H
Hardingfele
Gjest
Kokkelørens plasthelvete er 914 kroner. Men de kjører kassen hjem til deg!
|
Skremmende. Dagens yngre voksne er ikke i stand til å dyrke mat, de er avhengig av at maten er å få kjøpt, helst halv/helferdig. Neste generasjon ser ut til å ikke bli i stand til det engang, de må få maten ferdig på døren.Det mest skremmende er at de oppvoksende generasjone knapt vil være i stand til å lage mat og ta vare på seg selv!
Snarere et eksempel på hvor udugelige vi er blitt på kjøkkenet. Om du kan steke et egg, kan du lage pannekaker. Og pannekaker fra nylaget og god røre er vilt overlegne de i den plastposen. Dine elskelige foreldre fortjener nylagde pannekaker etter så mange år på denne planeten.^^
De pannekakene skal du ikke tale nedlatende om; Min elskelige gamle far og mor på 89 og 87 ser seg godt tjent med dem. De nøler med å kjøpe ferdig Toro, Fjordland osv, men pannekakene er midt i blink.
B
Fjordland er faktisk ikke så ille. Noen ganger trenger man kun en porsjon middag og da er det litt klønete å steke en svinestek på 1 kg, spise det du orker og hive resten. Kjøper ofte div. Fjordland når jeg jobber helgeskift og har lyst på noe varmt.^^
De pannekakene skal du ikke tale nedlatende om; Min elskelige gamle far og mor på 89 og 87 ser seg godt tjent med dem. De nøler med å kjøpe ferdig Toro, Fjordland osv, men pannekakene er midt i blink.
B
Spiser Toro og Fjordland jeg, og John & Manfred. Kjapt å lage, og glir rett ned. Latskapen lenge leve. (Sivilstand: Ugift, om noen tvilte på det...)Fjordland er faktisk ikke så ille. Noen ganger trenger man kun en porsjon middag og da er det litt klønete å steke en svinestek på 1 kg, spise det du orker og hive resten. Kjøper ofte div. Fjordland når jeg jobber helgeskift og har lyst på noe varmt.^^
B
Står ikke noe i innlegget der Fjordland ble nevnt om at det var dårlig mat. Men forbrukerundersøkelser rundt kjøpere av ferdigmat i matkasser viser at disse ønsker å unngå å bli sett på som ferdigmatkjøpere. De opplever det "belastende". Derfor vil de gjøre "mer" med ingrediensene og få slike fra "bedre" råvarer. Nordmenn har god råd og snaut med tid, et nytt segment er skapt: high-end ferdigmat.Spiser Toro og Fjordland jeg, og John & Manfred. Kjapt å lage, og glir rett ned. Latskapen lenge leve. (Sivilstand: Ugift, om noen tvilte på det...)Fjordland er faktisk ikke så ille. Noen ganger trenger man kun en porsjon middag og da er det litt klønete å steke en svinestek på 1 kg, spise det du orker og hive resten. Kjøper ofte div. Fjordland når jeg jobber helgeskift og har lyst på noe varmt.^^
B
De gamle er sparsommelige av gammel vane, og må ha potedes til alt (unntatt pannekaker og klubb), derfor ikke andre ferdigretter.
B
Virker fornuftig. Som nevnt stiller jeg meg sterkt tvilende til tidsbesparelsen siden man uansett må innom dagligvarebutikken en gang innimellom for å kjøpe både det ene og det andre. Men om man er vant til å gå inn butikken på vei hjem fra jobben og prøve å komme opp med en plan for dagens middag der og da skjønner jeg at en slik kasse virker forlokkende. Så betaler man da 3-400 kroner for å få kassen levert hjem, at noen har tenkt for en og oppskrifter. Samt at noen andre tar ansvaret for at ting brukes opp og ikke havner i søpla.Står ikke noe i innlegget der Fjordland ble nevnt om at det var dårlig mat. Men forbrukerundersøkelser rundt kjøpere av ferdigmat i matkasser viser at disse ønsker å unngå å bli sett på som ferdigmatkjøpere. De opplever det "belastende". Derfor vil de gjøre "mer" med ingrediensene og få slike fra "bedre" råvarer. Nordmenn har god råd og snaut med tid, et nytt segment er skapt: high-end ferdigmat.
Langt ifra! Det er jo da man kan lage seg noe nytt og spennende\gammel favoritt uten å tenke på resten av ganene i hus. Jeg trør gjerne til med noe skikkelig hot eller sært når jeg skal ha middag helt alene, kan gjerne bruke timesvis for den saks skyld....Jeg skønner forsåvidt de som bor alene og som tyr til Fjordlands eller Toro. Det er kjedelig å lage mat bare til seg selv.
Nå til dags så blir det som regel ordentlig middag![]()
Jeg skønner forsåvidt de som bor alene og som tyr til Fjordlands eller Toro. Det er kjedelig å lage mat bare til seg selv.
Nå til dags så blir det som regel ordentlig middag
Johan-Kr
Dette er jo egentlig litt morsomt... slike kasser er jo åpenbart laget for folk som ikke kan å lage mat i utgangspunktet. For om man kan det, så trenger man jo ikke en slik kasse og slipper mye billigere unna uten. Samboeren min har en del kollegaer/bekjente som bruker slike og de sier stort sett de gjør det for å få variasjon i hverdagen. Om man kun har en 5-10 retter på reportoaret så blir det fort litt ensformig, og slike produkter sørger da for variasjon. Særlig folk med barn der foreldrene innser at barna ikke får smakt på noe særlig om de skal bli servert det samme dag ut og dag inn.Men forbrukerundersøkelser rundt kjøpere av ferdigmat i matkasser viser at disse ønsker å unngå å bli sett på som ferdigmatkjøpere. De opplever det "belastende". Derfor vil de gjøre "mer" med ingrediensene og få slike fra "bedre" råvarer.
Det er ikke pannekakene som er dyre, det er baconet, syltetøy og ertesuppa.Fru Sluk lager pannekaker til jr.jr.Sluk stort sett hver morgen - tar fem min. og koster ett stort egg a kr. 5,- pluss litt mel og melk til et par tre kroner.... utmerket smak (ja, det hender det blir en til meg også). Dette er vesentlig rimeligere enn en pakke ferdige, vesentlig bedre på smak og tidsforbruket alt inkl. er vel omtrent likt....
Sløsingen bl.a. med emballasje etc. med denne ferdigmaten er bare hinsides.
Pinky,Fatter syklet på jobb. Hver torsdag la han en av mutter skrevet handlelapp i kassen hos kjøpmannen og vi fikk levert varene på døren på fredagen, fritt levert. Dagens jakt på billig-billig-billig har sørget for at slik service nærmest er borte.
Hææ??!!!Pinky,Fatter syklet på jobb. Hver torsdag la han en av mutter skrevet handlelapp i kassen hos kjøpmannen og vi fikk levert varene på døren på fredagen, fritt levert. Dagens jakt på billig-billig-billig har sørget for at slik service nærmest er borte.
Får jeg da lov til å antyde at du er noe sånn cirkus 60++/- i alder?![]()
Hææ??!!!Pinky,Fatter syklet på jobb. Hver torsdag la han en av mutter skrevet handlelapp i kassen hos kjøpmannen og vi fikk levert varene på døren på fredagen, fritt levert. Dagens jakt på billig-billig-billig har sørget for at slik service nærmest er borte.
Får jeg da lov til å antyde at du er noe sånn cirkus 60++/- i alder?![]()