris og gjestene var nok litt flinkere til å drikke opp varene og "gjøre rent bord" der. Dessuten ingen godt betalte energimeglere som faste gjester der jeg jobbet. :)
    På tross av "frynsegodene" så tror jeg ikke jeg ville gjort samme jobb igjen. Slåssing med fulle julebord-tullinger og lignende vil jeg aldri gjenta, og 70 timer natt i uken sliter på kroppen. Det er faktisk en klar sammenheng mellom det å jobbe om natten, og slitasje på den gamle pumpen. Men det var den tiden jeg bygde og drev studio, så en uke på og en uke av var perfekt for meg. Jeg glemmer ikke lettelsen det var å gå ut døren for siste gang en fin morgen i mars. ;)

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    baluba skrev:
    På tross av "frynsegodene" så tror jeg ikke jeg ville gjort samme jobb igjen. Slåssing med fulle julebord-tullinger og lignende vil jeg aldri gjenta, og 70 timer natt i uken sliter på kroppen. Det er faktisk en klar sammenheng mellom det å jobbe om natten, og slitasje på den gamle pumpen.
    Been there. Nattarbeid, ikke turnus med litt sent og litt tidlig, men natt hele tiden. Ikke noe sosialt liv og sliter på kroppen. (Har også vært innom helsevesenet for en del år siden også. Jobbet da både natt og dag, i turnus, og det var ikke spesielt lett det heller, men da så jeg nå tross alt folk om dagene – innimellom. Sliter ut folk sånt arbeid.) Og fulle folk ja. Spesielt damer. Uff!! Hotellet jeg jobbet på hadde pub i kjelleren, og når den stengte ble det nattevaktens jobb å få gjesten ut den siste dørstokkmila.... Men nå ble vi fryktelig OT her du. For å gjøre det on-topic: Har fremdeles litt St.Rémy til å ha i glasset. :)

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Kakao. Laget på lettmelk og 66% Valrhona. Med litt pisket krem og grovbrød fra Godt Brød med smør og geitost blir dette en höjdare.

J

J.J

Gjest
    Nok en gang så er det Whisky i glasset.
    Dette er en høydare for min del ... ATTITUDE :p

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Ahh, skulle hatt en flaske Laphoraig i skapet kjenner jeg.
    Meen får prøve en flaske med "Lade gaards bryggeri pilsner" isteden.

J

J.J

Gjest
    pahf skrev:
    Da får jeg helle litt malt i såret da .. ;D

Tripple Wood
    Cask Strenght
    10 Y (x2)

Er i mitt skap :p

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    Pepsi Cola på boks.
    Teller på knappene om det skal bli et par tre pils utpå natta. Tar det lugnt for tida. ::)

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    jan#jan skrev:
    pahf skrev:

Tripple Wood
    Cask Strenght
    10 Y (x2)

Dællern!! Skulle vært en tur i dit skap, men får se hva jeg har selv i skapet. Største problemet er at det er 3 rader med god konjakk først for å komm til whiskyen. Det er en tøff jobb, men noen må gjøre det ;D

J

J.J

Gjest
    pahf skrev:
    jan#jan skrev:
    pahf skrev:

Tripple Wood
    Cask Strenght
    10 Y (x2)

Dællern!! Skulle vært en tur i dit skap, men får se hva jeg har selv i skapet. Største problemet er at det er 3 rader med god konjakk først for å komm til whiskyen. Det er en tøff jobb, men noen må gjøre det ;D
    Har du hørt om å bare flytte på det ???

;D ;D ;D

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.350
    Torget vurderinger
    4
    Spiralis skrev:
    Ikke er det vin, ikke er det cognac, ikke er det whisky, så da, ja da må man bare hente denne tråden fra Glemselens Dal! :D

Mitt skip er lastet med?? Nei det ble feil! :eek:

Mitt glass er fyllt med Akevitt, Gilde Non plus Ultra!

Den er bare god denne! Drikkes i stedet for cognac til kaffen. Nyyyydelig!!
    Dersom du ikke har smakt Ekstra-Modnet-Gilde-Juleaquavit så anbefaler jeg deg å prøve denne. Hadde et lite glass av begge disse etter middag i dag, og som avec er Ekstra-Modnet-Gilde-Juleaquavit IMHO mye bedre. Den er utsolgt fra leverandør men det er rester igjen på de fleste pol.

ErosLoveking

Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Antall liker
    3.918
    Sted
    Oslo
    pahf skrev:
    For mye parfyme kan ikke være sunt. :eek:

pahf

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Antall liker
    1.936
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Vel ja tok den enkle utveien og plukka ut konjakken og fant frem en flaske highland park, og det merkes i dag...

Sniff

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.09.2005
    Antall liker
    94
    En del caol Ila, to deler gammel opland, en halv del vann. Morsomt. C i pluss fennikel og harpiks (?)

Mvh
    Sniff

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Altfor tidlig på dagen, men jeg kom jo hjem fra jobb for over en halv time siden. Likevel har jeg åpnet en ny flaske Glenlivet 12 år for en ørliten smak før jeg gjør noe annet. Yummi :-* Men det bli med den ene, kors på halsen.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Dette er etter min smak noe av det beste ølet som finnes (som jeg har smakt i det minste).

Vedlegg

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.156
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    C. Alshus skrev:
    baluba skrev:
    ErosLoveking skrev:
    hva er alt dette pratet om middag?
    Dette er ikke middag, det er en sen lunch. :D
    Flunsj mener du vel. Altså det man spiser mellom lunsj og middag.
    Javel. Hva står F for? Jeg fortsetter i alle fall nå med aftensmat. Middag stod jeg over. ;D

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.149
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Frokost - Brunsj - Lunsj - Flunsh - Mddag - Kveldsmat.

Det er bare et nytt ord som 65finger har laget. ;)

Man flunsjer. ;D

Akkurat nå. Et halvt fingerbøll Pompero som ble med hjem fra CC Vest.

G

Gjestemedlem

Gjest
    C. Alshus skrev:
    Frokost - Brunsj - Lunsj - Flunsh - Mddag - Kveldsmat.

Det er bare et nytt ord som 65finger har laget. ;)

Man flunsjer. ;D
    Siviliserte mennesker spiser formiddagsmat!

Tomt for gjess, så nå får det bli en

Vedlegg

osan

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2004
    Antall liker
    0
    Drakk en oransjevin i går. Det var merkelige saker, men jeg likte denne godt. Det er det nærmeste jeg har kommet en IPA i vinverden, både på farge og lukt.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    baluba skrev:
    C. Alshus skrev:
    baluba skrev:
    ErosLoveking skrev:
    hva er alt dette pratet om middag?
    Dette er ikke middag, det er en sen lunch. :D
    Flunsj mener du vel. Altså det man spiser mellom lunsj og middag.
    Javel. Hva står F for? Jeg fortsetter i alle fall nå med aftensmat. Middag stod jeg over. ;D
    fra tidligere tider kom F. flanerende utelunsj. ble etterhvert forkortet til flunsj for så bli et selvstendig måltid flunsj

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn