HYPEX Ny toppmodell forsterkermodul

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    Det følger ikke med kabelsett "automatisk". UcD-kitene har dette inkludert, men ellers kjøpes kabelsett separat. Hypex valgte å ta de bort fra modulene da de fleste konstruktører ikke brukte det medfølgende kabelsettet likevel - ser ikke helt hvorfor ikke, men det er nå slik.

    Vidar
     

    Goophy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    johnnygrandis skrev:
    Jeg kunne tenkt meg å teste disse mot noe dyrere utstyr for å se om jeg for litt sånn halleluja stemning.
    Det var planen min også, i tillegg til at det er artig å fikle litt med sånne ting.
    Tror det bør gå rimelig greit å få solgt det igjen for en OK penge.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Slik jeg leste nettsidene til Hypex så er kabling inkludert, men det er bare mellom smps og forsterkerne. Det du trenger er i så fall kabler på signalsiden og høyttalersiden, samt kontakter og terminaler. Dette kan sikkert Mr. T eller andre fortelle mer om. Jeg hadde tenkt til å kjøpe det meste direkte fra Hypex, og bruke sølv fra KA Rassmussen til signal og høyttalerledninger internt. Usikker på sistnevnte - helt sikker på førstnevnte.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Low-Q skrev:
    Det følger ikke med kabelsett "automatisk". UcD-kitene har dette inkludert, men ellers kjøpes kabelsett separat. Hypex valgte å ta de bort fra modulene da de fleste konstruktører ikke brukte det medfølgende kabelsettet likevel - ser ikke helt hvorfor ikke, men det er nå slik.

    Vidar
    Takker.

    Kan en be om å få dette med i pakken om en ber om det da montro ? Selvfølgelig mot noen ekstra kroner da.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Goophy skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Jeg kunne tenkt meg å teste disse mot noe dyrere utstyr for å se om jeg for litt sånn halleluja stemning.
    Det var planen min også, i tillegg til at det er artig å fikle litt med sånne ting.
    Tror det bør gå rimelig greit å få solgt det igjen for en OK penge.
    Jeg liker det også men jeg liker ikke å bli plaget ;D Å selge de vil vel gå greit om dyrere utstyr skulle vise seg å klasse de ut....
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    johnnygrandis skrev:
    Low-Q skrev:
    Det følger ikke med kabelsett "automatisk". UcD-kitene har dette inkludert, men ellers kjøpes kabelsett separat. Hypex valgte å ta de bort fra modulene da de fleste konstruktører ikke brukte det medfølgende kabelsettet likevel - ser ikke helt hvorfor ikke, men det er nå slik.

    Vidar
    Takker.

    Kan en be om å få dette med i pakken om en ber om det da montro ? Selvfølgelig mot noen ekstra kroner da.
    Sitat fra Hypex angående den omtalte NC400:
    Cable set and mounting set included.

    Fra tråden om Ncore, svar fra Bruno:
    Supply voltage: up to +/-72VDC. The SMPS puts out 64. While we wait for the data sheet (that is, you wait and I write), the connectors are Molex Microfit. The modules ship with a cable with one of these connectors at the end (bare wires at the other), the SMPS ships with another cable with 2 of them so you can just plug them straight together.
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    tore_v1 skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Low-Q skrev:
    Det følger ikke med kabelsett "automatisk". UcD-kitene har dette inkludert, men ellers kjøpes kabelsett separat. Hypex valgte å ta de bort fra modulene da de fleste konstruktører ikke brukte det medfølgende kabelsettet likevel - ser ikke helt hvorfor ikke, men det er nå slik.

    Vidar
    Takker.

    Kan en be om å få dette med i pakken om en ber om det da montro ? Selvfølgelig mot noen ekstra kroner da.
    Sitat fra Hypex angående den omtalte NC400:
    Cable set and mounting set included.

    Fra tråden om Ncore, svar fra Bruno:
    Supply voltage: up to +/-72VDC. The SMPS puts out 64. While we wait for the data sheet (that is, you wait and I write), the connectors are Molex Microfit. The modules ship with a cable with one of these connectors at the end (bare wires at the other), the SMPS ships with another cable with 2 of them so you can just plug them straight together.
    Bra at NC kommer med kabler inkludert. UcD kommer nemlig ikke med kabler inkludert - i alle fall ikke når vi kjøper inn til oss.

    Vidar
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    Mr-T skrev:
    Kommer Dynabel til å forhandle Ncore modulene ?
    Garantert - når de måtte komme vet jeg ingenting om, hvis det er DIY versjoner du tenker på. Det er utvalgte distributører som må få fart i NC1200 som komplette high-end forsterkere først. Tror ikke Hypex ønsker å legge ut NC400 DIY for salg før om relativt lang tid for ikke å utkonkurrere seg selv. Inntil videre er det nok UcD i diverse kvaliteter som er DIY-modulene en god stund til.

    Vidar
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Hypexshop selger da vitterlig NC400 modulen for DIY. Første batch ble utsolgt på et par timer...
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    Mr-T skrev:
    Hypexshop selger da vitterlig NC400 modulen for DIY. Første batch ble utsolgt på et par timer...
    Da vet du mer enn jeg.... Det er jo litt rart. Det er ikke første batch NC1200 til distributørene du mener da?
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    NC1200 var vel en prototype?

    Hypex v/Bruno Putzeys har sagt at NC400 er den eneste Ncore modulen som blir tilgjengelig for DIY. Og den ble releaset for 2 dager siden, kun solgt på Hypexshop.com, og utsolgt samme dag.

    OEM-markedet er en helt annen sak, der kan man jo få hva som helst fra Hypex.
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Hvordan ser ordren til dere som har bestilt de nye modellene ut?
    Hos meg står det fortsatt "Pending" - gjør det det hos dere?
     

    deepc0re

    Medlem
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    EHED skrev:
    Hvordan ser ordren til dere som har bestilt de nye modellene ut?
    Hos meg står det fortsatt "Pending" - gjør det det hos dere?
    Jepp, min er også pending.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.824
    Antall liker
    38.226
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2

    FredrikC

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.08.2009
    Innlegg
    905
    Antall liker
    371
    Torget vurderinger
    5
    Ser helt supert ut, skal begynne å legge av penger til de der. Tror det kan bli en varig løsning på effektfronten :)
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.161
    Antall liker
    778
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har fått pakka enda :) Utålmodig... hehehe
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Så så .. det er bare tre dager siden modulen ble sluppet for salg ....
    Men jeg er utålmodig jeg og!!
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Ikke meningen å forkludre denne tråden, men har blider av noen målinger av en forsterker - ikke så værst dette heller
     

    Vedlegg

    M

    Mr-T

    Gjest
    Veldig pene målinger dette der.

    Men de målingene jeg har sett på Ncore ligger TDH+Noise 10-15 dB lavere. Det er dypt imponerende specs.
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.115
    Antall liker
    9.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    8 x 12 sine målinger stammer nok fra DP i High Fidelity.

    Snakket litt om det der med Leif Erntsen for en tid tilbake - og selv om han ikke hadde gjennomført målinger, mente han at de siste versjoenen med DP med blant annet bedre op-amper og en 10x større bånddbredde ville ha bedre måledata.

    Med Hypex imponerer - De slår nok faktisk DP på specs, og ikke minst slår de DP når det kommer til å drive laster med vanskelig lastimpedans. Og med prisen nede på ca 1/10 så burde dette være en "no brainer" som er så populært å kalle ting for her på bruket!

    Når jeg omsider blir ferdig i kjelleren regner jeg med at det er Hypex som kommer til å stå for forsterkning.....fryktelig spent på lytteinntrykkene når de kommer etterhvert!

    Mvh
    OMF
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.824
    Antall liker
    38.226
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    8x12_TOM skrev:
    Ikke meningen å forkludre denne tråden, men har blider av noen målinger av en forsterker - ikke så værst dette heller
    Pent, hva det nå enn er. Ser ut som en stor transistorforsterker, formodentlig klasse AB. Forvrengningsspektrumet med litt mer andreordens enn tredjeordens forvrengning, og så raskt avtagende høyereordens, tyder på at denne låter bra i tillegg til at den åpenbart måler veldig bra. Den forvrengningskarakteristikken på disse effektnivåene tyder på at noen har tenkt en hel del.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Vil det være en fordel med 2 kabinetter til disse modulene eller vil det ikke spille noen rolle ? Tenker da ett kabinett til hver kanal.

    Gleder meg til inntrykkene kommer.

    Dere som har bestilt, hvilke kabinett tenker dere montere disse i ?
     

    TrompetN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.03.2004
    Innlegg
    8.700
    Antall liker
    7.011
    Beklager videre off topic:

    SST2 serien til Bryston måler også veldig bra etter min forstand, men disse Hypexene knuser de. :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Trompetnerd skrev:
    Beklager videre off topic:

    SST2 serien til Bryston måler også veldig bra etter min forstand, men disse Hypexene knuser de. :)
    Det er vel ikke OT, det sier litt om nivået de Hypexene ligger på. Bryston er ikke akkurat dårlige saker det heller.
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    OMF skrev:
    8 x 12 sine målinger stammer nok fra DP i High Fidelity.

    Snakket litt om det der med Leif Erntsen for en tid tilbake - og selv om han ikke hadde gjennomført målinger, mente han at de siste versjoenen med DP med blant annet bedre op-amper og en 10x større bånddbredde ville ha bedre måledata.

    Med Hypex imponerer - De slår nok faktisk DP på specs, og ikke minst slår de DP når det kommer til å drive laster med vanskelig lastimpedans. Og med prisen nede på ca 1/10 så burde dette være en "no brainer" som er så populært å kalle ting for her på bruket!

    Når jeg omsider blir ferdig i kjelleren regner jeg med at det er Hypex som kommer til å stå for forsterkning.....fryktelig spent på lytteinntrykkene når de kommer etterhvert!

    Mvh
    OMF
    Det har vært skrevet her på sentralen at Classe D har sin styrke på vanskelige fasevinkler og at Classe AB er bedre ved lave impedanser. Man vet snart ikke hva man skal tro på. Får sitte på gjerdet en stund ennå ;D mvh Guit
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    16.115
    Antall liker
    9.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Ønsker du transparent, ufarget gjengivelse er det ingen grunn til å sitte på gjerdet lengre. Har du en av disse Hypex modulene i oppsettet, så bør du nok lete andre steder etter farging og forvregning.


    Hifi og musikk (Det svenske) testet DP A1 for et par år siden, og publiserte en "lastkube" som viste ganske tydelig at DP leverte godt når impedanse falt, men når man samtidig fikk store fasevinkler så slet den ganske betydelig. Helt ubetydelig for oss som kjører aktiv deling og elementer som ikke oppfører seg "ufint", men noe å tenke på for de som kjører elektrostater kanskje eller andre notorisk vanskelige høytalere å drive!

    Mvh
    OMF
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.293
    Antall liker
    953
    OMF skrev:
    8 x 12 sine målinger stammer nok fra DP i High Fidelity.

    Snakket litt om det der med Leif Erntsen for en tid tilbake - og selv om han ikke hadde gjennomført målinger, mente han at de siste versjoenen med DP med blant annet bedre op-amper og en 10x større bånddbredde ville ha bedre måledata.

    Med Hypex imponerer - De slår nok faktisk DP på specs, og ikke minst slår de DP når det kommer til å drive laster med vanskelig lastimpedans. Og med prisen nede på ca 1/10 så burde dette være en "no brainer" som er så populært å kalle ting for her på bruket!

    Når jeg omsider blir ferdig i kjelleren regner jeg med at det er Hypex som kommer til å stå for forsterkning.....fryktelig spent på lytteinntrykkene når de kommer etterhvert!

    Mvh
    OMF
    Enig med Du, spennende dette. Men er det noen som har bestilt som kommer til å teste de mot gode "konvensjonelle" konstruksjoner der ute? Ikke bare mot ander Hypex modulereller ICE el.l. saker

    mvh
     

    Valentino

    J. Brünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    30.277
    Antall liker
    24.856
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Vil ha. Om jeg klarer å trøkke modul og strømforsyning inn i høyttalerne.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Ser litt stygt ut dette, Hypex har ikke fått betalingen min enda, selv om det ble betalt 15.12. Forhåpentlig får de den i dag eller i morgen, hvis ikke så må jeg vente på neste batch i slutten av januar. Uansett får jeg nok ikke modulene før jul.
     

    Goophy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Mr-T skrev:
    Ser litt stygt ut dette, Hypex har ikke fått betalingen min enda, selv om det ble betalt 15.12. Forhåpentlig får de den i dag eller i morgen, hvis ikke så må jeg vente på neste batch i slutten av januar. Uansett får jeg nok ikke modulene før jul.
    Fikk den samme e-posten selv idag og kontaktet banken som er mottaker for Hypex.
    Utenlandsbetalinger for Ing (banken Hypex bruker) blir routet gjennom deres avdeling i Belgia og de kunne forsikre meg om at pengene skulle være fremme hos banken i Amsterdam idag ettermiddag.

    Får håpe det stemmer.
     

    Goophy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Ser ut som bønnen hjalp, da var det i orden for min del!

    Et julemirakel!
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Det blir spennende om disse gir like mye musikkglede som andre effektforsterkere, uansett pris. De måler nok bedre enn rørforsterkern min..
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Det viser seg at uttrykket musikkglede er et meget vidt begrep :)
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    John_Harald skrev:
    Det blir spennende om disse gir like mye musikkglede som andre effektforsterkere, uansett pris. De måler nok bedre enn rørforsterkern min..
    Mange vil nok oppleve at de for lite egenlyd. Men toppers for oss som ønsker minst mulig farging fra elektronikken. Da er det resten av anlegget som det står på.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Puh.. Hypex mottok overførselen min i dag, så da er forhåpentlig modulene her i romjula. Litt kjipt å måtte vente en drøy måned på neste batch.

    Når det gjelder lyden så har jeg lest et par lyttetester, men det var på prototype modulen NC1200. Uansett var det veldig positivt, og det antydes at den låter veldig mye av "ingenting". Det er akkurat hva jeg er ute etter. Men vi får nå sjå... eller høre.
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Blir spennende å lese erfaringer med disse modulene etter hvert! Burde jo være et knallvalg når man kjører aktiv deling. Veldig enkelt og lite plasskrevende med en 4 eller 6 kanals forsterker, eventuelt med modulene/smps montert i høyttalerne :D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn