Audiophile-Arve
Æresmedlem
Laga julepølsene sjølv i år. Det kom på ca 60 kr kiloen. Men kvaliteten er eg rimeleg trygg på.
Det gjelder vel all matlaging med mindre man er hjemmeværende husmor. Få ting som slår en Fjordland i en micro. 4 minutter. Lager man bedre mat selv bruker man gjerne en halv til en time ... litt avhengig. Og regner man timelønn og overtidsbetaling på dette kommer man svært dårlig ut.Timelønna for egenproduksjon av pølser er svært lav, så økonomisk er det ikke noe veldig vektig argument å lage de selv.
Det er ingen naturlig sammenheng mellom pris og kvalitet i Norge, og pølser er intet unntak.Nei, men det er et moment som ofte forsvinner i "hvor dyrt er ditt og datt". Ordentlig slakterpølse til 130+ kroner kiloen fremstår som dyrt om referansen er billigste sort FirstPrice - pølse, men om man faktisk har prøvd å lage pølse selv fremstår det som rimelig gitt innsatsen som er nødvendig.
^Som tidligere nevnt.Enda et eksempel på null korrespondanse mellom kvalitet og pris i Norge. Løp og kjøp.
Tagliatellen til Norgesgruppen "Fersk og ferdig" er også av ypperlig kvalitet, og også meget prisvennlig i forhold til andre og dårligere tilbud.
Billigst smaker best - Aftenposten
En pølse med for lite fett, spesielt de finmalte sortene er fullstendig uspiselig. Det ekleste som finnes er vel de "sunne" tørre kalkunpølsene. En god pølse skal være sprekkeferdig av fett og punktere så de spruter deg i øyet når den er ferdigtrukket.Alle vet jo at jens eide har dyktige pølsemakere, kjøper ikke helt den testen der, registrerer også at pølsene som havner på topp har minst kjøtt, mest fett og mest stivelse.. for meg sier testen mye mer om panelet enn pølsene, det samme gjaldt også pinnekjøtt testen med samme panel
En pølse med for lite fett, spesielt de finmalte sortene er fullstendig uspiselig. Det ekleste som finnes er vel de "sunne" tørre kalkunpølsene. En god pølse skal være sprekkeferdig av fett og punktere så de spruter deg i øyet når den er ferdigtrukket.
Har smakt de beste pølser med 100% kjøtt/fett. Satans gode ting, og håndlagde av en luring her på sentralen. De var saftige som bare det... og hvis du stakk hull på dem så koagulerte kjøttsaften på stekepannen som det som renner ut av en saftig kotelett.Hehe, hva med å holde kalkunpølsene utenfor. Hvis kvalitet for deg er at halve pølsa er stivelse og e stoffer så gjerne for meg. Det er fullt mulig å lage pølser som har 80%+ kjøttinnhold som er saftige, og ikke minst.. smaker av kjøtt. Man kan ikke prise mat etter hva Rieber kameratene og Jenny Jensen syns er godt..
En pølse med for lite fett, spesielt de finmalte sortene er fullstendig uspiselig. Det ekleste som finnes er vel de "sunne" tørre kalkunpølsene. En god pølse skal være sprekkeferdig av fett og punktere så de spruter deg i øyet når den er ferdigtrukket.
det er vel riktig å bruke alt på kyllingen? MUK tar med siste kjøttrest. Og et sted må det jo brukes. Pølser og farse er jo nettopp dette. Man fyller på med siste rest av skrotten.Det maskinelt utbenede kjøttet i kalkun- og kyllingpølser er det vel ingen som spiser? Ærlig talt.
Er helt for å bruke hele dyret men det "rosa slimet" kan jeg spare meg for, dette er ikke matdet er vel riktig å bruke alt på kyllingen? MUK tar med siste kjøttrest. Og et sted må det jo brukes. Pølser og farse er jo nettopp dette. Man fyller på med siste rest av skrotten.Det maskinelt utbenede kjøttet i kalkun- og kyllingpølser er det vel ingen som spiser? Ærlig talt.
Bruker selv tyttebær til all slags stekt fisk, kaker inkludert. Må bare prøves!Eg brukar berre fisk og krydder i fiskekakene. Helst vil eg ha ei blanding av lyr og hyse, men ein av delane går heilt greitt, det også.
Nokon som har prøvd å lage fiskekaker av knurr? Snakka med ein som påstod av dette var heilt topp....?
Elektrisk juicemaskin virker i utgangspunktet som en god ide, men det er et par grunner til at jeg foretrekker den enkle, manuelle varianten iallfall til appelsinjuice.Juicepresse er en av elektriske vareartikler som øker mest i salg.
Hadde overnattingsbesøk fra fred til lørdag (…ja, du skjønner) og til frokost ble det servert ferske rundstykker fra ovnen med godt smør og pålegg, nytrukket kaffe og ferskpresset appelsinjuice. Det ble tatt vel i mot
Appelsiner er nå på sitt beste og det kjøres priskampanjer nå og frem mot påske. Fersk nypresset appelsinjuice er så enkelt og så sinnsykt godt, Imo.
Jeg snakker om en sentrifuge. Noe som også står å lese i det jeg skriver.Her var det vel snakk om presse og ikke ei sentrifuge, presse er helt klart å foretrekke