motoren
Æresmedlem
Ht kabler ja men strømkabler, absolutt ikkeEr der noget galt rent kognitativt, med folk som ikke hører forskel på strømkabel, højttaler kabler etc?
mvh
Ht kabler ja men strømkabler, absolutt ikkeEr der noget galt rent kognitativt, med folk som ikke hører forskel på strømkabel, højttaler kabler etc?
En forsterker/kabel som spiller falsk. Den påstanden var ny.
Ja og hvorfor lyder anlægget så meget bedre, når man forbedre sin egen gruppe med fra før 16 amp sikringsholder, Fuga vægkontakter og 5x2 5 kvadrat installationskablerHvorfor lyder anlægget så bedre bare det at det har fået en særskilt gruppe?
Jeg undrer mig over, at der er så mange nordmænd, der ikke hører forskel. Måske fordi I ofte har et anderledes strømsystem.Its all in you head, som det heter.
Tro meg - jeg har prøvd strømfiltre, kabler, skilletrafoer osv... det hadde ingen effekt i det hele tatt.
Det er liksom hele poenget med to-kanals stereo, da. Det står faktisk ingen vokalist midt mellom høyttalerne og synger. Det høres bare slik ut. Ikke er det blomsterpotten som synger heller.Selvbedragere hele gjengen!
Så da er det hele egentlig bare en krangel om hvem som klarer å selvbedrage seg selv mest, da?Det er liksom hele poenget med to-kanals stereo, da. Det står faktisk ingen vokalist midt mellom høyttalerne og synger. Det høres bare slik ut. Ikke er det blomsterpotten som synger heller.
Ja og sådan skal det være.Det er liksom hele poenget med to-kanals stereo, da. Det står faktisk ingen vokalist midt mellom høyttalerne og synger. Det høres bare slik ut. Ikke er det blomsterpotten som synger heller.
Så per definisjon må jo disse kabelgutta være langt foran oss andre på vei til målet om ultimate selvbedragelse...?Helt klart!
Men bikkja står ett eller annet sted ute i periferien og gauler.Det er liksom hele poenget med to-kanals stereo, da. Det står faktisk ingen vokalist midt mellom høyttalerne og synger. Det høres bare slik ut. Ikke er det blomsterpotten som synger heller.
Grunden til det lyder unaturligt er, at det ER unaturligt. Det er jo ikke små levende mennesker der spille live i dine højttalere. Men det må da være forfærdiglig for dig, at have så dyrt anlæg når du mener du ikke kan høre forskel på en tuba og en guitar, når du ikke får nærmest uendelig udklingning af overtoner.Jeg skrev jeg var til dels enig med han som skrev det låter falskt. Jeg bruker mer uttrykk at det låter unaturlig. Svært mange anlegg spiller instrumenter feil pga det mangler båndbredde og har for mye støy som forvrenger lyden. Fjerne støy er en god start for å få en ekte og naturlig lyd.
Er det noe som er viktig for å oppleve tredimensjonalitet er det strøm kablene og god jord.Indeed. Og så er det litt interessant å finne ut hva som skal til for å gjenskape denne illusjonen av en tredimensjonal artist som står der ingen skulle tru at nokon kunne stå, spesielt når lydbildet også strekker seg utenfor høyttalerne, og både i høyde og dybde fra linjen mellom dem. Det er ikke bedre apparatkabler, for å si det slik, og ikke behøver man superdiskant ved 50 kHz heller.
Det er vel derfor vi driver med hifi? Målet mitt er hvertfall som skrevet under.Grunden til det lyder unaturligt er, at det ER unaturligt. Det er jo ikke små levende mennesker der spille live i dine højttalere. Men det må da være forfærdiglig for dig, at have så dyrt anlæg når du mener du ikke kan høre forskel på en tuba og en guitar, når du ikke får nærmest uendelig udklingning af overtoner.
Med feil oppsett på hvilke som helst høyttaler slipper ikke lyden høyttaleren, men selvsagt må høyttaleren være bra, skal resultat bli braPersonlig ville jeg kanskje holde en knapp på høyttalernes spredningsmønster i retning av førsterefleksjonspunktene i overgangen mellomtone/diskant, men det er nå meg.
ALT har like stor betydning her i Norge som hos dere dansker. Vi trenger skilletrafo for symmetrisk spenning i tillegg.Jeg undrer mig over, at der er så mange nordmænd, der ikke hører forskel. Måske fordi I ofte har et anderledes strømsystem.
Det ville være interessant, at se deres opstilling af anlæg og lytterum, om det skyldes derfor.
Der var på en dansk hi-fi side en debat imellem en elektriker og mig om strøm. Han kunne overhovedet ikke høre forskel og nu var han jo elektriker så...
Jeg fandt hans lytterum på Facebook på en hi-fi side, og jeg så højttalerplacering og så forstod jeg hvorfor. Højttalere placeret lige under en skråvæg gør det bestemt ikke nemmere.
Jeg siger ikke, at det gælder dig Syncrolux
Højttalerplacering og lyttestol er det vigtigste at have på plads.
Tror du feiltolker konsekvensen av støy. Er vel ytterst få som hører støy i anlegget om det ikke er noe alvorlig galt. Det er forringelser av lydkvalitet som er grunn til støy skal vekk.Hatt støy ofte før. Mange mange forsterkere.. Da jeg skiftet sist til Musical Innovation, MI25 pre, ble støy borte.
100% støyfritt nå.
Til og med 100% støyfritt selv på høyttalere der rør-pre til 130.000 støyer.
Så.. Feilkonstruerte apperater eller ikke, så er det pre som teller
Jeg hører to ulike hunder, er det noe galt med meg eller strømmen min?Men bikkja står ett eller annet sted ute i periferien og gauler.
Det er vel derfor vi driver med hifi? Målet mitt er hvertfall som skrevet under.
Hi-fi eller hifi benyttes om lydgjengivelse i elektronisk utstyr, og hentyder at reproduksjonen (avspillingen) skal være svært nær originalen i kvalitet. Hi-fi er en forkortelse for det engelske begrepet high fidelity, som i denne sammenhengen mer eller mindre direkte kan oversettes som «høy naturtrohet».
Det gør det jo heller ikke, med mindre det har været defekt.Ja og hvorfor lyder anlægget så meget bedre, når man forbedre sin egen gruppe med fra før 16 amp sikringsholder, Fuga vægkontakter og 5x2 5 kvadrat installationskabler
Til
Klangmodul, Furutech vægkomtakter og 5x6 kvadrat instalitionskabler
Og så videre til, at hvert apparat har sin egen vægkontakt og installationskabel?
Jeg har også prøvd filtre, kabler, støydemingstrafo og to regeneratorer.Its all in you head, som det heter.
Tro meg - jeg har prøvd strømfiltre, kabler, skilletrafoer osv... det hadde ingen effekt i det hele tatt.
Hadde vel samme pre og det slet jeg med trafo støy både fra den og MI22 effekt så njaHatt støy ofte før. Mange mange forsterkere.. Da jeg skiftet sist til Musical Innovation, MI25 pre, ble støy borte.
100% støyfritt nå.
Til og med 100% støyfritt selv på høyttalere der rør-pre til 130.000 støyer.
Så.. Feilkonstruerte apperater eller ikke, så er det pre som teller
Men det går vel på f.eks pre det også. Er den tyst, så er det tyst.Tror du feiltolker konsekvensen av støy. Er vel ytterst få som hører støy i anlegget om det ikke er noe alvorlig galt. Det er forringelser av lydkvalitet som er grunn til støy skal vekk.
Mere dynamik f.eks.Pre? Hva skal man med det?
For stort tverrsnitt på strømkabelen. Det skaper ekko og da har du plutselig to hunder. Du kan være glad for at du har dårlige signalkabler, da hadde katten dukket opp i midten.Jeg hører to ulike hunder, er det noe galt med meg eller strømmen min?
En kan komme rimeligere fra det med støydemingstrafo og filter enn med den største pre til MI. Er dyrt med innebygget støydemingstrafo som i MI.Og de slipper alt under ca. 5khz igjennom.Men alle dere som har problemer med støy.. Hvorfor ikke teste f.eks en MI pre av nyere dato?
Er det farlig hvis det blir støyfritt fra en nyere teknologi som Transistor?
Tilføre dynamikk og forvregning/farging i ønsket retning, også fungerer det utmerket som kildevelger for de som driver med slikt.Pre? Hva skal man med det?
Det aller viktigste er vel opptaksteknikk og miksing (Mid/Side blant annet)? Jeg kan sitte med den lille bedriftslaptoppen med ræva multimedieegenskaper og oppleve at stereobildet går langt utenfor PC-en. Dernest kommer vel høyttalerplassering og akustikk? Den villeste 3D-følelsen får jeg når jeg bruker Joachim Gerhard (Audio Physic)s retningslinjer.Personlig ville jeg kanskje holde en knapp på høyttalernes spredningsmønster i retning av førsterefleksjonspunktene i overgangen mellomtone/diskant, men det er nå meg.
Da er det signalkildene dine igjen daHadde vel samme pre og det slet jeg med trafo støy både fra den og MI22 effekt så nja