ikke sant..Eller det passer bare bedre i det pågældende system.
Han innrømmer at hørselen ikke er til å stole på...
Han innrømmer etter en del lyttetester fram og tilbake at generic strømkabel "låter bedre" enn audioquest high-end strømkabel. DET ER EN MUSIKALSK OBSERVASJON!! men så bortforklare, med brainperception. Men generic er nok lysere og klarere, antakelig pga lavere tverrsnitt på kabelen, tross at målingene fanger ikke opp dette.
Han bortforklarer en subjektiv opplevelse fordi den ikke kan forklares med hans objektive ingeniør hode.Han innrømmer at hørselen ikke er til å stole på...
Det er en vesentlig forskjell, hvordan kan en kabel føre til lysere og klarere tone? Filtereffekten er godt over flaggermus hørsel som han nevner..
Han bortforklarer en subjektiv opplevelse fordi den ikke kan forklares med hans objektive ingeniør hode.
Han tester AQ så generic så AQ igjenn og syns AQ låter dårligere, men igjenn bortforklarer med hørsel fokus vås. I samtlige kabel høyttaler som jeg har testet ved .....lytting...,så er det tverrsnittet som påvirker hvordan lyden blir hovedsaklig. Kjukk kabel, mindre motstand og bassen dominerer mer. Tynn kabel, mer motstand og bassen bittelitt svakere. Det kan høres ut som lyden blir lysere, mer edgy spiss...men lytting kan man ikke stole på. Hva om en i kor orkester synger spiller feil eller litt falskt? Jeg har vært borti dirigenter som plasserer sangere med ulik overtonestruktur i sangstemmen ikke kan stå vedsiden av hverandre fordi det skjærer seg i flaggermusområdet.
Snakk med pianostemmere, nei hørselen kan man ikke stole på
Har DU erfart konsekvensen av støy og kabler? Skjønner DU hva forskningen sier og hva Rønneberg har forklart meg om sammenhengen? Nei har du tydelig sagt ved flere anledninger. Allikevel går du imot hele problematikken og grunnlaget for forskriften som det jobbes med.Det begynner å bli nokså utrolig hvor lite faglærte egentlig forstår, - mens de ufaglærte er de som sitter med alle svarene... merkelig verden, dette....
Man får mest lyst til å sitere Søren Kierkegaard... " Mon jeg er havnet på en annen klode....."
Og det hele dreier seg om hvorfor noen har det slikt. Hvorfor dette oppstår.Har flere strømkabler liggende samt at jeg har hatt flere på hjemlån. Ikke så store forskjellen på de forskjellige kablene, men hos meg så har en skilt seg ut. Den rydder opp i lydbilde ved mere kompleks musikk. Særlig da ved rytmisk musikk.
Ja, vi (saksbehandler hos nettserier og jeg) har snakket om enkelte utsagn og forklaringer her. "Jeg skjønner ikke essesnen i dette" har vært svaret av og til.En amatør kan stille fler spørsmål en noen proff kan besvare....... (underforstått spm gir ingen mening)
Sitat noen av norges beste filmfotografer gjennom tidene ifm kursing av amatørfilmer.....
Bare jeg. Vel tilbakemelding jeg får fra de som bedriver dette i hverdagen er at min forståelse av problematikken er godt.Har ikke tenkt eller behov for å lage noen pissing contest av dette, men det ser da unektelig ut som det bare er du her som forstår dette, Ymir...
- i tillegg til en rekke selverklærte og de facto ufaglærte, som vet absolutt alt mye bedre enn best...ikke bare om strømkabler...
Nå er det faktisk ikke så veldig vanskelig å forstå at en rekke sammenkoblede reaktanser kan skape resonanser, det skjer innen det meste av elektronokk, ikke bare i audio.... spørsmålet som flere enn meg har stilt er om og i hvilken grad dette faktisk er hørbart i de fleste tilfeller...
Shakti steiner!!Så strøm har ikke betydning?? Da har jeg sløst bort mye penger. Likevel vil jeg si at anlegget før og etter strømmen var på plass er 2 forskjellig verdener.
Som broren min sa: det må jo være noe av det du driver med som gjør at det anlegget låter som det gjør. Orden på strømmen er hele grunnen.
Vil gjerne høre et anlegg med krystall klare detaljer som ikke har ren strøm.
Ja, greit, greit, vi har en suveren vinner av pissekonkurransen. Jeg kan puste lettet ut, har bare en isovolt. Jeg trenger ikke psycho akustisk hjelp.Så strøm har ikke betydning?? Da har jeg sløst bort mye penger. Likevel vil jeg si at anlegget før og etter strømmen var på plass er 2 forskjellig verdener.
Som broren min sa: det må jo være noe av det du driver med som gjør at det anlegget låter som det gjør. Orden på strømmen er hele grunnen.
Vil gjerne høre et anlegg med krystall klare detaljer som ikke har ren strøm.
En ren 230volt, 50 hz sinus kurve og intet annet er ren strøm.ˆ
Hva er "ren" / "uren" strøm?
Alt påvirkes. Skal du overklokke en pc til det ytterste er stabil strøm viktig, men stereo er ekstremt sensitivt for støy. Tror ikke maten blir varmere om du har krypstrøm fra kjøleskapet til oppvaskmaskin.Jeg har aldri sagt at ikke strøm kan være et problem, - det er det helt tydelig for noen, men at strøm nå er blitt hovedproblemet for snart halve medlemsmassen i HFS, stiller jeg meg ekstremt tvilende til. Dersom nettstøy skal være et problem av påståtte dimensjoner, så må det nødvendigvis også påvirke også andre miljøer som driver med presisjonsmålinger. Enten man vil eller ikke, så er faktisk audio en del av allmen elektroteknikk, og ikke nærmest et slags unikt spøkeri hvor konstant Ghostbusting er en del av den audiofile hverdagen...
En ren 230volt, 50 hz sinus kurve og intet annet er ren strøm.
Skitten strøm har masse tillegg frekvenser som ikke skal være der.
Gode kabler og god jord trengs for å få støy som oppstår i komponenter ut raskest mulig. Støyen går der det er minst motstand. Er ikke kablene gode, oppholder støyen seg noen ms lengre inni komponentene som forringer lyden.
Spørsmålet bør heller være "hva er ren nok, og hvorfor.ˆ
Hva er "ren" / "uren" strøm?
Har dual mono klasse A hele veien med separate strømkabler for høyre og venstre side, og eget chassiet for psu. Rens har fortsatt store utslag. Om alt skal være godt nok dimensjonert i et chassiet blir det enormt.ˆ
Eller også er 98% av all HFS-FI ubrukelige konstruksjoner....
Vel her er hva de som bedriver dette i hverdagen jobber med.Jeg har aldri sagt at ikke strøm kan være et problem, - det er det helt tydelig for noen, men at strøm nå er blitt hovedproblemet for snart halve medlemsmassen i HFS, stiller jeg meg ekstremt tvilende til. Dersom nettstøy skal være et problem av påståtte dimensjoner, så må det nødvendigvis også påvirke også andre miljøer som driver med presisjonsmålinger. Enten man vil eller ikke, så er faktisk audio en del av allmen elektroteknikk, og ikke nærmest et slags unikt spøkeri hvor konstant Ghostbusting er en del av den audiofile hverdagen...
Er ikke Amir og min den virkelige verden?Slik ser det ikke ut i den virkelige verden dessverre.....
Skal du måle ordentlig må du har keysight oscilloscope som har spectrum analyse fra 2hz til 11ghz.Hvem tror du har målt mest ute i den virkelige veren? "Dere" eller jeg?
Hvor mye du har målt betyr i denne sammenheng null.Hvem tror du har målt mest ute i den virkelige veren? "Dere" eller jeg?
Både ja og nei. Området 2-150 khz KAN gi problemer.Wow, så du hører 11 ghz og -Fien din formidler det også? Ymir er jo mest opptatt av sider 11 harmoniske eller så....
Har en kraftig klasse A forsterker som øker thd med 0,6%. (Mest 3,5,7 harmoniske) Koblet den på egen skilletrafo for å fjerne støyen med negativt utslag på lyden. Det låt bedre med effektforsterker koblet sammen med resten av anlegget.Wow, så du hører 11 ghz og -Fien din formidler det også? Ymir er jo mest opptatt av sider 11 harmoniske eller så....
Har du ikke stereo anlegg?Jeg har mye bedre HI-FI UPS/strømforsyning enn du noensinne kan drømme om, men har jeg bruk for den? Antagelig ikke.