HYPEX Ny toppmodell forsterkermodul

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • M

    Mr-T

    Gjest
    Planen min er å teste den ut i første omgang, og siden NC400 modulen ikke trenger ekstra kjøling (tror jeg), så er det jo bare å koble det opp uten noe chassis, og tut og kjør.

    Det jeg egentlig kunne tenke meg er å montere forsterker og SMPS direkte på høyttaler-elementet. Det burde gå. :)
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.501
    Antall liker
    11.458
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Blir spennende å følge denne tråden :) I utgangspunktet følte jeg modulene var litt dyre men har en følelse av at ytelsen er i referanseklasse og totalt sett blir det gjerne ikke dyrt i det hele tatt mtp. lydkvalitet.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    I forhold til ytelsen virker det svært rimelig.

    Montering direkte på elementer er en spennende tanke. Det er ikke akkurat tunge saker som skal monteres.. En tanke kan kanskje være å montere kun NC400 på elementet, og smps-modulen i en liten boks på gulvet med kabel opp til effektmodulen.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Litt dumt det der da, for da kan man ikke bruke hundre tusen på høyttalerkabler.... :p
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    tore_v1 skrev:
    tore_v1 skrev:
    12.500 SEK for et kabinett er kanskje litt mye når innmaten koster mindre?

    Det er kanskje litt on the edge, jeg ville gått for et rimeligere kabinett, men for all del - det var virkelig lekkert! Hadde det vært en strippet versjon uten dilldall hadde den sikkert vært billigere.
    Ser at det kan ha vært denne du mente:
    http://www.hfx.se/se/index.php?page...ategory_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=54

    5.500 er fremdeles litt mye. De hadde en variantil rundt 2000, men det var en massiv logo i front som ødela litt for min del.
    300 Euro:
    http://www.maisondunumerique.com/hfx-mini-storage-usb-kit.html
    Kjenner en som importerer HFX i Norge og skal høre med han, men regner med det skal være mulig å få til ca 3000 kr.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Joda - klar du kan!

    van den Hul bruker karbon i sine kabler, hva med å oppgradere til diamant?

    Orso - 300 euro er penere. Jeg sjekket prisene på den svenske siden.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Vi får sjå. Kommer nok til å avvente rapporter. Jeg er langt ifra sikker om det blir en lydmessig forbedring på høyttalerne som er en enkel last. Men her kommer det kanskje litt ann på hvilke versjon UcD man sitter med? Disse har blitt oppgradert underveis.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Rent målemessig er Ncore et veldig stort steg forover sammenlignet med UcD. Men om det gir utslag i bedre lyd gjenstår å se.
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Mr-T skrev:
    Rent målemessig er Ncore et veldig stort steg forover sammenlignet med UcD. Men om det gir utslag i bedre lyd gjenstår å se.
    Vil du ha noe mulighet til å gjøre hurtig AB sammenligning?
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Hurtig nok ja, og A-B test er planen. Jeg har ikke tenkt å gjøre som majoriteten - koble opp, se på prislappen, og juble halleluja.... :p
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Mr-T skrev:
    Hurtig nok ja, og A-B test er planen. Jeg har ikke tenkt å gjøre som majoriteten - koble opp, se på prislappen, og juble halleluja.... :p
    You're the man!
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Da ser vi frem til rapportene som kommer, Mr. T.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Håper som sagt å få modulene før jul, de ble bestilt og betalt i går. Oppkobling tar max en halvtime.

    Heldigvis er også gain eksakt det samme som på UcD, så da er level-matching enkelt.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.216
    Antall liker
    1.724
    Torget vurderinger
    1
    Dette er spennede! Gleder meg til lytteintrykkene.
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.317
    Antall liker
    4.690
    Torget vurderinger
    1
    orso skrev:
    tore_v1 skrev:
    tore_v1 skrev:
    12.500 SEK for et kabinett er kanskje litt mye når innmaten koster mindre?

    Det er kanskje litt on the edge, jeg ville gått for et rimeligere kabinett, men for all del - det var virkelig lekkert! Hadde det vært en strippet versjon uten dilldall hadde den sikkert vært billigere.
    Ser at det kan ha vært denne du mente:
    http://www.hfx.se/se/index.php?page...ategory_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=54

    5.500 er fremdeles litt mye. De hadde en variantil rundt 2000, men det var en massiv logo i front som ødela litt for min del.
    300 Euro:
    http://www.maisondunumerique.com/hfx-mini-storage-usb-kit.html
    Kjenner en som importerer HFX i Norge og skal høre med han, men regner med det skal være mulig å få til ca 3000 kr.
    Et alternativt lavt datakabinett med kjølefinner er kanskje Streacom FC5 OD til ca 2k3 kr:
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649498

    Ulempen er slotten til CD/DVD drevet, men det kan tettes igjenn med hvit/opak plastikk og pakgrunnsbelyses med en ledd og brukes som av/på lampe.

    mvh
    KJ
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    KJ skrev:
    orso skrev:
    tore_v1 skrev:
    tore_v1 skrev:
    12.500 SEK for et kabinett er kanskje litt mye når innmaten koster mindre?

    Det er kanskje litt on the edge, jeg ville gått for et rimeligere kabinett, men for all del - det var virkelig lekkert! Hadde det vært en strippet versjon uten dilldall hadde den sikkert vært billigere.
    Ser at det kan ha vært denne du mente:
    http://www.hfx.se/se/index.php?page...ategory_id=22&option=com_virtuemart&Itemid=54

    5.500 er fremdeles litt mye. De hadde en variantil rundt 2000, men det var en massiv logo i front som ødela litt for min del.
    300 Euro:
    http://www.maisondunumerique.com/hfx-mini-storage-usb-kit.html
    Kjenner en som importerer HFX i Norge og skal høre med han, men regner med det skal være mulig å få til ca 3000 kr.
    Et alternativt lavt datakabinett med kjølefinner er kanskje Streacom FC5 OD til ca 2k3 kr:
    http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649498

    Ulempen er slotten til CD/DVD drevet, men det kan tettes igjenn med hvit/opak plastikk og pakgrunnsbelyses med en ledd og brukes som av/på lampe.

    mvh
    KJ
    Bare husk at det er minimumskrav til avstander mellom modulene og chassis. Det kan hende at dette kabinettet kan bli noe trangt selv om det muligens er plass til modulene rent fysisk.

    Vidar
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.317
    Antall liker
    4.690
    Torget vurderinger
    1
    Low-Q skrev:
    ...
    Bare husk at det er minimumskrav til avstander mellom modulene og chassis. Det kan hende at dette kabinettet kan bli noe trangt selv om det muligens er plass til modulene rent fysisk.

    Vidar
    Isolasjonsavstand? Det kan evt løses med noen ark egnet plastikk.

    mvh
    KJ
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.129
    Mr-T skrev:
    Hurtig nok ja, og A-B test er planen. Jeg har ikke tenkt å gjøre som majoriteten - koble opp, se på prislappen, og juble halleluja.... :p
    Jeg har laget meg en fjernstyrt releboks, hvor man kan bytte mellom forsterkere på brøkdelen av et sekund.

    Brukte den da jeg (m.flere) i sin tid sammenliknet Xindak 6950 / Doxa 73 og ASR Emitter....
    Om det er interessant (og du holder til i Oslo), så kan du gjerne låne den!
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Gjerne det. Du får PM. Jeg trenger i grunn bare å skifte høyttalersignalet, for jeg kan fore begge forsterkerne med inn-signal samtidig.
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    KJ skrev:
    Low-Q skrev:
    ...
    Bare husk at det er minimumskrav til avstander mellom modulene og chassis. Det kan hende at dette kabinettet kan bli noe trangt selv om det muligens er plass til modulene rent fysisk.

    Vidar
    Isolasjonsavstand? Det kan evt løses med noen ark egnet plastikk.

    mvh
    KJ
    Har ikke oversikt på minimumsavstander. Overhead-ark for laserskrivere kan sikkert brukes som isolasjon. 3M har masse av dette i butikkhyllene på bokhandelen.

    Vidar
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Scrooge skrev:
    Mr-T skrev:
    Hurtig nok ja, og A-B test er planen. Jeg har ikke tenkt å gjøre som majoriteten - koble opp, se på prislappen, og juble halleluja.... :p
    Jeg har laget meg en fjernstyrt releboks, hvor man kan bytte mellom forsterkere på brøkdelen av et sekund.

    Brukte den da jeg (m.flere) i sin tid sammenliknet Xindak 6950 / Doxa 73 og ASR Emitter....
    Om det er interessant (og du holder til i Oslo), så kan du gjerne låne den!
    Den skal jeg låne vet du ;)

    Oppe hos Mr T er det jo bare akevitt, jorder og nærfelt, så der klarer de ikke å skille på forsterkere vet du, vet du ;D
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Åjoa det klarer vi nok skal du se. Også med øya lukket og prislappene ute av syne. ;)
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.129
    Oisann, flere om (boks)beinet her? ;D
    Jaja, dere blir nok enige om når og hvordan! ;)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Mr-T skrev:
    Litt dumt det der da, for da kan man ikke bruke hundre tusen på høyttalerkabler.... :p
    Fint at du legger vekt på det som er viktig.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Mr-T skrev:
    Hurtig nok ja, og A-B test er planen. Jeg har ikke tenkt å gjøre som majoriteten - koble opp, se på prislappen, og juble halleluja.... :p
    Halleluja ?! Give me a break .. - Sure oppstøt innlegg kaller jeg det.

    Egentlig synd når du kan så mye bedre.
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.129
    Har du en dårlig dag i dag, johnnygrandis? ;)
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Dette er spennnende! :)

    Jeg stiller Gryphonen og anlegget til disposisjon for A/B testing. Dessverre er ikke Diablo ren klasse A.
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Scrooge skrev:
    Oisann, flere om (boks)beinet her? ;D
    Jaja, dere blir nok enige om når og hvordan! ;)
    Regner med at du har lyst til å være med på en liten sammenligningstest du også?

    Vi må vel prøve de på elektrostatene dine også, og se om vi endelig kan få litt fart i de ;)
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Om dette blir i romjulen så hiver jeg meg gjerne på. Er sørpå hos familien, så jeg kan stikke av et par timer.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Scrooge skrev:
    Har du en dårlig dag i dag, johnnygrandis? ;)
    Nope, blir bare lei den evige unødvendige oppstøt gulpinga i en ellers fornøyelig fin tråd.

    Noen klarer tydeligvis ikke skille det ene fra det andre.
     

    Naturlyd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    31.03.2006
    Innlegg
    607
    Antall liker
    379
    Torget vurderinger
    24
    deepc0re skrev:
    2 x NC400 og SMPS600 ble bestilt igår :)

    Jeg skal bygge monoblokker og vurderer 2 av dette kabinettet;


    http://www.modushop.biz/ecommerce/cat136_l2.php?n=1

    Galaxy Maggiorato GX288 230 x 280 mm (Codice: 1NGXA288)

    Ønsker PÅ/AV knapp (https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=35-075-40&toc=20538) i midten på frontplanelet så må finne noen som kan drille 19mm hull. Samt kutte til bakpanel.
    Hvorfor ikke få Modushop til å frese ut de hullene du trenger? Hvis du forespør om pris så er det ofte langt rimeligere enn de veiledende prisene de har pr. hull. Her vil det lønne seg med et lite group-buy på front-/bakplata, for merprisen for å lage samme hullet i flere paneler er ikke mye (når de først har justert opp maskinen).

    Husk å spesifiser absolutt alt du vil ha gjort. F.eks om du vil ha en liten fas i overgangen mellom hull og fronten (ser mye penere ut synes jeg, og viktig å gjøre før eloksering). Modushop er en proff mekanisk bedrift og gjør akkurat som de får beskjed om.

    /Øystein
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Jeg må innrømme at jeg avskrev det som humor - ikke oppgulp.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Naturlyd skrev:
    deepc0re skrev:
    2 x NC400 og SMPS600 ble bestilt igår :)

    Jeg skal bygge monoblokker og vurderer 2 av dette kabinettet;


    http://www.modushop.biz/ecommerce/cat136_l2.php?n=1

    Galaxy Maggiorato GX288 230 x 280 mm (Codice: 1NGXA288)

    Ønsker PÅ/AV knapp (https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=35-075-40&toc=20538) i midten på frontplanelet så må finne noen som kan drille 19mm hull. Samt kutte til bakpanel.
    Hvorfor ikke få Modushop til å frese ut de hullene du trenger? Hvis du forespør om pris så er det ofte langt rimeligere enn de veiledende prisene de har pr. hull. Her vil det lønne seg med et lite group-buy på front-/bakplata, for merprisen for å lage samme hullet i flere paneler er ikke mye (når de først har justert opp maskinen).

    Husk å spesifiser absolutt alt du vil ha gjort. F.eks om du vil ha en liten fas i overgangen mellom hull og fronten (ser mye penere ut synes jeg, og viktig å gjøre før eloksering). Modushop er en proff mekanisk bedrift og gjør akkurat som de får beskjed om.

    /Øystein
    Et gruppekjøp er sikkert ingen dum idé.

    Personlig tror jeg at et lavt kabinett med plass til to sett moduler, en slags dual mono-konstruksjon, med ett enkelt iec-inntak kan være en grei løsning, så for min del er jeg ikke med på et gruppekjøp for monoblokk-kabinett.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    (Og godt er det.)

    Jeg kan skjønne at flere uker med kabelkrangling gjør noe med hvordan man velger å lese en post. I de fleste tilfeller kommer man langt med å forsøke å lese den med positive briller.
     

    Scrooge

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.11.2008
    Innlegg
    3.009
    Antall liker
    1.129
    EHED skrev:
    Scrooge skrev:
    Oisann, flere om (boks)beinet her? ;D
    Jaja, dere blir nok enige om når og hvordan! ;)
    Regner med at du har lyst til å være med på en liten sammenligningstest du også?

    Vi må vel prøve de på elektrostatene dine også, og se om vi endelig kan få litt fart i de ;)
    Er definitivt interessert i en sammenlikningstest!
    Fart i elektrostater ja. Har du glemt hva du sa sist du var hos meg? ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    tore_v1 skrev:
    (Og godt er det.)

    Jeg kan skjønne at flere uker med kabelkrangling gjør noe med hvordan man velger å lese en post. I de fleste tilfeller kommer man langt med å forsøke å lese den med positive briller.
    Hvilken kabeltråd ? Det begynner å bli så mange og jeg gidder ikke bruke tid på noe som jeg ikke hører forskjell på uansett. At noen bruker mye av fritiden sin på å fortelle andre at de ikke hører forskjell er for meg en gåte men så er det jo de som er veldig opptatt av dette å da.

    ----------------------

    Følger det kabler med til disse Hypex modulene ? Og hvis jeg bestiller slike moduler vil en på en enkel måte klare å sette dette ihop i ett billig kabinett. Jeg kunne tenkt meg å teste disse mot noe dyrere utstyr for å se om jeg for litt sånn halleluja stemning.
     

    deepc0re

    Medlem
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Naturlyd skrev:
    deepc0re skrev:
    2 x NC400 og SMPS600 ble bestilt igår :)

    Jeg skal bygge monoblokker og vurderer 2 av dette kabinettet;


    http://www.modushop.biz/ecommerce/cat136_l2.php?n=1

    Galaxy Maggiorato GX288 230 x 280 mm (Codice: 1NGXA288)

    Ønsker PÅ/AV knapp (https://www.elfaelektronikk.no/elfa3~no_no/elfa/init.do?item=35-075-40&toc=20538) i midten på frontplanelet så må finne noen som kan drille 19mm hull. Samt kutte til bakpanel.
    Hvorfor ikke få Modushop til å frese ut de hullene du trenger? Hvis du forespør om pris så er det ofte langt rimeligere enn de veiledende prisene de har pr. hull. Her vil det lønne seg med et lite group-buy på front-/bakplata, for merprisen for å lage samme hullet i flere paneler er ikke mye (når de først har justert opp maskinen).

    Husk å spesifiser absolutt alt du vil ha gjort. F.eks om du vil ha en liten fas i overgangen mellom hull og fronten (ser mye penere ut synes jeg, og viktig å gjøre før eloksering). Modushop er en proff mekanisk bedrift og gjør akkurat som de får beskjed om.

    /Øystein
    Takk for tips, skal høre med modushop ang. fresing av hull.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn