Hvorfor "låter" strømkabler forskjellig (sikkert utdebattert og utskjelt)...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Jeg undrer meg over at du ikke selv ser logikken i denne.

    Edit: trykket feil knapp, alle er blå vett ;)

    Du sier jo selv at mange ikke har nytte av filter og kabler, men kan lage seg problemer. Er det ikke da verdig et eget produktsegment som det faktum er og som du selv benytter?
    Og jeg mener å vite hvorfor mange ikke opplever forskjeller, noen får problemer og andre en positiv på samme utstyr rundt omkring i verden.

    Eget produktsegment, ja, men ikke fordi de ikke evner å konstruere upåvirkelig strømforsyning.
    Det har blitt hevdet i mange år her at det er en bevist handling fra produsentene
    å konstruere dårlig strømforsyninger for å bygge opp under påstanden om feilkonstuert elektronikk, og eget utstyrs og konstruksjoners fortreffelighet.
    Slikt er etter min mening tull.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.822
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor tror du at de samme konstruktørene og produsentene greier å lage effektiv filtrering i separate bokser, hvis de ikke kan eller vil gjøre som en del av en integrert boks?
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    3.037
    Antall liker
    2.485
    Og jeg mener å vite hvorfor mange ikke opplever forskjeller, noen får problemer og andre en positiv på samme utstyr rundt omkring i verden.

    Eget produktsegment, ja, men ikke fordi de ikke evner å konstruere upåvirkelig strømforsyning.
    Det har blitt hevdet i mange år her at det er en bevist handling fra produsentene
    å konstruere dårlig strømforsyninger for å bygge opp under påstanden om feilkonstuert elektronikk, og eget utstyrs og konstruksjoners fortreffelighet.
    Slikt er etter min mening tull.
    Vel, det handler vel hvordan man profilerer selskapet sitt. Ta Apple f.eks. så har de gjort kabeladaptere til storindustri ved å utelate dem i leveransen.

    En hi-end audio produsent som fører slike strømrenseprodukter kan vel sies å være like skruppelløs gitt at dette ikke er del av produktet deres.
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor tror du at de samme konstruktørene og produsentene greier å lage effektiv filtrering i separate bokser, hvis de ikke kan eller vil gjøre som en del av en integrert boks?
    Og hvor effektive er disse separate boksene med filter der kilde-last impedans er utenfor 50/50 ohm?
    Mola Mola.. Hverken der eller Hypex lager de separate filter bokser, men jaggu sliter de også enkelte steder, så pass at egne filter bokser må brukes.
    Elendig konstruktør?
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Anbefaler trådstarter å sende spørsmålet til Nordost siden de tydeligvis vet svaret. Det erfarer jeg med deres produkter siden lyden blir mye bedre med deres kabler og strømfilter :)
    Nordost har jeg hatt, riktignok kun Valhalla og nedover i serien, ikke Odin. Det var ikke noe for meg.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Nordost har jeg hatt, riktignok kun Valhalla og nedover i serien, ikke Odin. Det var ikke noe for meg.
    Jeg har kun prøvd 5 andre merker av kabler og sammen med Nordost strømfilter og fordeler virker Nordost strømkabler best så langt hos meg ihvertfall.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Det er jo fint.
    Jeg har prøvd veldig mangle kabler og kontakter.
    For meg påvirker kontaktene mest når det gjelder kabler.
    Har ikke prøvd nordost strømfiltre, men har prøvd endel annet. Sikkert mye som er bra der ute, men har ikke behov for å prøve mer
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo fint.
    Jeg har prøvd veldig mangle kabler og kontakter.
    For meg påvirker kontaktene mest når det gjelder kabler.
    Har ikke prøvd nordost strømfiltre, men har prøvd endel annet. Sikkert mye som er bra der ute, men har ikke behov for å prøve mer
    Håper jeg kommer dit snart og at jeg ikke har behov for å prøve mer, men er ikke så lett med litt dårlig økonomi😊
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Det er jo fint.
    Jeg har prøvd veldig mangle kabler og kontakter.
    For meg påvirker kontaktene mest når det gjelder kabler.
    Har ikke prøvd nordost strømfiltre, men har prøvd endel annet. Sikkert mye som er bra der ute, men har ikke behov for å prøve mer
    Men før jeg hadde strømfilter hørte jeg egentlig ikke noe særlig forskjell på strømkabler.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Men før jeg hadde strømfilter hørte jeg egentlig ikke noe særlig forskjell på strømkabler.
    Hmm, det var rart; skulle jo egentlig tro at det ville være enda større forskjell da?
    Har ikke tenk på det, men har alltid hørt forskjell. Det er imidlertid større og mindre forskjeller ulike produkter og steder i kjeden.
    Har separat kurs også i tillegg til de andre remediene
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Hmm, det var rart; skulle jo egentlig tro at det ville være enda større forskjell da?
    Har ikke tenk på det, men har alltid hørt forskjell. Det er imidlertid større og mindre forskjeller ulike produkter og steder i kjeden.
    Har separat kurs også i tillegg til de andre remediene
    Jeg har ikke peiling på noe av dette jeg fant ut bare ved å prøve selv og litt flaks. Først brukte jeg Nordost Magus fra vegg til strømfilter og Nordost Magus fra strømfilter til strømfordeler og litt forskjellige kabler til forsterker og sånn. Jeg ble litt skuffet av at lyden ikke ble noe særlig bedre. Senere prøvde jeg heldigvis Nordost blue heaven fra vegg til strømfilter og til strømfordeler og lyden ble da veldig mye bedre. Senere fikk jeg tak i Nordost Heimdall og Frey og da ble det enda bedre igjen. Det ble bedre med strømkabler som var bra fra andre merker og fra vegg til strømfilter og strømfordeler.
     
    Sist redigert:

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Ja, strømkabler har en betydning.

    Laget mine egne for ca 15 år siden, siden da har jeg ikke sett meg om etter noe annet. Det var da bruttern jobbet med sterkstrøm og jeg hadde tilgang til å prøve alt jeg måtte ønske.
    Tverrsnittet har mye å si, antall ledere (kordeller), det må være en mellomting mellom solid core og Supra kabelen med 10.000 kordeller, og isolasjonsmaterialet har en betydning. Som med signalkabler må man definitivt holde seg unna plast/PVC. Og seff solide støplsler og kontakter som tar stort tverrsnitt.
    Økt tverrsnitt gir mer headroom i dynamikken, spesielt power amps.
     

    yasman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.10.2006
    Innlegg
    1.703
    Antall liker
    296
    Sted
    Grenland
    Torget vurderinger
    13
    Ja, strømkabler har en betydning.

    Laget mine egne for ca 15 år siden, siden da har jeg ikke sett meg om etter noe annet. Det var da bruttern jobbet med sterkstrøm og jeg hadde tilgang til å prøve alt jeg måtte ønske.
    Tverrsnittet har mye å si, antall ledere (kordeller), det må være en mellomting mellom solid core og Supra kabelen med 10.000 kordeller, og isolasjonsmaterialet har en betydning. Som med signalkabler må man definitivt holde seg unna plast/PVC. Og seff solide støplsler og kontakter som tar stort tverrsnitt.
    Økt tverrsnitt gir mer headroom i dynamikken, spesielt power amps.
    Ikke veldig ulikt egne erfaringer! Har imidlertid ikke konstruert kabler for poweramps; der har jeg kjøpt ferdig terminerte.
    Min erfaring er rent kobber i kabler og at ledermateriale og legeringer i kontakter betyr mye i tillegg til solid konstruksjon.
     

    Espen R

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.03.2002
    Innlegg
    10.083
    Antall liker
    2.620
    Ikke veldig ulikt egne erfaringer! Har imidlertid ikke konstruert kabler for poweramps; der har jeg kjøpt ferdig terminerte.
    Min erfaring er rent kobber i kabler og at ledermateriale og legeringer i kontakter betyr mye i tillegg til solid konstruksjon.
    Ja, rent kobber må det være. Husker den tiden jeg drev på å testet hvor forbauset jeg var av å høre forskjellen mellom en ren 2,5mm solid core leder og motsatt; en 1,5mm Supra kabel med et veldig stort antall tynne cordeller. Solid core ga en veldig stor klarhet og innsikt i mellomtonen, men en hardhet oppover i frekvensene, og noe steinhard bass. Supra kabelen opplevde jeg som veldig smooth oppover i frekvensen, absolutt 0 hardhet, men en svak tåkedis-effekt i mellomtonen. Så var det å finne det gyldne snittet.

    Men husker jeg undret meg over hvordan en strømkabel kunne påvirke lyden ut av høyttalerne i såpass stor grad (relativt sett) når strømmen skulle gjennom trafo, likeretter, strømlytter, så signal kretser og videre ut til høyttalere. Strømkabelen har også rimelig stor betydning på en gammeldags enkel rør-pre, som jeg hører det.
     

    FSF

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.10.2015
    Innlegg
    314
    Antall liker
    427
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har tidligere rotet rundt i denne diskusjonen en del, der jeg reflekterte litt rundt skjæringspunktet mellom kablers fysiske egenskaper og de psykologiske opplevelsene vi danner oss. Kan kanskje være til supplement i denne tråden :)

     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Jeg har tidligere rotet rundt i denne diskusjonen en del, der jeg reflekterte litt rundt skjæringspunktet mellom kablers fysiske egenskaper og de psykologiske opplevelsene vi danner oss. Kan kanskje være til supplement i denne tråden :)

    Mulig jeg er alene om det, men jeg har flere ganger opplevd at jeg er superfornøyd med lyden når jeg legger meg og våkner opp til noe helt annet. Og vica versa!
    Så pskyologiske må spille inn her. Så stor forskjell er det ikke på strømnettet.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.932
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Mulig jeg er alene om det, men jeg har flere ganger opplevd at jeg er superfornøyd med lyden når jeg legger meg og våkner opp til noe helt annet. Og vica versa!
    Så pskyologiske må spille inn her. Så stor forskjell er det ikke på strømnettet.
    Kan love deg at du ikke er alene om det og det har ingenting med strømnettet å gjøre :)

    mvh
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Mulig jeg er alene om det, men jeg har flere ganger opplevd at jeg er superfornøyd med lyden når jeg legger meg og våkner opp til noe helt annet. Og vica versa!
    Så pskyologiske må spille inn her. Så stor forskjell er det ikke på strømnettet.
    Jo,så store forskjeller er det på strømnettet.
    Når du legger deg etter å ha hatt en positiv opplevelse er det pga høyere verdier an 5 og 7 harmoniske med opphav fra generator.
    Disse verdiene synker ved økende belastning på nettet, (sentralnettet), dvs ved forbrukstopper som følger døgnrytmen.
    Dette vil variere alt etter hvor langt/nært ut i systemet du bor.
    Tar en i tillegg inn andel supraharmonisk støy når befolkningen kommer hjem fra jobb som er den værste støyen
    + lave verdier av 5 og 7 harmoniske blir det ekstra ille.

    Ett eks på hvordan nette påvirkes fra sentralnettet,66kV, ned til 22kV og så 230v trafoen hos meg over ett lengre tidsrom.
    Se hvor fint kurvene følger hverandre nedover fra sentralnett og til min fordelingstrafo, og øker i %.

    En annen her på sentralen (skorob?) la ut en annen måling foretatt av netteier i sitt eget stereostikk
    Der kunne en følge støyen over uken og se hvor mye mindre støy det var natt og helg.

    bs1 (1).jpg
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.186
    Antall liker
    2.611
    Sted
    Liten by
    Hvorfor kan jeg da legge meg med et anlegg som låter dritt og våkne opp til et som låter bra da?
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    10.994
    Antall liker
    8.165
    Torget vurderinger
    1
    Har ikke de fleste komponenter innebyggede filtre for ta seg av støy på strømnettet?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Hvorfor kan jeg da legge meg med et anlegg som låter dritt og våkne opp til et som låter bra da?
    Har med det samme som i mitt tidligere svar.Det låt svært bra her også i formiddag, noe det ikke alltid gjør.
    Her er også tingene oftest motsatt enn hos de fleste.Hos meg trenger jeg at flest mulig bruker mye strøm.
    Det har med last og hvor mye.Jeg trenger mye dempning på lokal trafokiosk for å dempe støy fra sentralnettet.
    Ideelt sett sa netteier at det burde vert 1 fordelingskiosk her og ikke 4 for å dempe mest mulig støy fra overliggende nett.
    Det var også åraken til at f.eks 23nd harmoniske resonansen vi hadde her på 230V ikke var til stede i Haugesund/Karmøy.
    Det var større last = flere abonnenter som dempet 23nd harmoniske,MEN den var tilstede på 66Kv siden i Haugesund/Karmøy.

    Komplekst? :)

    I tillegg kommer størrelsen på fordelingstransformatorene og nettet rundt om kring i landet.
    Noen har svake nett og andre stive nett så påvirkningsgraden er nesten like stor/forskjellig som abonnenter.

    Kablers påvirkning?
    Det tytes om kilometervis med kabler fra stikkontakt fra stereoen og bakover.
    Hvorfor tror dere netteier la ca. 500m kabel "død" her?


    Forventer ikke svar fra noen, så her.. tenke seg til 0,1 uF i det lokale distribusjonsnettet.
    For ikke å snakke om 0.3uF som "velter" sentralnettet sør-vest og skaper resonansen.
    Ikke rare verdiene det snakkes om altså.

    Netteier tegner og forklarer

    Jeg skal gå gjennom alle tidspunktene du har brakt opp og kommer tilbake med hva jeg finner.
    For å komme videre har jeg besluttet at vi installerer 800kVA transformatoren på fredag 31. Jeg ser ingen hensikt i å utsette dette ettersom vi nå har målinger oppkoblet og kan sjekke virkningen av tiltakene. Spenningen justeres noe ned i forhold til nivået som holdes i dag.
    Ny 800kVA transformator bedrer imidlertid ikke forholdene på 22kV siden eller på andre trafokretser enn Årtun sentrum. Jeg har søkt Saudefaldene om tillatelse til forsyne Breiborg fra Minnehaugen linjen som passerer Odden kiosken like ved deg. 22 kV kabelen mellom Odden og Årtun sentrum skal kobles ut og legges død. Jeg håper vi da lykkes i å endre egenfrekvensen i 22kV nettet så pass mye at forstyrrelsene i 22kV nettet reduseres noe. Vi fjerner ikke all støy men lykkes kanskje med å dempe den så mye at forholdene blir akseptable.

    Årsaken til de gode forholdene nå antar jeg mer skyldes at støyen fra overliggende nett er lav snarere enn at tiltakene vi har gjort bidrar så mye. Vi har riktignok lagt ut 500 m kabel mellom Årtun sentrum og Odden hvilket representerer ca 0.1 microfarad men dette må ses opp mot totalt ca 1.16 dvs det mindre enn 10%. Det er alt vi kan koble bort uten å ta strømmen fra noen.
     
    Sist redigert:

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke de fleste komponenter innebyggede filtre for ta seg av støy på strømnettet?
    Hadde det så vert så hadde det ikke vert noe behov for forskrifter, og en forskrift er ufravikelig.



    Disse høyfrekvente harmoinske spenningene, som typisk har en frekvens mellom 2 og 150 kHz, skiller seg fra de “vanlige” harmoniske spenningene ved at de:

    • Ikke blir filtrert bort av filtrene til apparatene, som er beregnet for lavere ordens harmoniske
    • Ikke reguleres i eksisterende produktstandarder, og dermed er det ikke krav om hvor store nivåer av disse forstyrrelsene ulikt utstyr skal kunne forårsake, eller tåle før de slutter å fungere
    • Er vanskelige å måle, ettersom måleutstyr ofte ikke måler med høyere samplefrekvens enn rundt 10 kHz. De vil dermed ikke vises i målinger foretatt med mange av de vanligste måleinstrumentene.

    Og dama bak denne forskningen er det som er hovedkilde til kunnskap for en kommende forskrift.

     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Har ikke fulgt tråden, renner ikke over av teknisk kompetanse, og har heller ingen typiske støy-strøm-problemer her jeg bor.

    Er det allikevel noen strømprodukter man på anlegg over "budsjet-klassen" bare "må" ha med utgangspunkt i særdeles fornuft mellom det ørene eventuelt hører av forbedringer og tallet som trekkes på kontoen etter å ha kjøpt utstyret?
     

    ymir

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2013
    Innlegg
    5.304
    Antall liker
    4.993
    Torget vurderinger
    2
    Har ikke fulgt tråden, renner ikke over av teknisk kompetanse, og har heller ingen typiske støy-strøm-problemer her jeg bor.

    Er det allikevel noen strømprodukter man på anlegg over "budsjet-klassen" bare "må" ha med utgangspunkt i særdeles fornuft mellom det ørene eventuelt hører av forbedringer og tallet som trekkes på kontoen etter å ha kjøpt utstyret?

    Ingenting en MÅ ha.

    Det kommer ann på forhold en har i stikkontakt.
    Mark Levinson 33 har regenerering. Da låter det likt nærmest uansett i verden en bor.
    Noen bruker støydempingstrafoer i strømforsyningen før emc filter.
    Da blir kilde impedansen lik uansett hvor en bor og da fungerer emc filtert i produktet etter hensikt.
    Noen bruker C eller R core transformator i strømforsyningen i stede for ringkjerne.
    Da slipper en oftest unna det med å sysle med nettfiltre.

    Noen (for mange) støyreduserende hifi produkter er alt for kostbare, med mange "rare" forklaringsmodeller på
    hvordan og hvorfor.
    Sære ideer/virkemidler stjeles over en lav sko fra den seriøse industri bransjen og beskrives som sin egen oppfinning.

    Fordelingstrafoen (800kva) som ble satt inn i nettet her er vist nok rimeligere enn den store regeneratoren til PS Audio (110 000kr)
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Skal du ha den selv ? :)

    Neida... alt som selges i den såkalte Hi-Fi sjangeren er sinnsykt overpriset rÆl uansett produkt. Reverse engineer it unt se hva delene koster....
     
    Sist redigert:
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Bare som info.. jeg ligger i løypa for å bestille en 400 KVA 400/230V trafo til et nytt nødstrømsanlegg.... den koster i overkant av 100k.....
    Det burde si litt når prisen for 4-5 kondiser og litt lurium i en boks koster 20.000 +++
    Jo, men tenk på FoU-en som ligger bak! Og boksen er jo litt pen også. Og noe må de ta betalt når de tross alt skal gå og LE hele veien til banken.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    prøv det hjemme selv hvis du har mulighet. Hos meg ble forskjellen så stor med gode strømkabler til og fra strømfilter at jeg aldri kan gå tilbake til uten strømfilter og gode strømkabler. Jeg unner alle den opplevelsen og det er mulig å prøve gratis så vidt jeg har forstått😊
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.795
    Antall liker
    11.191
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Trafoen har eg ikke bruk for selv, men et eget aggregat i passende størrelse hadde vært kjekt...
    Neida - vi har kombi nettstasjon, og skal bygge om med nytt hovedaggregat, antagelig 650 KVA, så trafoen skal dekke de gamle 230V fordelingene..
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.822
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    prøv det hjemme selv hvis du har mulighet. Hos meg ble forskjellen så stor med gode strømkabler til og fra strømfilter at jeg aldri kan gå tilbake til uten strømfilter og gode strømkabler. Jeg unner alle den opplevelsen og det er mulig å prøve gratis så vidt jeg har forstått😊
    Og så har du sånne som meg, som også har forsøkt diverse strømkabler uten å høre en pøkk forskjell. Bare tull, spør du meg. :)
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Når jeg bare brukte strømkabler av ok kvalitet og ikke strømfilter hørte ikke jeg forskjell heller.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.822
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Har prøvd med og uten forskjellige strømfiltre, skilletrafo, etc, og med ulike komponenter. Helt entydig erfaring: Strømkablene gjør ingen som helst hørbar forskjell hos meg, uansett.

    Tror jeg har en Transparent Ultra strømkabel liggende i en roteskuff. Magien gikk liksom ut av den etter at jeg hadde åpnet den magiske boksen og sett hva som var inni. Du kan gjerne få den mot å betale porto, hvis du har trua. Hos meg låter den likt som alle andre strømkabler.
     

    Mars19

    Utestengt pga. dårlig oppførsel
    Ble medlem
    14.02.2017
    Innlegg
    670
    Antall liker
    244
    Sted
    Andebu
    Torget vurderinger
    1
    Har prøvd med og uten forskjellige strømfiltre, skilletrafo, etc, og med ulike komponenter. Helt entydig erfaring: Strømkablene gjør ingen som helst hørbar forskjell hos meg, uansett.

    Tror jeg har en Transparent Ultra strømkabel liggende i en roteskuff. Magien gikk liksom ut av den etter at jeg hadde åpnet den magiske boksen og sett hva som var inni. Du kan gjerne få den mot å betale porto, hvis du har trua. Hos meg låter den likt som alle andre strømkabler.
    Jeg er enig i at om man ikke hører noen forbedring er det bedre å spare pengene eller bruke de på noe annet😊
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn