Har veldig sans for Terre Nere Etna Rosso Feudo de Mezzo, med 98% Nerello Mascalese. Det bør vel være i samme gaten. Den har vært lite tilgjengelig på polet, men kan bestilles nå.elegant vin med god syre. subtil frukt. nærmest burgunder i stilen. fantastisk opplevelse, basert på Nerello Mascalese. kjøpt i danmark ca 500 DKK Vis vedlegget 1079424
Det har jeg og. Og en av storebrødrene. Men denne ser ut som bb på Vivino.Har noen flasker av den du nevner i kjelleren
Har ikke prøvd bobleformen her, men gruner veltliner var det som ga meg troen på at hvitvin kan være jævlig digg. Det sksl sirs st det skjrdde i østerrike.Musserende på Grüner Veltliner. Er ikke spesielt fan av hvitvin på druen men i bobleform fungerer det glimrende. God syre/struktur, fin munnfølelse og en anelse grapefrukt i avslutningen. Til potetgull med salt av den tynne sorten
Vis vedlegget 1073654
Det er kanskje med viner som sangere … hvis rødviner er menn og hvitviner er kvinner. Da er det sånn at de beste hvitvinene har brystklang, mens de andre bare har hodeklsng. Og når det gjelder herrevinene, så er det ofte plenty med brystklang, men variabelt med hodeklang.Det har jeg og. Og en av storebrødrene. Men denne ser ut som bb på Vivino.
Denne er ikke så verstBør gi GV flere sjanser. Har du noen anbefalinger Bx?
Den vänstra kan du skicka hit, den är säkert dålig med tanke på åldern, 2014.Da har reisdyr og vin kommet i hus til årets julemiddag. Venstre til reinsdyret, høyre som reserve hvis førstnevnte er oksidert eller min sønn og jeg fremdeles er «tørst»
Vis vedlegget 1080819
Vi hadde denne nyttårsaften.Når det gjelder rødvin i prisområdet 2-400 spenn så må dette være en av de beste kjøpene på polet nå:
Vis vedlegget 1072575
Den henger godt sammen på alle måter, og så har den … for de oppmerksomme et lite snev av røyk både i nesen og i munnen. Helt klart en super rødvin for de som digger whisky fra Islay, men også for de fleste andre, tror jeg.
PS Weinert har også en «lillebror» som er et ca like godt kjøp.
Den er populær hos oss også.Jeg er nyforelsket i Mosel-Riesling. Feks denne:
Markus Molitor Riesling 2023
Hvitvin. Ung og fruktig, preg av sitrus, modent eple og blomst, hint av urter og mineraler. Kr 199,90, 75 clwww.vinmonopolet.no
Det er et godt valg, gå for det de har på ditt lokale pol, f eks Soalheiro.Skal servere hvit bacalao på lørdag.
Ser at fruktig, hvitt fra Portugal anbefales.
Noen som har konkrete forslag?
…. har en 3-4 festivaler slike bak meg.Jeg er nyforelsket i Mosel-Riesling. Feks denne:
Markus Molitor Riesling 2023
Hvitvin. Ung og fruktig, preg av sitrus, modent eple og blomst, hint av urter og mineraler. Kr 199,90, 75 clwww.vinmonopolet.no
Lokalt pol (Holmestrand) hadde Soalheiro, ikke Selbach, så da ble det den.Det er et godt valg, gå for det de har på ditt lokale pol, f eks Soalheiro.
Hvis bacalaoen er godt krydret ville jeg gått for en Riesling med litt sødme. Finnes i alle kvaliteter og prisklasser. Den under er et greit startpunkt.
Soalheiro Vinho Verde Alvarinho 2023
Hvitvin. Ung, fruktig og saftig, preg av friske epler, sitrus og urter, litt nøtt, steinfrukt og mineraler. Kr 206,90, 75 clwww.vinmonopolet.noSelbach Saar Riesling Feinherb 2022
Hvitvin. Saftig og nyansert, friskt preg av sitrus, eple og fersken, litt honning, mineraler, nøtt og urt. Kr 189,90, 75 clwww.vinmonopolet.no