Hvem har herpa stua til united?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Ferie!

20190904_203235.jpg

Utadørs høljregner det, gatene blir til elver, da er det ikke bare litt vemodig å måtte pakke kofferten, forlate finværet for å måtte færra te Spania. Men må man, så må man. Kanskje finner vi brunost der nede også.

Foreløpig funnet fram passet og visakortet, det er jo i og for seg nok. Frisker opp spansken med Los Lobos 'Pistola y Corazon'. Alltid vært min favorittskive fra dem. I alle fall siden den kom.

Ayeaye!

TerryGib

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Antall liker
    3.028
    Sted
    Bergen
    94A94279-D3DB-4C8E-ABD0-66EA24CFF7EE.jpg

Takk for tips og god tur.
    Ble satt helt ut av kor bra Doug Seegers platen var/er.
    Ventet meg Vidar Lønn Arnesen og fikk Gene Clark soul.
    Konsertbillett bestilt på rappen.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    takk for det, TG, blir nok en bra tur. Biskaya er en del av Atlanteren, på denne tida bør det være greit å droppe badebukse.

Var først skeptisk til Seegers jeg også, helt til jeg fikk høre musikken hans. Det var visstnok eit svensk fruentimmer som snubla over mannen der han lå i rennesteinen i Nashville og fikk ham opp på beina og i gang. Så han er glad i svenskene, og det er jo nesten oss det.

Cash 63

Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Antall liker
    31.327
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Torget vurderinger
    1
    takk for det, TG, blir nok en bra tur. Biskaya er en del av Atlanteren, på denne tida bør det være greit å droppe badebukse.

Var først skeptisk til Seegers jeg også, helt til jeg fikk høre musikken hans. Det var visstnok eit svensk fruentimmer som snubla over mannen der han lå i rennesteinen i Nashville og fikk ham opp på beina og i gang. Så han er glad i svenskene, og det er jo nesten oss det.

Det var Jill Johnsson som lagde ett country program fra Nashville? som du sier hun fant han i ett gatehjørne, såg ganske sliten ut da:rolleyes:

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    Jeg la ut CD'en i en eller annen tråd da den kom ut, husker ikke hvilken... "Angie's Song" fra den CD'en som ble spilt på "Jills Veranda" i 2014. Gripende historie, godt å se at han ikke har falt tilbake men blitt etablert.

seegers.png

TerryGib

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2011
    Antall liker
    3.028
    Sted
    Bergen
    Ser ut som det går en interessant fotballkamp i San Sebastian neste helg.
    Sesongåpning på renovert stadion.
    Ligalederen på besøk.
    Nordmann på banen.

2AC2583B-1979-4D85-84BD-7B163694873A.jpg

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    takk, takk, jo da, det blei en fin tur, hvem skulle trodd det?:rolleyes: Får komme tilbake til det. Kom hjem seint i går kveld, dagen i dag er brukt til å puste ut, hvile og først og fremst sobre seg opp. Og til å knerte sixpacken med elefantøl, sånt som gardermoen har begynt å føre. Og spelle nyankomne skiver, åffkårss. Nytter ikke med lettpils til sånn røff muzik fra sanne legender innen råkk and roll. På denne måten unngår man spriten og kan loggføre nok en hvit dag.

20190913_213940.jpg

God helg:)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    borte bra, men hjemme foran anlegget best!
    (Gammelt HFS-ordtak)

Absolutt ingen ro for trilleren i kveld. Som meg får den heller hvile når den ligger i grava.

Ei fin plate som nå spilles fordi det faktisk er harvest moon i natt :

20190913_233419.jpg

det er no ei gullende god plate også da. Trenger altså ikke noe påskudd for å ta den fram.

For den som ikke vet: 'harvest moon' - høstmåne - er den fullmånen som kommer nærmest høstjevndøgn.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.776
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg spiller "Old King" for bikkjene av og til. Til tross for den litt triste teksten er vi blide.;)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    20190913_125543.jpg

Lørdag.
    Det var duket for nok en dag med de nedre ekstremiteter i elevert posisjon. Planen var like enkel som genial: spille gjennom alle vinylskivene mine med Dr. John.

Men lenge før søvnen var gnidd ut av øynene på en stakkar satan og lenge før voodoodoktoren på blå resept hadde spilt seg varm og vekket meg med grooven sin stod et par kaffetørste hfs-ere der på dørterskelen. Før 11! Nesten. Iallefall lenge før 12. Minst! Både Jesus og Muhammed mente det var et uprofetelig tidspunkt å komme. Tause som østers var de også, som vanlig. Som Buddah. Fårete glis og skolebrød i hånda.

20190914_143323.jpg

Eneste måte å bli kvitt de tause Birgittene var å love tur på bar.

12 timer siden jeg stakk av fra Cafe con Bar. Hfs avdeling Oslo Nord er der vel ennå, ventende på at pasienten skal komme ut i fra do. "Løs mage" sa jeg. Lurt!

20190914_221102.jpg

Så har vel straks gjennomført målsettingen for dagen, mangler kun rosinen i pølsa fra The Night Tripper: Gris-Gris. Han fikser vel magen min med sin funky business:)

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    Who needs enemas when you've got friends like that...
    Takk for utmerket kaffe og manko på glasscola til skolebrødene!
    Det er som kjent av sine egne en ikke skal ha det..

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    hehe, men du var fornøyd med muzaken. Helt til pønkern fra Jessheim la ned veto da.

Jaja, så lenge jeg får hvite dager i kalenderen min, er jeg fornøyd.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Gårsdagen gikk med til samvær og tur med bikkjene i Enebakkskogen. I disse skumle hundedager har de vært temmelig islolert. Så de blei overlykkelige da de fikk se meg, sånn er jo bikkjer, og meg på døra betyr jo nesten alltid tur i skogen. Det betyr også ofte en deilig beta fra fiskemiddagen jeg pleier å lage for menneskene. Så nå blei det til å utfolde seg i Sørmarka igjen, det for første gang på to uker. Det sies jo nå fra ansvarlig hold at det ikke kan dreie seg om noe som er veldig smittsomt hunder i mellom.

20190915_153503.jpg

"Nei Whitney, det er vi menneskene som er innestengt i hus-fengselet, du derimot er ute i hagen, i den humanetiske frie natur."

20190915_153451.jpg

De to andre koser seg ute i hagen i vill lek, mens de tørker. Men akkurat den der syns det er uutholdelig å ikke være der menneskene er. De bikkjene skulle jo absolutt rulle seg og bade i hvert eneste gjørmehull i skogen. Så gjett om de blei spylt godt av hageslangen.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Jason Ringenberg, Krøsset, 19/9

20190919_214232.jpg

På torsdag, etter flere år i hjemlendigehet, var endelig Jason Ringenberg tilbake i Oslo og Norge. Solo, uten Scorchers, kunne det gå bra da? Åjada.

20190919_214229.jpg

Dette er en mann som behersker sitt publikum, enten det er femåringer eller det er godt middelaldrende gubber han spiller og synger for. De siste åra har han konsentrert seg mest om å synge for barn under aliaset Farmer Jason, noe som bla. har gitt ham en Emmy. Vi gubbene var visst like enkle som ungene. Egentlig ingen forskjell, som han sa.

20190919_214228.jpg

Den lett aldrende kupønkeren (på vår alder, mao) holdt på et par timer, på den tida fikk vi favorittlåter som feks Harvest Moon, samt smakebiter fra den nye skiva hans. Låtene virket på meg mer passende i trubadurformatet enn med band slik som på skiva. Snakkeintroene var lange, interessante og meget morsomme, ingen tilstede som tvilte på at han hadde studert historie. Stemmen var faktisk bedre enn noen gang. Underveis fikk vi enda et kapittel i hans favorittema: norsk polarhistorie. Denne gangen handlet det om fastfrosne tenner på Hjalmar Johansen og Nansen som kverka en hvalross med bare never for å få varmt blod til tininga. Det funket.

Ikke et kjedelig øyeblikk.

Selvsagt avsluttet han det hele med Absolutely Sweet Marie.

Ikke vent så lenge til neste gang, a!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    Endelig en av dine favorittartister jeg aldri har hørt om!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    Spilte doktoren før du ble født!

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    meget mulig, du er jo et par måneder eldre enn meg. Det kan ikke gjøre noe med, nei.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    Jeg kjøpte min første doktor skive i en alder av 15 år, i '73. Har den enda. In the right place.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    En lørdag seint i september, det har regna nærmest sammenhengende i et døgn.
    Mørkt ute midt på dagen.
    Kaffemaskina rengjort.
    Plate etter plate over trilleren.

20190928_152359.jpg

Koble opp rørforsterkerne. Den karakteristiske lukta av utstyr som igjen tas i bruk etter måneder i opplag.

20190928_152458.jpg

Livet leker.
    Det fins sikkert noe bedre.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    74.285
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Skikkelig haifai-vær med andre ord. De blokkene er bare en fest for øyet hver gang de kommer frem igjen :)

rolfozzy

Æresmedlem
    Ble medlem
    01.11.2005
    Antall liker
    7.079
    Torget vurderinger
    2
    Fint du har fått det i stue United. Lenge siden jeg var innom der nå. Noen år har vel gått. Men jeg gikk forbi der på vårparten en gang. Hørte ikke noe musikk, så du var kanskje ikke hjemme.

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Har du handlet øll i Swe nå igen:D En anbefaling fra byggmester er bruke disse som half 'n half:)

hehe, nei kjenner noen ganske edruelige ungdommer som en gang eller to i året er over for å kjøpe tøys til seg selv eller er på hundestevne. Og da kan de kjøpe kaffe og litt øl til meg. De vet hva som er OK her i huset, de vil ikke ha videre mer detaljerte spenstige forslag, ikke noen forvirring. Og jeg er glad for alt jeg får, alt går i sluket. Mitt.:)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Fint du har fått det i stue United. Lenge siden jeg var innom der nå. Noen år har vel gått. Men jeg gikk forbi der på vårparten en gang. Hørte ikke noe musikk, så du var kanskje ikke hjemme.
    Ja du burde hørt musikken. Hvis det er mer enn 10 grader ute er alltid noen vinduer og dører åpne.
    Men det hender en sjelden gang at jeg ikke er hjemme, litt jobbing og anna tull. Og sjeldent våken før kl 11.

Men ring på neste gang!

Sluket

Holistisk Hifi Helt
    Ble medlem
    11.08.2006
    Antall liker
    111.643
    Torget vurderinger
    23
    HVA? Alt går i Sluket?

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Skikkelig haifai-vær med andre ord. De blokkene er bare en fest for øyet hver gang de kommer frem igjen :)
    takk! Og det viktigste av alt: de er jaggu meg en fest for øret også. Minst 1, 7 prosent bedre enn transeblokkene. Maks 4, 8:)

united

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Antall liker
    35.992
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    ja den vakke så dum den calexico/iron and wine plata!
    hør den 8-10 ganger, ta en måneds pause, ta så en fin øl en rennende regnfull helgeettermiddag som lover alt og mer til og sett på denne skiva; da sitter den gitt! Eller står.

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    67.776
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Fortsatt fin "hjemmetråd", united.
    Her er det mye av det gode i livet.
    Bra musikk, artig øl, smågodt i form av Iberico+ pintxos, og rørforsterkere.
    Fabelaktig kombi som jeg blir i humør av bare å se på.:)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn