Hvorfor stemmer folk FRP?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Greit at dere ikke forstår hvorfor, men å stemple dem som sutrete, rasistiske og dumme "retards" er jo litt "over the top" da. :eek:

Hvor ble det av venstresidens inkluderende og åpne toleranse og ønske om mangfold ??

;D ;D ;D ;D ;D ;D
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.300
Antall liker
21
Sniff skrev:
norcad skrev:
1/3 av landets innbyggere er mao lavtlønnet, uføretrygdet, ønsker å skyte seg selv i foten, har manglende iq, gidder ikke lese, bor antagelig i Finnmark og har ingen forståelse for samfunnsøkonomi.
Ja, ja, slik kan det gå.
Verdens rikeste nasjon, og et av verdens dyreste land, med europas laveste arbeidsledighet og verdensledende innen alt fra idrett til industri, er egentlig bare en haug med tullinger. ::)

Nei skal vi ikke heller klage på været? Det er vi antagelig best i verden på også....... :)
Nei da. Hele denne 1/3-delen består ikke bare av lavtlønnede og uføretrygdede. Du finner også de åpent og nakent grådige og rike, rassister (som ville stemt på gygrid, unnskyld vigrid men er for taktiske), kristne med blått blikk og brune skjorter, forlorne røykere, dansebandentusiaster, "Stena sagas-venner", markedsspiritister, "vi med over 3l motor", tunnelsynforeningen, navleloforbundet, aksjonen for svart arbeid/hvitt nabolag samt Ola Donk og ikke minst hans oldemor (ja hun har flere barne-barne-barn)

Mvh
Sniff
Stereotypier stereotypier, det er alltid kjekt å støtte seg til dem. Hva med den rødgrønne sosialistbanden består av en stor mengde late statsansatte byråkrater og snyltere og som har kaffepause hele dagen,mens de går hjem kl 15:00 for å ringe til fettern som sitter på ræva i et fiskevær 9 mnd i året og mottar trygd i stedet for å sette ræva i gir sørover og skaffe seg en ordentlig jobb. Misunnelsesklubben, alle-som-har-finere-bil-enn-meg-må-betale-mer-skatt-foreningen , -Jante-lovens-venner.+++.. de-ække-nødvendig-anstrenge-seg-for staten-ordner-opp-for-meg foreningen. Yrkesdemonstranter-på trygd-foreningen.

ja ja sånn går nå dagan...

Sleiven
 

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Innlegg
2.024
Antall liker
94
Spiralis da! Intet så søtt som å raljere litt med "fienden". ;) ;)


Sleiven: Du glemte arbeidsledige innvandrere, instalasjonskunstnere, sosiologidoktoranter, subsidienedsyltede økologibønder, vegetarianere, sosionomkonspirasjonen, nisser og dverger samt poeter på statsstipend. Da er vi sånn ca. gjennom listen. ;)


mvh
Sniff
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Spiralis skrev:
Greit at dere ikke forstår hvorfor, men å stemple dem som sutrete, rasistiske og dumme "retards" er jo litt "over the top" da. :eek:
Nei, er det det?
 

TomVe

Hi-Fi interessert
Ble medlem
26.08.2007
Innlegg
79
Antall liker
1
Man skal være forsiktig med å diskutere politikk på et forum som dette, men jeg synes mange av innleggene her vitner om svak samfunnsinnsikt og liten respekt for andres meninger. Noen poenger:
1 Jeg stemmer ikke FrP
2 Men jeg synes vi kunne hatt 24 års-grense for henteekteskap og begrense familiegjenforening til egne barn. Det har de i Danmark, og det vil FrP ha. Jeg liker ikke utviklingen i Oslo. I fjor var 39 pst av elevene i osloskolen fremmedspråklige. Ser man på den prosentuelle utviklingen de siste årene, har første til tredje klassetrinn allerede mer enn 50 pst fremmedspråklige i snitt. Dette skaper dårlig læringsmiljø både for de norskspråklige og de fremmedspråklige. Også i andre sammenhenger medfører det problemer i form av integreringsproblemer og dermed kriminalitet mm. Dette er ingen ønsket og styrt utvikling, og vitner om mangel på kontroll. Innvandringen vil på sikt generere et mye større tjenestebehov enn den bidrar til å dekke; jf. NHO-rapporter om dette. Vi risikerer på sikt å bruke hele oljeformuen på dette.
3 Vi bruker enorme summer på ineffektive overføringer i landbruket og en overdreven distriktspolitikk. Med SV og Senterpartiet i regjering er det umulig å få gjennomført sårt tiltrengte reformer. Vi har ikke bruk for 430 ordførere, rådmenn og kommuneadministrasjoner.
4 Kultursektoren kan klare enkelte kutt. Jf f.eks. støtten som gikk til den svært alternative oppsetningen av Vildanden. Ingen er tjent med slike prosjekter.
5 Likestillingsombudet gjør en lite god jobb. Vi har et svært kjønnsdelt arbeidsmarked (kvinner stort sett i omsorgsyrker), og mange av tiltakene Likestillingsombudet gjennomfører bidrar til å sementere denne strukturen.
6 Formuesskatten har uheldige virkninger ved at den rammer eiere av bedrifter som sliter, og har dårlige fordelingsvirkninger. De rødgrønne har ikke turt å tette alle smutthullene; først og fremst boligrabattene. De tør ikke ta de rike av frykt for skatteflukt. Det er stort sett eldre personer fra middelklassen som betaler formuesskatten.

På disse punktene har FrP god politikk. Andre deler av politikken liker jeg ikke. Men jeg har respekt for de som stemmer FrP, på samme måte som jeg respekterer de som stemmer rødt.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
totte skrev:
Spiralis skrev:
Greit at dere ikke forstår hvorfor, men å stemple dem som sutrete, rasistiske og dumme "retards" er jo litt "over the top" da. :eek:
Nei, er det det?
Jo det er faktisk det. Seriøst!
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
TomVe skrev:
Man skal være forsiktig med å diskutere politikk på et forum som dette, men jeg synes mange av innleggene her vitner om svak samfunnsinnsikt og liten respekt for andres meninger.

(...)

Men jeg har respekt for de som stemmer FrP, på samme måte som jeg respekterer de som stemmer rødt
Jeg skjønner ikke hvorfor man skal være forsiktig med å diskutere politikk på et off-topic-forum. Det er vel nettopp for blant annet slikt man har det.

Du hevder at mange av innleggene "vitner om svak samfunnsinnsikt", hvilket, selv om jeg ikke helt ser hva du sikter til, er helt greit for meg, men det blir litt rart når du i samme setning klager over mangel på "respekt for andres meninger". Hva er denne respekten din egentlig? Noe du har for alt som menes? Da er den jo ikke så mye verdt.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.644
Antall liker
8.004
Torget vurderinger
0
Sniff skrev:
Spiralis da! Intet så søtt som å raljere litt med "fienden". ;) ;)
mvh
Sniff
Nemlig! ;)

Men jeg ser ikke på politiske meningsmotstandere som "fienden". Til det har jeg faktisk alt for stor respekt for andres meninger. De folkene jeg finner det mest artig og samtidig mest opplysende å diskutere med er folk fra NKP, AKP ol. dvs Rødt. Jeg deler ikke deres synspunkter på det meste, selv om det på enkeltområder hender at jeg kan være mer ening med kommunisten enn med en høyremann. Det er rett ut sagt fordummende å bare lytte til de du er enig med. Utvikling og framgang kommer som følge av at du lytter til de andre!

La mag få sitere Andres Lange som i sin "Hundeavisen" skrev noe jeg alltid har syntes var genialt og helt i Voltaires ånd: "Du skal like andres meninger i din avis!"

Hvis du avviser andres meninger og innspill som dumskap blottlegger du kun din egen ignoranse!
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.432
Antall liker
5.217
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
totte skrev:
Du hevder at mange av innleggene "vitner om svak samfunnsinnsikt", hvilket, selv om jeg ikke helt ser hva du sikter til, er helt greit for meg, men det blir litt rart når du i samme setning klager over mangel på "respekt for andres meninger". Hva er denne respekten din egentlig? Noe du har for alt som menes? Da er den jo ikke så mye verdt.
TomVe har respekt for andres manglende innsikt. Det er jo et tiltalende karaktertrekk.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Spiralis skrev:
totte skrev:
Spiralis skrev:
Greit at dere ikke forstår hvorfor, men å stemple dem som sutrete, rasistiske og dumme "retards" er jo litt "over the top" da. :eek:
Nei, er det det?
Jo det er faktisk det. Seriøst!
-Sutrete: Det vel er ikke kontroversielt å mene at Fremskrittspartister i snitt er mer sutrete og misfornøyde enn andre? Siv sier jo selv at hvis du er irritert over bensinpriser etc og synes poiltikk bør handler om det så er FrP partiet for deg.

-Rasistiske: At Fremskrittspartister gjennomgående er mer fiendtlige ovenfor "fremmede" enn andre er mitt soleklare inntrykk gjennom laang tid. Uenig?

-Dumme: Vel siden du tar det opp, venstrevelgere har en snitt-IQ på 105 - nesten 10 poeng mer enn den jevne Frp'er på 95,9. Dette er NRK-resultatet og 10 poeng er mye.

Det var du som tok opp dette med "sutrete, rasistiske og dumme", og jeg har bare svart på det du skrev. Hvor tar jeg feil og hvor har du rett?
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Spiralis skrev:
Hvis du avviser andres meninger og innspill som dumskap blottlegger du kun din egen ignoranse!
Så du er ikke med på noen meninger og innspill er lett identifiserbar dumskap? Jeg kan godt lire av meg et visdomsord som er fullt på høyde med det over:

Hvis du anerkjenner og respekterer alt så anerkjenner og respekterer du ingenting.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.922
Antall liker
29.415
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
totte skrev:
Spiralis skrev:
Hvis du avviser andres meninger og innspill som dumskap blottlegger du kun din egen ignoranse!
Så du er ikke med på noen meninger og innspill er lett identifiserbar dumskap? Jeg kan godt lire av meg et visdomsord som er fullt på høyde med det over:

Hvis du anerkjenner og respekterer alt så anerkjenner og respekterer du ingenting.
Du blander kortene, Totte. Det å respektere alles rett til egen mening er ikke nødvendigvis det samme som å gå ut fra at alle meninger er like vel funderte.
mvh
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
tkr skrev:
totte skrev:
Spiralis skrev:
Hvis du avviser andres meninger og innspill som dumskap blottlegger du kun din egen ignoranse!
Så du er ikke med på noen meninger og innspill er lett identifiserbar dumskap? Jeg kan godt lire av meg et visdomsord som er fullt på høyde med det over:

Hvis du anerkjenner og respekterer alt så anerkjenner og respekterer du ingenting.
Du blander kortene, Totte. Det å respektere alles rett til egen mening er ikke nødvendigvis det samme som å gå ut fra at alle meninger er like vel funderte.
mvh
Det er vel heller du som blander kortene: Det har ikke vært snakk om hvorvidt man skal anerkjenne menneskers rett til å ha sin mening, men om respekt for meninger og "menere". Folk må selvsagt få mene at tatere skal skytes, men det er ikke en respektabel mening og den som mener det er ikke et respektabelt menneske.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.922
Antall liker
29.415
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
totte skrev:
tkr skrev:
totte skrev:
Spiralis skrev:
Hvis du avviser andres meninger og innspill som dumskap blottlegger du kun din egen ignoranse!
Så du er ikke med på noen meninger og innspill er lett identifiserbar dumskap? Jeg kan godt lire av meg et visdomsord som er fullt på høyde med det over:

Hvis du anerkjenner og respekterer alt så anerkjenner og respekterer du ingenting.
Du blander kortene, Totte. Det å respektere alles rett til egen mening er ikke nødvendigvis det samme som å gå ut fra at alle meninger er like vel funderte.
mvh
Det er vel heller du som blander kortene: Det har ikke vært snakk om hvorvidt man skal anerkjenne menneskers rett til å ha sin mening, men om respekt for meninger og "menere". Folk må selvsagt få mene at tatere skal skytes, men det er ikke en respektabel mening og den som mener det er ikke et respektabelt menneske.

Skal jeg ta det som en presisering? Det er vitterligen ikke det som står i det sitatet fra deg som jeg kommenterte.

mvh
 

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Innlegg
1.220
Antall liker
46
Ser fra valgmålingen her på forumet at det er mange FRP velgere også her. Overasker meg. For meg ligger det et kulturelt aspekt i "HiFi", og IMO er det intet parti som står lenger fra begrepet kultur (kvalitetskultur) i sitt verdisett enn FRP.
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
tkr skrev:
totte skrev:
tkr skrev:
totte skrev:
Spiralis skrev:
Hvis du avviser andres meninger og innspill som dumskap blottlegger du kun din egen ignoranse!
Så du er ikke med på noen meninger og innspill er lett identifiserbar dumskap? Jeg kan godt lire av meg et visdomsord som er fullt på høyde med det over:

Hvis du anerkjenner og respekterer alt så anerkjenner og respekterer du ingenting.
Du blander kortene, Totte. Det å respektere alles rett til egen mening er ikke nødvendigvis det samme som å gå ut fra at alle meninger er like vel funderte.
mvh
Det er vel heller du som blander kortene: Det har ikke vært snakk om hvorvidt man skal anerkjenne menneskers rett til å ha sin mening, men om respekt for meninger og "menere". Folk må selvsagt få mene at tatere skal skytes, men det er ikke en respektabel mening og den som mener det er ikke et respektabelt menneske.

Skal jeg ta det som en presisering? Det er vitterligen ikke det som står i det sitatet fra deg som jeg kommenterte.

mvh
Her har jeg falt av, dessverre.
totte
 

Slabbedask

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
3.071
Antall liker
34
oddgeir skrev:
Breaking news! Sponheim trekker seg.
Ah, om så skjer så spretter jeg en flaske Laphroaig og bælmer i meg. Hadde jeg hatt flaggstang skulle jeg heist flagget også.
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.922
Antall liker
29.415
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
totte skrev:
tkr skrev:
totte skrev:
tkr skrev:
totte skrev:
Spiralis skrev:
Hvis du avviser andres meninger og innspill som dumskap blottlegger du kun din egen ignoranse!
Så du er ikke med på noen meninger og innspill er lett identifiserbar dumskap? Jeg kan godt lire av meg et visdomsord som er fullt på høyde med det over:

Hvis du anerkjenner og respekterer alt så anerkjenner og respekterer du ingenting.
Du blander kortene, Totte. Det å respektere alles rett til egen mening er ikke nødvendigvis det samme som å gå ut fra at alle meninger er like vel funderte.
mvh
Det er vel heller du som blander kortene: Det har ikke vært snakk om hvorvidt man skal anerkjenne menneskers rett til å ha sin mening, men om respekt for meninger og "menere". Folk må selvsagt få mene at tatere skal skytes, men det er ikke en respektabel mening og den som mener det er ikke et respektabelt menneske.

Skal jeg ta det som en presisering? Det er vitterligen ikke det som står i det sitatet fra deg som jeg kommenterte.

mvh
Her har jeg falt av, dessverre.
totte
Velvel, vi har alle våre dårlige dager.

mvh
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Todd skrev:
For meg ligger det et kulturelt aspekt i "HiFi", og IMO er det intet parti som står lenger fra begrepet kultur (kvalitetskultur) i sitt verdisett enn FRP.
For deg. Ikke for meg. ;D
 

Todd

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.06.2009
Innlegg
1.220
Antall liker
46
oddgeir skrev:
Todd skrev:
For meg ligger det et kulturelt aspekt i "HiFi", og IMO er det intet parti som står lenger fra begrepet kultur (kvalitetskultur) i sitt verdisett enn FRP.
For deg. Ikke for meg. ;D
Så det er altså ikke det kulturelle som står i sentrum (MUSIKKEN), men det materielle (UTSTYRET) som er viktigst?? ::)

Skal gi meg nå merker jeg....Fortsatt godt valg ;)
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Hvor fikk du den konklusjonen fra? Hvem snakker om utsyret?
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
FrP - liten bokstav i midten. Henger meg opp i litt detaljer. Min side i valget ser ut til å vinne, selv om jeg nesten holdt på å stemme på en person som ikke kommer på tinget.
 

norcad

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2006
Innlegg
1.262
Antall liker
22
totte skrev:
-Dumme: Vel siden du tar det opp, venstrevelgere har en snitt-IQ på 105 - nesten 10 poeng mer enn den jevne Frp'er på 95,9. Dette er NRK-resultatet og 10 poeng er mye.
Og nordmenn blir tydeligvis dummere og dummere. Faktisk en hel del som har blitt dummere de siste 4 årene, noe Sponheim altså er klok nok til å ta til etterretning. ::)
 

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
Hvorfor stemmer noen SV, Rødt, V, SP, KrF, H eller AP?
Er ikke noe bedre eller værre det. Alle har sitt synspunkt.
Man skal ha respekt for andres meninger ellers stigmatiserer man. I dette tilfellet stigmatiserer man jo faktisk 22% av velgerne.

Man kan selvsagt vær uenig i Frp (og de andre partiene for den saken skyld), men å rakke ned på og la seg forføre av at andre uttaler at Frp liksom er så elendig og så uttale det selv, noe som syntes å være det som skjer mener jeg ikke kan forsvares.
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
37.573
Antall liker
37.680
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Et beskjedent forslag, sånn dagen derpå, etter å ha sett intervjuer med både Lars Sponheim og Carl Ivar Hagen i løpet av valgnatten: Hva med å henge opp en balkong med røde gardiner og gullsnorer bakerst i stortingssalen, passe høyt oppe på veggen, og så kan Sponheim og Hagen få faste plasser der de neste sju-åtte stortingsperiodene? Det ville være stor synd om to slike multitalenter skulle forsvinne helt fra det offentlige rom.

 

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Innlegg
24.987
Antall liker
13.413
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
45
knall forslag
Sponheim kunne jo doblet som grønn frosk i samme slengen ::)
mvh
Leif
 

noruego

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2003
Innlegg
6.794
Antall liker
7.806
oddgeir skrev:
Todd skrev:
For meg ligger det et kulturelt aspekt i "HiFi", og IMO er det intet parti som står lenger fra begrepet kultur (kvalitetskultur) i sitt verdisett enn FRP.
For deg. Ikke for meg. ;D

oddgeir skrev:
Av og til er det jo moro å dra på tur da, så denne gangen har jeg latt meg overtale til å spille gitar for denne søte damen.

[video]yobs_0IZOMs[/video]

Nei, det burde jo være krystallklart...
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
Hvis jeg bare skulle spille den musikken jeg liker godt, hadde det ikke blitt mange spillejobber. ;)
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.326
Antall liker
6.718
oddgeir skrev:
Hvis jeg bare skulle spille den musikken jeg liker godt, hadde det ikke blitt mange spillejobber. ;)
Da jeg fikk beskjed om at vi måtte spille dansemusikk for å få spillejobber avsluttet jeg sporenstraks den musikalske karriæren, midt i tenårene. Han eneste i bandet som ikke gjorde det synger i dag nasal køntri.
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.597
Antall liker
10
BT skrev:
Han eneste i bandet som ikke gjorde det synger i dag nasal køntri.
Willie Nelson?

Nå er ikke jeg så idealistisk lenger. Syns det er hyggelig å dra på guttetur 3-4 ganger i året. Da er musikken underordnet.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.326
Antall liker
6.718
oddgeir skrev:
Nå er ikke jeg så idealistisk lenger. Syns det er hyggelig å dra på guttetur 3-4 ganger i året. Da er musikken underordnet.
Når jeg ser på Tjostolf og Joshua er jeg glad jeg er ferdig med gutteturer. ;D
 

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.677
Antall liker
6
Rhesus skrev:
Slo av en prat med en fylkespolitiker borti gata her om dagen. Han fortalte at undersøkelser viser at FRP er populært blant lavtlønnte og uføretrygdede.

Er det bare meg, eller ligger det et paradoks her?
Nei, de er redd for at alle de store, slemme innvandrerne skal komme og overta trygdepotten og de lavtlønte arbeidsplassene. FrP er de reddes parti.
 

mutz

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.01.2005
Innlegg
1.057
Antall liker
85
Torget vurderinger
1
Parelius skrev:
En etter min mening ikke helt ueffen kronikk av Dag Hareide: Misnøyens politikk

(Den er kanskje linket til i andre sammenhenger før; i såfall sorry for gjentagelsen)
Stramt betraktet. Og helt på kornet.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.738
Antall liker
3.918
Sted
Oslo
Flere enn meg som reagerte på Jensens idiotstempling av den 3/4-delen som ikke stemte FrP?
Feige, tankeløse, uten evne til egne meninger. Der fikk vi den.

På toppen kommer Hagen´s raljeringer med Sponheim. (ikke alt en tenker, trengs å bli sagt høyt)
Synd, for Hagen har jeg alltid hatt respekt for som politiker, i langt større grad enn Jensen.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
BT skrev:
oddgeir skrev:
Nå er ikke jeg så idealistisk lenger. Syns det er hyggelig å dra på guttetur 3-4 ganger i året. Da er musikken underordnet.
Når jeg ser på Tjostolf og Joshua er jeg glad jeg er ferdig med gutteturer. ;D
Du kan så si. Noen ganger tenker jeg at jeg er litt heldig som har sluppet unna uten varige men. Nå er jeg ansvarlig familiepappa og tenker meg om før jeg drar på tur.
 
Topp Bunn