8
8x12_TOM
Gjest
Er en slik måling av nettet en enkel sak alle kan bestille?
Du spurte!!!Fremdeles mye BS,synsing og antagelser.
Forsterkeren min er ikke en Kina forsterker,men "hand made" USA,og er det noe David Belles kan så er det strømforsyninger.
Du kan få utført støymålinger ved å kontakte Post og Teletilsynet, men slike målinger som f.eks. Ymir har fått utført er nok ikke så lett å få utført...Er en slik måling av nettet en enkel sak alle kan bestille?
Kjenner ikke P10,men PPP. Teknologien/løsningen PS Audio har valgt er ikke optimal.Hvorfor får man ikke bukt med nettstøyen hvis man bruker en regenerator (les PS Audio P10)?
Er ikke dette en enkel løsning?
Takker og bukkerDet kaller jeg en reise i støyens helvete - uten sidestykke. Imponert over din utholdenhet! Og godt dokumentert også, og det er en nødvendighet skal en komme noen vei.
Trenger ikke å ha noen offerrolle, men det irriterer meg noe så grenseløst at enkelte som påberoper seg å inneha ekspertise p.g.a. sin profesjon, viser seg å bare drive med dårlig skult skadefro i mangel av kunnskap. Selv når det blir fremlagt dokumentasjon på at dette er et problem i større og mindre grad?Du er jaggu meg ivrig på innta en offerrolle JK, samtidig som du selv hyppig bruker hermetegn og adjektiver. Kan hende at ingen i denne diskusjonen sitter med hele sannheten og at det er mer tjenelig og ikke grave for dype skyttergraver.
Jeg har tidligere hatt 4 eller 5 PS Audio PPP og de fleste av de tok fyr! (Gjævla Kinamikk!) Har nå en P5 som har fungert glimrende i mange år. Den har også fungert bedre enn PPP gjorde. Dessverre er den for liten for forsterkerene.P10 skiller primærsiden fullstendig fra sekundærsiden, da tilførselen regenereres før de når forbrukerene
De eldre enhetene til PS Audio er ikke på samme nivå.
Lokalt display har også et oscilloscope for diagnostikk.
Effektdelen av anlegget mitt er avslått når data i nettleser vises.
Bytt til P10 - case closedJeg har tidligere hatt 4 eller 5 PS Audio PPP og de fleste av de tok fyr! (Gjævla Kinamikk!) Har nå en P5 som har fungert glimrende i mange år. Den har også fungert bedre enn PPP gjorde. Dessverre er den for liten for forsterkerene.P10 skiller primærsiden fullstendig fra sekundærsiden, da tilførselen regenereres før de når forbrukerene
Jeg forstår det. Eneste tipset jeg kan gi deg er å starte en privat gruppe på FB hvor du kun inviterer de som har din oppfatning. Så kraftig motbør har dere egentlig ikke møtt i denne tråden at du bør være indignert.Trenger ikke å ha noen offerrolle, men det irriterer meg noe så grenseløst at enkelte som påberoper seg å inneha ekspertise p.g.a. sin profesjon....
Jeg har i motsetning til deg holdt meg til topic i denne tråden! D.v.s., helt til du begynte å legge ut kommentarer som dette :Jeg forstår det. Eneste tipset jeg kan gi deg er å starte en privat gruppe på FB hvor du kun inviterer de som har din oppfatning. Så kraftig motbør har dere egentlig ikke møtt i denne tråden at du bør være indignert.Trenger ikke å ha noen offerrolle, men det irriterer meg noe så grenseløst at enkelte som påberoper seg å inneha ekspertise p.g.a. sin profesjon....
Det er da faen meg så dere i målemafiaen skal vrenge og vri
Passer det ikke inn med målemafiaens teori og praksis?
Står for mine meninger og unnskylder om jeg tar feil. Dere må tåle om ikke alle tolker ting som dere!Som leder i målemafiaen har du endt opp i ett hjørne
Hvem er definert som stereotypen 'dere'?Dere må tåle om ikke alle tolker ting som dere!
Ikke forvirre meg med ord!Hvem er definert som stereotypen 'dere'?Dere må tåle om ikke alle tolker ting som dere!
Makan til båssetting av en døende rase (hehehehe) >
Bytt til P10 - case closedP10 skiller primærsiden fullstendig fra sekundærsiden, da tilførselen regenereres før de når forbrukerene
Jeg har tidligere hatt 4 eller 5 PS Audio PPP og de fleste av de tok fyr! (Gjævla Kinamikk!) Har nå en P5 som har fungert glimrende i mange år. Den har også fungert bedre enn PPP gjorde. Dessverre er den for liten for forsterkerene.
Det haglet med uttrykk lenge før mitt første innlegg. Ta deg en bolle og slutt og syt JK...
Det er da faen meg så dere i målemafiaen skal vrenge og vri
Passer det ikke inn med målemafiaens teori og praksis?
Står for mine meninger og unnskylder om jeg tar feil. Dere må tåle om ikke alle tolker ting som dere!Som leder i målemafiaen har du endt opp i ett hjørne
En god online UPS vil gi deg perfekt volt og sinus kontinuerlig og kan kobles rett i sikringskapet. Foruten elektronikk med gode innebygde filtre, så har jeg vanskelig for å se at man trenger noe mer. En bonus er at UPSen også beskytter ved lynnedslag.Hva må til for å 100% dekke en 16 amper kurs
Jeg merket meg din smiley. P10 har mykstart og det er temmelig sjelden amper trekker over 1500W. Rent lydmessig så er det P10 som gjelder, ihvertfall i følge sjefen sjøl.P5 og P10 er same same. Forskjellen er at P10 er på 1500W kontra P5 som er på 1200W. Alt for lite til å drive effektforsterkere
P10 har også flere utganger og har ikke vifte innebygget.
Hadde jeg hatt nok grunker hadde jeg kjøpt 2 stk P5 til, men det blir dyrt....
Det mange ikke er klar over og som er grunnen til at frekvensen reguleres nøye, er at frekvensen på nettet er direkte relatert til balansen mellom produksjon og forbruk på nettet. Så virkemåten til disse FRR-enhetene, er å enten å ta i mot overskuddsenergi eller å levere energi til nettet slik at balansen mellom forbrukt og produksjon holdes i 0 og at dermed frekvensen holdes regulert.Den nordiske frekvenskvaliteten, målt som antall minutter utenfor frekvensbåndet 49,9 - 50,1 Hz, har blitt svekket de siste årene. Statnett har sammen med de andre nordiske TSOene arbeidet med en tiltaksplan for å bedre dette. I desember startet et nytt marked for automatiske reserver, Frequency Restoration Reserves (FRR). Reserven skal medvirke til at frekvensen bringes tilbake til 50 Hz og redusere konsekvensene ved hendelser i systemet.
Det er vel ingen tvil om at ymir har hatt nettstøy langt utenfor det vanlige, og har dokumentert det på forbilledlig vis slik at årsakene til problemet omsider ble tatt hånd om.
Stemmer din beskrivelse over med forklaringen under?Husk at en regenerator (som de fra PS Audio) i prinsippet er en effektforsterker låst til en intern signalkilde på 50 Hz. Den består av strømforsyning, signalkilde og forsterkerkretser for å skalere opp signalet til 230 V på utgangen.
Ja. Den sier eksakt det samme som meg, bare med litt andre ord. Legg merke til at første steg er å konvertere strømmen til DC. Det er eksakt hva strømforsyningen i en forsterker skal gjøre. I stedet genereres en ny sinus, som så mates til komponentene for å likerettes og glattes til DC på nytt der. Eneste grunn til at det gir noen hørbar effekt er at strømforsyningen i regeneratoren gjør en bedre jobb med å filtrere ut støy enn hva strømforsyningen i forsterkeren gjør, slik at regeneratoren kan gi strømforsyningen i forsterkeren en lettere jobb. Så hvorfor gå veien om AC en ekstra gang?Stemmer din beskrivelse over med forklaringen under?Husk at en regenerator (som de fra PS Audio) i prinsippet er en effektforsterker låst til en intern signalkilde på 50 Hz. Den består av strømforsyning, signalkilde og forsterkerkretser for å skalere opp signalet til 230 V på utgangen.
'The PerfectWave P10 Power Plant takes your incoming AC power and converts it to DC, similar to what comes out of a battery, and then with patented PS Audio technology regenerates and produces new sine-wave-perfect, regulated high current AC power. In the process of regeneration any problems on your power line such as low voltage, distorted waveforms, sagging power and noise are eliminated'
https://youtu.be/XaRuFeEYTWQ
Si hva du vil, men se på denne grafen fra din egen link, mann:Ingen kl A forsterker.Kjøleribber blir "handvarm".
2000VA,smått? Men selvfølgelig ingen Krell eller Pass x 350.5 til 11 500$,men til 4000$ er dette ok.
There is no 2-ohm rating. However, Mr. David Belles provided his assurances that the amplifier should have no problem handling the 1-ohm load presented by my Martin Logan CLS IIz.
SoundStage! Measurements - Belles 350A Reference Stereo Amplifier (9/2006)
." Well, that is the most conservative amplifier power output rating I have seen! Unusual for these measured data is that the IM distortion vs. power is so close to the 1kHz harmonic distortion vs. power. This is actually indicative of the very low distortion of this design, with actual distortion rising above the noise only at the onset of output clipping.
Grunnen til det er formodentlig det jeg nevnte ovenfor, spesielt layouten med småsignalkretser like ved strømforsyningen slik at jordreferansen for signalkretsene påvirkes av switchingen. Det som er "smått" er forøvrig kondensatorbanken målt i uF, ikke nødvendigvis trafoen i VA.Even though the measured output noise of this amp was low, the nature of the noise is mostly pulses when the power-supply rectifiers conduct and, consequently, there are a lot of higher harmonics of the AC-line frequency in this spectrum.
Ymir, det blir fryktelig mye dokumentasjon om det du har vært gjennom, og siden du er såpass inne i dette problemet, kan du ikke komme med en enkel forklaring på hva som kan være en løsning på problemet med støy på nettet uten og måtte går hundretalls runder med diverse leverandører og nettselskaper/kraftselskaper. Holder det ikke bare, som orso sier, å koble inn en online UPS på kursen til anlegget? De selges jo i bøtter og spann for sikkerhet og trygg/forvrengningsfri strøm til kritiske datainstallasjoner.
Mye mer interessert i en enkel løsning på problemet en alle fakta om elendigheten
Den induktive komponenten i kondensatorer setter absolutt en grense for undertrykkelse av hf i PSU.Again on power supply, we go against the trend of high capacitance in power supply smoothing. We don't like large-smoothing capacitors, because again, what is a smoothing capacitor doing in the power supply? Out of the bridge rectifier you get pulsed DC. Now what you need the capacitors for is: No 1 to fill in the pulse, to act as a battery, and No 2 is to remove the last bit of ripple out of the voltage rail. Now again, if you design it with test equipment. You look at the voltage rail, you see the ripple, and you increase the size of the capacitor, until the ripple completely disappears. You say: `OK, that's it, I've got good power supplies'. In my opinion wrong. Because you, have not listened to it. What I do is I listen to the power supply when I am listening in the normal position, away from the speaker, and I increase the level of capacitance until I can no longer hear the ripple. And that's a much lower level of capacitance than not being able to measure it. All that's important to me, is to stop it from being audible. The reason I do this is also cost saving, because I end up with 6,800 mfd, which is quite small, compared with 10,000 or 15,000 mfd that other people use. A capacitor is not a capacitor, a capacitor is and inductor, a resistor, and a capacitor. The higher you go in capacitance, the more the winding, the higher the inductance.
Må innrømme at jeg aldri har vært ubetinget begeistret for å implementere en L i strømforsyningen. Det øker forsyningens impedanse ganske kraftig. Om man har en klasse A forsterker kan jeg være enig i at denne økte impedansen er av mindre betydning, men A/B-trollet ligger alltid og lurer. En skal også huske at det allerede eksisterer en induktiv komponent naturlig i kretsbanene, slik at teoretisk kan det argumenteres for at problematikken ved høyere harmoniske og HF til en viss grad løser seg selv, om kondensatorens parasittære L minimeres.Den første er et CLC- filter med spoler mellom de to filterkondensatorene. Den ene spolen er lett synlig på bildet (i den hvite boksen), og man kan også se at magnettråden er trukket helt frem til plusspolen på hver filterkondensator. Det gjør strømforsynngen til et andreordens filter. Støyundertrykkelse på 12 dB/oktav i stedet for 6 dB/ oktav gjør ganske stor forskjell når vi snakker om 23-harmoniske på nettstrømmen. Den andre har et eget CLC strømfilter innebygget i den skjermede metallboksen mellom softstart-kortet og trafoene. Begge forsyningene har mye mer kapasitans i glattekondensatorene enn ymirs eksempel. Det er selvsagt ingen ting i veien for å sette slike strømforsyninger i klasse AB eller klasse D-forsterkere heller, men det vil være mer overkill enn med en klasse A-forsterker.
Takk.Ja. Den sier eksakt det samme som meg, bare med litt andre ord. Legg merke til at første steg er å konvertere strømmen til DC. Det er eksakt hva strømforsyningen i en forsterker skal gjøre. I stedet genereres en ny sinus, som så mates til komponentene for å likerettes og glattes til DC på nytt der. Eneste grunn til at det gir noen hørbar effekt er at strømforsyningen i regeneratoren gjør en bedre jobb med å filtrere ut støy enn hva strømforsyningen i forsterkeren gjør, slik at regeneratoren kan gi strømforsyningen i forsterkeren en lettere jobb. Så hvorfor gå veien om AC en ekstra gang?Stemmer din beskrivelse over med forklaringen under?Husk at en regenerator (som de fra PS Audio) i prinsippet er en effektforsterker låst til en intern signalkilde på 50 Hz. Den består av strømforsyning, signalkilde og forsterkerkretser for å skalere opp signalet til 230 V på utgangen.
'The PerfectWave P10 Power Plant takes your incoming AC power and converts it to DC, similar to what comes out of a battery, and then with patented PS Audio technology regenerates and produces new sine-wave-perfect, regulated high current AC power. In the process of regeneration any problems on your power line such as low voltage, distorted waveforms, sagging power and noise are eliminated'
https://youtu.be/XaRuFeEYTWQ
En LM3886 er langt fra noen state of the art-forsterker, men det er litt interessant at den viser mindre femte og sjuendeordens rippel enn referanseforsterkeren.Vet ikke helt......
350a ref 10W 4ohm
LM 3886 1W 8 ohm
Legg en linjal på 0,001% på 350a ref målingen
og på 100dB på LM 3886
samt nivået ved 1 KHz går rett i taket på LM 3886 og motsatt på 350a ref.
Størrelse på lyttebanken,Electrocompaniet bruker heller ikke store lyttebanker i følge Dreggevik,
så det er flere veier å komme i mål på,så slike ting bekymrer meg lite,så lenge det låter bra.
Richard Dunn filosofi
Richard Dunn Interview — NVA Hi-Fi
Again on power supply, we go against the trend of high capacitance in power supply smoothing. We don't like large-smoothing capacitors, because again, what is a smoothing capacitor doing in the power supply? Out of the bridge rectifier you get pulsed DC. Now what you need the capacitors for is: No 1 to fill in the pulse, to act as a battery, and No 2 is to remove the last bit of ripple out of the voltage rail. Now again, if you design it with test equipment. You look at the voltage rail, you see the ripple, and you increase the size of the capacitor, until the ripple completely disappears. You say: `OK, that's it, I've got good power supplies'. In my opinion wrong. Because you, have not listened to it. What I do is I listen to the power supply when I am listening in the normal position, away from the speaker, and I increase the level of capacitance until I can no longer hear the ripple. And that's a much lower level of capacitance than not being able to measure it. All that's important to me, is to stop it from being audible. The reason I do this is also cost saving, because I end up with 6,800 mfd, which is quite small, compared with 10,000 or 15,000 mfd that other people use. A capacitor is not a capacitor, a capacitor is and inductor, a resistor, and a capacitor. The higher you go in capacitance, the more the winding, the higher the inductance.
Det gjør strømforsynngen til et andreordens filter. Støyundertrykkelse på 12 dB/oktav i stedet for 6 dB/ oktav gjør ganske stor forskjell når vi snakker om 23-harmoniske på nettstrømmen
Read more at http://www.hifisentralen.no/forumet...-annleggene-va-res-8.html#MXZMfVDZ0fevm8TT.99
Tidligere i tråden skrev jeg at 23nd harmoniske ikke er merkbar lenger.
Av en eller annen grunn var den kun merkbar når de andre støykildene var tilstede,
og det er mer interessant.
Purepower 2000 er sikkert bra men er ikke helt billig kan jeg tenke meg, og sikkert ikke kapabel til og drive mine fem stereoforsterkere Jeg er forresten også alltid meget kritisk når egne firmaer ikke "godkjenner " andre muligheter. I hifi-bransjen kan det se ut som det er om og gjøre å sette andre i dårlig lys - litt som i politikken.