Hvilken film så du sist?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.699
    Antall liker
    5.148
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Independence Day 2 (2016)

    Independence Day- Resurgence.jpg



    Usedvanlig dårlig katastrofefilm, blir som en parodi på den første bare uten humor. Styr unna. Greie effekter i kinoen, men syns faktisk lyden var litt snill. Jeg har gjort endel endringer på forsterkeren før filmen, så tar det som ett forbehold.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.699
    Antall liker
    5.148
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Star wars : the Force awakens 3D

    3d3d.jpg



    Fjerde gang jeg ser filmen, men første gang i 3D. Syns faktisk de ekstra effektene fungerte godt på denne, kommer nok til å se den i 3D igjen neste gang også. Syns også lyden virker friskere på denne enn den vanlig versjonen - kan det være tilfelle? Ellers har jeg gjort som nevnt noen innstillinger, så kanskje det bare fungerer bedre. Spesielt i starten opplevde jeg det tidlgere som nesten litt komprimert, men merket ikke noe til det nå. Så den med Neural:x

    Kul film såklart, digger Star Wars.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Independence Day: Resurgence

    [h=1]Independence Day: Resurgence[/h]


    They are back... " Bigger than last time "



    Filmen går jo så og si i samme spor som sist.


    Men nå er det med en stor Bitch me de.

    Overlever vi denne gange tro ?




    Bilde : 2D
    Faktisk Rimelig bra kvalitet på bildet syns jeg.


    Lyd : dts hd-ma 7.1 med DSU
    Grei og snill lyd. Kjørte hele filmen på -15dB og det var ikke noe ubehag noe sted.
    Egentlig bare LFE som virker være litt "kjedelig" om en kan si det.
    Følte ikke subene ta i noe spssielt noe sted i filmen.




    Filmen : 4
    Bilde : 6
    Lyd : 5 ( om LFE var mere skremmende ville det bli en 6 )


    Har en sett den første, bør en se denne.


    Hmm, Mr. Data fikk en ny venn... hehe
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.699
    Antall liker
    5.148
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Dancer in the dark

    darkdark.png


    Dette er ikke tidenes lystigste film, for å si det litt forsiktig. Utrolig sterk og opprivende drama. Aner ikke om Björk har spilt i noen andre filmer, men hun passer hvertfall fint i denne rollen. Anbefales
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    The Nice Guys, good for a few a laughs og mer eller mindre underholdende filmen igjennom. Russel Crowe passer perfekt i rollen som livstrøtt torpedo, men Ryan Gosling som forfyllet privatdetektiv blir litt masete innimellom. Uansett syns jeg dette var ganske moro, og helt greit å bruke et par timer på for å få tiden til å gå.



    The Nice Guys (2016) - IMDb
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Jason Bourne (2016)

    Vis vedlegget 412276


    Kjedeligste film med kontinuerlig action jeg har sett. Det er aldri spennende, historien er syltynn og uengasjerende og hele filmen fremstår fullstendig unødvendig i rekken av Bourne-filmer.

    Jeg forventer ikke en Oscar-film, men jeg forventer et snev av spenning og underholdningsfaktor når jeg ser en Bourne film. Her var det bare en kontinuerlig loop med fullstendig generiske biljaktsekvenser og løping hvor man febrilsk prøver å gjøre det spennende med å riste på kameraet i stedet for å lage sekvensene kule og plottet spennende.

    Anbefales ikke, selv for folk som bare er klare for en popcorn-film. Da må den i det minste ha en viss underholdningsfaktor. Terningkast 3 av 6.

    EDIT: Og de latterlig urealistiske hackingsekvensene i denne filmen gjør at jeg får dødskramper langt inn i sjela.
    Så den i går. Kunne ikke vært mer enig.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Dancer in the dark

    Vis vedlegget 413036

    Dette er ikke tidenes lystigste film, for å si det litt forsiktig. Utrolig sterk og opprivende drama. Aner ikke om Björk har spilt i noen andre filmer, men hun passer hvertfall fint i denne rollen. Anbefales

    Fantastisk film det der. En musical som river i hjerteroten.
    En film om overmakten og den lilles håpløse kamp mot de store og mektige - både i samfunnet og i skjebnen.
    En film om å velge å gi alt for kjærligheten - absolutt alt - for å berge et annet menneske.
    Hvis du ikke blir beveget av denne filmen er du laget av betong; alt håp er ute for deg og du kan bare ha det så godt.

    Filmen hører med i von Triers katolske serie, der Breaking the waves kretser om samme tema; den som gir seg selv for i kjærlighet å berge en annen. Den er nok klarere religiøs enn Dancer in the dark, og har en tydelig brodd mot sekter og intoleranse, og har en slags håpefull slutt.
    Det har ikke Dancer in the dark på samme måte, vel, vel - ved å gå til grunne gir hun andre liv. Jaja, det er da langt fra håpløst det, da.

    Bjørk lovet hun aldri mer skulle ha noe med von Trier å gjøre etter denne filmen. Han plaget henne systematisk under innspillingen inntil hun brøt sammen på settet. 'Kjør kamera' sa von Trier da. Men de ble venner igjen.

    Filmen er også en hyllest til en uendelig vakre og sentimentale, men akk så falske og helt ureligiøse, Paraplyene i Cherbourg.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Så Batman VS Superman..

    Fikk ikke helt med meg storyen unntatt mot slutten, så må se den igjen.
     
    S

    Syncrolux

    Gjest
    Var på kino for en gangs skyld, og så Arrival. Den har fått gode kritikker, men jeg vet ikke helt. Jeg synes hele konseptet rundt historien er litt for tynt og svevende. På den positive siden er at dette ikke akkurat er Independence Day, dvs ikke noen hjerneløs scifi-action.
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.129
    Antall liker
    34.131
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    The Legend of Tarzan - BluRay på hjemmekinoen. Man må ta den for det det er - en Tarzan film , og jeg synes faktisk den var ganske underholdende. Imponerende hva de klarer å lage uten at de har vært utenfor veggene i studio - bortsett fra et team som filmet Afrika fra helikopter et par uker. Disse opptakene blir delvis brukt til bakgrunner samt noen flotte oversiktsbilder. Og Christoph Waltz i en skurkerolle blir aldri feil !

    legend-tarzan-movie-2016-clips.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.699
    Antall liker
    5.148
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Dancer in the dark

    Vis vedlegget 413036

    Dette er ikke tidenes lystigste film, for å si det litt forsiktig. Utrolig sterk og opprivende drama. Aner ikke om Björk har spilt i noen andre filmer, men hun passer hvertfall fint i denne rollen. Anbefales

    Fantastisk film det der. En musical som river i hjerteroten.
    En film om overmakten og den lilles håpløse kamp mot de store og mektige - både i samfunnet og i skjebnen.
    En film om å velge å gi alt for kjærligheten - absolutt alt - for å berge et annet menneske.
    Hvis du ikke blir beveget av denne filmen er du laget av betong; alt håp er ute for deg og du kan bare ha det så godt.

    Filmen hører med i von Triers katolske serie, der Breaking the waves kretser om samme tema; den som gir seg selv for i kjærlighet å berge en annen. Den er nok klarere religiøs enn Dancer in the dark, og har en tydelig brodd mot sekter og intoleranse, og har en slags håpefull slutt.
    Det har ikke Dancer in the dark på samme måte, vel, vel - ved å gå til grunne gir hun andre liv. Jaja, det er da langt fra håpløst det, da.

    Bjørk lovet hun aldri mer skulle ha noe med von Trier å gjøre etter denne filmen. Han plaget henne systematisk under innspillingen inntil hun brøt sammen på settet. 'Kjør kamera' sa von Trier da. Men de ble venner igjen.

    Filmen er også en hyllest til en uendelig vakre og sentimentale, men akk så falske og helt ureligiøse, Paraplyene i Cherbourg.

    Du skriver godt, helt enig i alt du skriver.
     

    SVS Inderøy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.08.2009
    Innlegg
    1.448
    Antall liker
    452
    Sted
    Inderøy i Nord Trøndelag
    Star Trek Beyond

    Star Trek Beyond



    Ahh
    Ble fornøyd jeg

    Har med vilje ikke sett noen trailer, og svært få bilder. Og valgte til slutt og ikke se den på kino, angrer litt på det. Men ble desto bedre og se den nå




    Nye utfordringer, og nye destinasjoner og en ny hot venn

    Men nok en ofring av... ups... kansje du ikke har sett den enda




    Bilde :
    Det er et bilde som tidvis har veldig mye detaljer.
    Det er detaljer som skriker etter 3D her. Og naturligvis er begge mine 3D briller batteriflate :-(
    Bilde skuffer ikke



    Lyd : Dolby Atmos

    Dette er et herlig Atmos lydspor

    Aller kanaler er mye i bruk. Og LFE fyller på akkurat passe i bunn.
    Er sansynligvis av de beste Atmos lydsporene av 2016.


    Filmen : 5
    Bilde : 6
    Lyd : 6


    Hold on people, let`s get ready to Rock




    En flott farvel til: Anton Yelchin AKA Pavel Andreievich Chekov. Som er med hele filmen
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.697
    Antall liker
    2.298
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    51-okHUvqUL.jpg


    Film for alle som liker sex og rock. Jeg synes Michael Winterbottom har laget en fin og underholdende film. De som er ute etter noe mer enn sex og rock bør finne en annen film.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.699
    Antall liker
    5.148
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Dogville

    dog-9.jpg


    A woman on the run from the mob is reluctantly accepted in a small Colorado town. In exchange, she agrees to work for them. As a search visits town, she finds out that their support has a price. Yet her dangerous secret is never far away...

    jobber meg videre i Trier boksen.. Har aldri sett noe lignende, og i likhet med andre var jeg litt skeptisk til en film spilt inn uten noe særlige kulisser, noe som gir det ett teater preg. I tillegg er det en fortellerstemme som gjør en utmerket jobb syns jeg. Som i de andre filmene jeg har sett av Trier er det mye ondskap i menneskene og selvgodhet. Han får utvilsomt frem det beste i de kvinnelige hovedrolleinnehaverne, her gjør Nicole Kidman en formidabel jobb. En typisk elsk/hat film - ett likegyldig holdning til filmen er nok umulig. Jeg likte den godt. Hørte jeg noen si amerika kritisk?
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.699
    Antall liker
    5.148
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Lord Of The Rings : The Two Towers

    LOTR The Two Towers 066.jpg


    Er for slike filmer man bygger hjemmekino. Den første lotr filmen var første filmen jeg så på en ikke komersiellkino, litt av en opplevelse. Syns denne filmen er litt svakere enn de andre - føles kanskje som en transportetappe men er allikevel fantastisk underholdning. Når blir the return of the king til helga, så har jeg sett hele trilogien i nye kinoen. Fungerte strålende med neural:x oppskalering. Var heftig lyd gjennom hele, men kanskje litt snill i bassen.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.284
    Antall liker
    23.448
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg må også få ut finger'n å få sett disse på nytt. Det er, som du sier, derfor man bygger hjemmekino :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    LOTR trilogien var en bragd av Peter Jackson. Moro å tenke på at han gikk fra filmer som Braindead og Bad Taste til det her. :)
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Dogville

    Vis vedlegget 413448

    A woman on the run from the mob is reluctantly accepted in a small Colorado town. In exchange, she agrees to work for them. As a search visits town, she finds out that their support has a price. Yet her dangerous secret is never far away...

    jobber meg videre i Trier boksen.. Har aldri sett noe lignende, og i likhet med andre var jeg litt skeptisk til en film spilt inn uten noe særlige kulisser, noe som gir det ett teater preg. I tillegg er det en fortellerstemme som gjør en utmerket jobb syns jeg. Som i de andre filmene jeg har sett av Trier er det mye ondskap i menneskene og selvgodhet. Han får utvilsomt frem det beste i de kvinnelige hovedrolleinnehaverne, her gjør Nicole Kidman en formidabel jobb. En typisk elsk/hat film - ett likegyldig holdning til filmen er nok umulig. Jeg likte den godt. Hørte jeg noen si amerika kritisk?

    Yes! Dogville!
    Hadde helt lik forventning som du, filmen lå lenge før jeg satte den i spilleren.
    Men du verden så medrivende. Sterk film om menneskelig utnyttelse av andres svakhet; alle har vi muligheten til å handle ondt gitt rette omstendighetene. Summen av mange menneskers små handlinger kan bli katastrofale for den det går ut over.
    Kidman er utrolig bra, og som Bjørk lovte hun aldri mer å jobbe med von Trier etter denne. Et løfte hun har holdt, så langt jeg vet.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.697
    Antall liker
    2.298
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    LOTR trilogien var en bragd av Peter Jackson. Moro å tenke på at han gikk fra filmer som Braindead og Bad Taste til det her. :)
    For oss som har lest boken siden tidlig 70-tall og hatt den som en favoritt vil jeg si at Jacksons omdiktning var en stor skuffelse. Den første filmen var OK, men de to siste kan godt karakteriseres med ord som braindead og bad taste. Særlig slutten blir en katastrofe, han har jo fjernet hele poenget med historien. Ralph Bakshi`s filmversjon var jo mye bedre.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.327
    Sted
    Smurfeland
    LOTR trilogien var en bragd av Peter Jackson. Moro å tenke på at han gikk fra filmer som Braindead og Bad Taste til det her. :)
    For oss som har lest boken siden tidlig 70-tall og hatt den som en favoritt vil jeg si at Jacksons omdiktning var en stor skuffelse. Den første filmen var OK, men de to siste kan godt karakteriseres med ord som braindead og bad taste. Særlig slutten blir en katastrofe, han har jo fjernet hele poenget med historien. Ralph Bakshi`s filmversjon var jo mye bedre.
    Jeg er litt mer som han i den gamle tvreklamen som kommer inn i bokhandelen, løfter opp et eksemplar av boka, og utbryter: "Næmmen, har dem lagd bok av ringenes herre og, nå a'?". :)

    Har såklart lest boka også, men syns den er tidvis for lang og detaljert med lange utredninger om ditt og datt, og syns filmene faktis funker langt bedre. Hvis den andre filmen du referer til er den gamle tegnefilmen, så tenkte jeg faktisk første gang jeg så Jackson's versjon at han var tydelig inspirert av denne. Men hver sin smak, jeg har full forståelse for at hvis man har et forhold til boka, så vil en filmatisering aldri kunne gjøre originalverket rettferdighet for en ekte fanboi. Har det sånn selv med en del andre bøker og tegneserier som har blitt filmatisert.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.699
    Antall liker
    5.148
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Leste også boka før jeg så filmene men syns filmene funker bra. Dog husker første og siste som beste.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Verden i en tråd - Rainer Werner Fassbinder (1973)

    Welt_Am_Draht_poster.jpg


    En teknologisk bedrift skaper ved hjelp av datamaskiner et hemmelig, parallelt univers der mennesker lever, og non tro om ikke det finnes enda et univers over der igjen. Forskeren som er i ferd med avsløre disse ulike universene må stanses for hver en pris.


    Fassbinder laget bare én sci-fi film, og den var utilgjengelig i mange år, men ble plukket frem og restaurert i 2010.

    Filmen er laget som en to-delt miniserie for tv, filmet av den emminente Micael Ballhaus, i 16 mm, og har en rekke av de skuespillerne som Fassbinder hadde som fast ensemble. Til og med Fassbinders mor er med i en liten rolle, som så ofte i hans filmer spiller hun sekretær.

    Tema er hva er virkelig og hva er ikke, hva er fri vilje og hva er styrt av andre; er vi ikke alle marionetter når det kommer til stykket?

    Selv om filmen er relativt tidlig i Faassbinders karriere så har den alle elementene som er typisk for han, bruken av speil for å fortelle av alt er ikke slik vi tror, dukker og statuer for å vise at menneske kan være like dødt som en gjenstand, glassflater som splintrer opp motivet.

    Filmingen er utsøkt og kompleks, lange fine tagninger med innstuderte kjøreturer - krevende både for skuespillere og teknisk mannskap.
    Regisstilen er stilisert; du er aldri i tvil om at dette er en film, og at Fassbinder ønsker å fortelle oss noe mer enn å underholde. Her skal vi ikke under huden, vi skal forstå, og ikke føle.
    Hovedrollen innehas av Klaus Löwisch. Han er mye brukt av Fassbinder, og er mest kjent fra Maria Bauns ekteskap; Fassbinders mest suksessrike film.
    Personlig synes jeg filmen blir for treig. Det blir flere steder forklart som en forløper til Matrix - men her er lite action.

    Kjekk å ha sett er den, om ikke annet som cinematisk dannelse og historiekunnskap.
    Jeg liker langt bedre kammerspillene hans som Angsten eter sjelen og Maria Brauns ekteskap og ikke minst den monumentale 16 timers lange Berlin Alexanderplatz. Og vi må ikke glemme den sorte perlen Querelle, den som skulle bli hans testamente; en rystende film om identitet og svik; om prisen for å bli seg selv.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    The Legend of Tarzan - BluRay på hjemmekinoen. Man må ta den for det det er - en Tarzan film , og jeg synes faktisk den var ganske underholdende. Imponerende hva de klarer å lage uten at de har vært utenfor veggene i studio - bortsett fra et team som filmet Afrika fra helikopter et par uker. Disse opptakene blir delvis brukt til bakgrunner samt noen flotte oversiktsbilder. Og Christoph Waltz i en skurkerolle blir aldri feil !

    Vis vedlegget 413277
    Det eneste jeg kan si etter å ha sett den i går kveld: Styr unna!
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Det er så mye dritt på Netflix at selv ikke kjedsommeligheten min greier å vinne over talentløsheten.

    Sist ut: Serie (bare en episode, men en for mye): Wynonna Earp (eller noe slikt noe)

    Akk.
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.697
    Antall liker
    2.298
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    Du har tydeligvis hatt en dårlig kveld. Prøv en god film i morgen.:) Det er nok å ta av, bare se hva som er omtalt tidligere i tråden.
     

    kvasi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.09.2007
    Innlegg
    1.453
    Antall liker
    1.121
    Cave, dårligste filmen jeg noensinne har sett. Burdte visst det siden den hadde masse høye terninger på coveret men den var værre enn fryktet. Allerere etter etpar min hadde jeg litt samme feelingen som når man hører opptak av seg selv.
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.699
    Antall liker
    5.148
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Antichrist


    Antichrist-in-the-shower-e1426140880169.jpg


    Død. sorg, skyld, kjønnsroller, adam&eva - temaene og symbolikk er det mye av i denne filmen. Tidvis forstyrrende og opprivende. Må se den igjen. Utrolig fascinerende film.Ikke noe for sarte sjeler
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.699
    Antall liker
    5.148
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Return of the King

    screenshot-the-lord-of-the-rings-the-return-of-the-King.jpg


    Joda, dette funker. Til tross for sine 3 timer og 41 minutter så blir det ikke for lenge. Helt konge i kinoen, såklart og lyden var veldig kul på denne - neural:x sendte både nazguls og piler i takhøyttalerne - morro!

    Når det er sagt er jeg glad trilogien er ferdig, går nok noen år før jeg ser den neste gang - litt lei Frodo for å si det på den måten. Har dog tenkt til å se hele Hobbiten trilogien i 3D i romjula - har "kun" sett den i 2D.
     

    Auditor

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.02.2006
    Innlegg
    12.091
    Antall liker
    4.346
    Torget vurderinger
    1
    Antonsen: Hvordan kan man bli lei av Peter Jackson? Jeg har MASSE av det. Ink. disse to pakkene. Jeg for min del HATER at filmene blir for korte når det er snakk om så monumentale historier som The Hobbit og LOTR, Ben Hur og Spartacus . (Happy 100, Kirk Douglas!!) Derfor gikk jeg ikke på kino for å se noen av Hobbit-filmene. Men jeg er svært irritert på at Peter IKKE ville filme Silmarillion også. Frodo er IKKE min favorittkarakter..det er Gandalf, Gimli, og alle dvergene utenom Thorin Oakenshield..hehe...Aragorn , Legolas, Merry og ikke minst Pippin/Gollum er heller ikke verst. Billy Boyd er faktisk en strøken vokalist, han..med flere plater på samvitet. Siste jeg så var Convoy. Rubber Duck er en tøff type som tåler et årlig gjensyn..Det samme gjør Die Hard- de ultimate julefilmene:rolleyes:
     
    Sist redigert:
    D

    Danke

    Gjest
    Antonsen: Hvordan kan man bli lei av Peter Jackson? Jeg har MASSE av det. Ink. disse to pakkene. Jeg for min del HATER at filmene blir for korte når det er snakk om så monumentale historier som The Hobbit og LOTR, Ben Hur og Spartacus . (Happy 100, Kirk Douglas!!) Derfor gikk jeg ikke på kino for å se noen av Hobbit-filmene. Men jeg er svært irritert på at Peter IKKE ville filme Silmarillion også. Frodo er IKKE min favorittkarakter..det er Gandalf, Gimli, og alle dvergene utenom Thorin Oakenshield..hehe...Aragorn , Legolas, Merry og ikke minst Pippin/Gollum er heller ikke verst. Billy Boyd er faktisk en strøken vokalist, han..med flere plater på samvitet. Siste jeg så var Convoy. Rubber Duck er en tøff type som tåler et årlig gjensyn..Det samme gjør Die Hard- de ultimate julefilmene:rolleyes:
    Tror du har misforstått litt, det er ikke viljen til Peter Jackson og bransjens tonnevis av Cash som de er velvillig til å investere i en Silmarillion triologi eller seksfilmers serie det står på. Det er Familien Tolkien som ikke vil selge filmrettighetene til Silmarillion, vistnok fordi de ikke var fornøyd med Hobbiten filmene.

    Lotr og Hobbitens filmrettigheter ble solgt av familien for lenge siden, først kom den som tegnefilm husker jeg når filmeffektene med datateknologi ikke var god nok.

    Altså Lotr og Hobbitens filmrettigherer ble solgt og kjøpt av bransjen for lenge siden, Silmarillion nei... Men som vi vet alt er til salgs for rett pris.
     

    Aggromagnet

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.08.2012
    Innlegg
    286
    Antall liker
    70
    Ok engangsunderholdning. Ingen overraskelser.
    Inneholder flere små logiske brister for den som kjenner universet fra novellene, men ikke noe som er ødeleggende for historien.
    Litt mye forced elements/fan service; eksempelvis en scene med R2-D2 og C3-PO som ikke har noen annen funksjon enn å trigge member berries.

    Men de har endelig funnet tilbake til den mørke atmosfæren fra Star Wars 4,5 og 6. Håper de treffer skikkelig med Disney Wars 3 til neste år.

     
    C

    Cyber

    Gjest
    The Revenant. 2.5 timer lidelse i fantastiske omgivelser. Litt mye suppe på lite bein.

    Burde strengt tatt vært 1.5 timer. Utrolig høy teknisk kvalitet, aldeles nydelig natur.

    Terningkast 4.
     

    Svein Arne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.07.2013
    Innlegg
    8.826
    Antall liker
    8.382
    Sted
    På kanten.
    Enig. Den er for lang.
    Men tenk på at den er innspilt uten kunstig lys.
    Da er det ganske imponerende hva de har fått til,
     
    D

    Danke

    Gjest
    The Revenant. 2.5 timer lidelse i fantastiske omgivelser. Litt mye suppe på lite bein.

    Burde strengt tatt vært 1.5 timer. Utrolig høy teknisk kvalitet, aldeles nydelig natur.

    Terningkast 4.
    Jeg tror den blir årets beste film for meg, helt insane godt filmet/foto.. og handlingen er god, og spennende. Sier ikke at slutten var feil, men litt enkel bare.. Bye bye liksom...

    Ellers synes jeg Tarantino gjør seg godt i Action, Hateful 8 var genial, og den tidligere Django unchained var likeså...

    Men The Revenant er film i HD på en måte vi aldri har sett før, like nyskapende som Taxi Driver....
     

    slendrian

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.10.2012
    Innlegg
    175
    Antall liker
    135
    Sted
    Rødøy
    Hadde min første Atmos-opplevelse med The Revenant. Den scenen når han overfalles av bjørnen gjorde vondt for oss som satt i salen også...
     

    aam01

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    3.697
    Antall liker
    2.298
    Sted
    Sandvika
    Torget vurderinger
    4
    The Revenant. 2.5 timer lidelse i fantastiske omgivelser. Litt mye suppe på lite bein.

    Burde strengt tatt vært 1.5 timer. Utrolig høy teknisk kvalitet, aldeles nydelig natur.

    Terningkast 4.
    Jeg tror den blir årets beste film for meg, helt insane godt filmet/foto.. og handlingen er god, og spennende. Sier ikke at slutten var feil, men litt enkel bare.. Bye bye liksom...

    Ellers synes jeg Tarantino gjør seg godt i Action, Hateful 8 var genial, og den tidligere Django unchained var likeså...

    Men The Revenant er film i HD på en måte vi aldri har sett før, like nyskapende som Taxi Driver....
    Tarrantino nådde vel ikke helt opp med Django unchained i forhold til Sergio Corbuccis originalversjon med Franco Nero i hovedrollen. Der kan vi snakke om stor western. https://www.rottentomatoes.com/m/django

    django.jpg
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.699
    Antall liker
    5.148
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Nightcrawler

    528004.jpg



    [h=2]Storyline[/h]NIGHTCRAWLER is a thriller set in the nocturnal underbelly of contemporary Los Angeles. Jake Gyllenhaal stars as Lou Bloom, a driven young man desperate for work who discovers the high-speed world of L.A. crime journalism. Finding a group of freelance camera crews who film crashes, fires, murder and other mayhem, Lou muscles into the cut-throat, dangerous realm of nightcrawling - where each police siren wail equals a possible windfall and victims are converted into dollars and cents. Aided by Rene Russo as Nina, a veteran of the blood-sport that is local TV news, Lou blurs the line between observer and participant to become the star of his own story.
    Syns denne filmen fungerer bra, hovedrolle innehaver Jake Gyllenhall spiler en kynisk, eller gradvis mer kynisk og iskald type med stor overbevisning. Satire på den overfladiske kulturen og "klikk/sensasjonsnyheter". Anbefales!
     

    Antonsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.04.2010
    Innlegg
    4.699
    Antall liker
    5.148
    Sted
    Hvittingfoss
    Torget vurderinger
    9
    Paradistrilogien til Ulrich Seidl

    Ulrich-Seidl_web1.jpg


    Paradise (German: Paradies) is the collective name of three films directed by Ulrich Seidl: Paradise: Love (2012), Paradise: Faith (2012) and Paradise: Hope (2013). They focus on three women from one family; one of them travels to Kenya as a sex tourist, one has to spend time at a weight loss camp, and one tries to propagate Catholicism.[1][2] The project is an Austrian majority production with co-producers in Germany and France. It was conceived as one feature film, but after a long gestation became three entries forming a trilogy.[3] The first installment, Paradise: Love, competed for the Palme d'Or at the 2012 Cannes Film Festival.[4][5] Seidl originally planned to premiere all three films at the same event, but after the Cannes selection decided to roll out parts two and three, Paradise: Faith and Paradise: Hope, at other major film festivals.[6] The individual films are named after the three theological virtues, and focus on how the protagonists conceive their view of paradise.[7]
    Tidvis motbydelig, forstyrrende, trist og opprørende filmer.
    Den første filmen, Love - hvor en overvektig og stakkarslig mor overlater dattera og søstera for å reise til Kenya. Sex-turisme fremstilt uten filter. Selvsagt fornedrende og hun blir lurt for penger av "elskeren" i jakt etter kjærligheten. Sterk film

    Film to, Faith- likte jeg minst. Søstera til hovedpersonen i film en er sterkt religiøs. Misjonerende, selvpiskende og dømmende. Denne filmen føles ut som går og går uten å helt komme frem til noe.

    Film tre, Hope - er en ganske anderledes film da den tidvis er morsom, selv om den også (selvfølgelig) er trist. Dattera er også overvektig og blir sendt på "fat camp". Ikke det hardeste treningsskjøret, mer som en sommerleier for overvektige men fellesmåling av vekt og magemål opplevelse ikke bra. Hun får heller ikke kontakt med mor i Kenya når hun trenger noen å prate med.

    Er totalt mange timer med film dette, og definitivt ikke noe for alle. Tidvis bra, tidvis litt langtekkelig syns jeg - spesielt film to.

    Må nevnes at sex og selvskading er grafisk fremstilt, så kanskje ikke noe til søndagsmiddagen med familien.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn