HYPEX Ny toppmodell forsterkermodul

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.161
    Antall liker
    778
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Mr-T skrev:
    Modulene mine er shippet fra Hypex gitt. Jubel i stuen! :)
    Så bra, det gleder meg! Regner med egen tråd som dokumenterer herligheta :)
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Må skuffe dere litt, for jeg har ikke tenkt å montere modul og SMPS i noen boks sånn foreløpig. De kommer etter all sansynlighet til å bli montert direkte på høyttaleren. Men lytteinntrykk og litt bilder kan jeg love i hvertfall.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Mr-T skrev:
    Må skuffe dere litt, for jeg har ikke tenkt å montere modul og SMPS i noen boks sånn foreløpig. De kommer etter all sansynlighet til å bli montert direkte på høyttaleren. Men lytteinntrykk og litt bilder kan jeg love i hvertfall.
    Flott ser fram til det !
     

    EHED

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    15.03.2010
    Innlegg
    1.256
    Antall liker
    258
    Sted
    Nordby
    Torget vurderinger
    3
    Scrooge skrev:
    EHED skrev:
    Da fikk jeg mail også :)
    Whoaaa!
    Det kan se ut som om at det blir noen travle romjusldager! ;D
    Dukker opp noen andre godbiter også fra i morgen muligens.
    DAC, annen forsterker, ny type høyttalere m.m.

    Kanskje du bør stikke innom en gang?
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Verden er et rart sted. Å overføre penger elektronisk fra Norge til Nederland tar 6 dager. Men å sende en pappeske andre veien tar under 1 dag....

    Med andre ord: modulene er her. UPS-julenissen er snill.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Ganske kjapt ja. Det latterlige er hvordan i huleste det er mulig for en elektronisk melding (overføring av penger) å bruke 6 dager?!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    37.824
    Antall liker
    38.228
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    UPS er konkurranseutsatt og satser på service. Bankene er vernede bedrifter med sugerør i statskassene. De tar seg god tid med en slik overføring, for i tiden fra pengene er trukket fra din konto og til de er godskrevet mottakers konto, er det bankene på veien som innkasserer rentene. Med noen milliarder på vei gjennom systemet til enhver tid blir det fort penger av det.

    Forresten, hadde pakken blitt sendt med gamlemor Posten ville de klødd seg i hodet over tollklareringen til utpå nyåret, og når de omsider hadde regnet ferdig ville du blitt nødt til å møte opp personlig på postkontoret og vise legitimasjon for å få lov til å betale løsepengene og så til slutt bli betrodd å få pakken utlevert. UPS sender deg i stedet en giro om noen dager. Forskjell på folk.
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Tja, Mr. T, de måtte vel vaskes og tørkes på veien?

    Har fått pakke jeg også, som også må stå til etter ferien. "Feil" hypex, bare..
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Uff Posten ja... himmel og hav. Jeg fikk en pakke fra Tyskland som havnet hos Posten Norge. Det tok 3 uker. Hadde tatt kortere tid å sykle til Tyskland og hente den sjøl.
     
    N

    nb

    Gjest
    Asbjørn skrev:
    Bankene er vernede bedrifter med sugerør i statskassene. De tar seg god tid med en slik overføring, for i tiden fra pengene er trukket fra din konto og til de er godskrevet mottakers konto, er det bankene på veien som innkasserer rentene.
    Ved internasjonale betalinger er det nok først og frest valutakursene banker tjener penger på. Om du overfører 100.000 kroner og får en kurs som ligger 1% unna markedet utgjør det 1000 kroner. Om betalingen går skikkelig ordentlig tregt og tar en uke (normalt innen EU/EØS er 2-4 dager) så utgjør rentene på denne perioden p.t. rundt 40 kroner (mindre om man legger dag-til-dag-rentene i EUR til grunn). Mellom banker i markedet går det selvsagt mye kjappere.

    Jeg aner ikke hvordan eventuelle renter for de dagene betalingen tar fordeles da jeg ikke kan så mye om hvordan de europeiske betalingssystemene fungerer. I Norge kjøres massebetalingene i BBS tre ganger om dagen, i praksis vil en betaling lagt inn i nettbanken før klokken halv ett gå samme dag, ellers går den klokken halv seks eller hva det nå er neste morgen.
     

    John_Harald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2002
    Innlegg
    4.050
    Antall liker
    1.853
    Sted
    Sørumsand
    Torget vurderinger
    5
    Mr-T skrev:
    Verden er et rart sted. Å overføre penger elektronisk fra Norge til Nederland tar 6 dager. Men å sende en pappeske andre veien tar under 1 dag....

    Med andre ord: modulene er her. UPS-julenissen er snill.
    Hvor blir det av bilder av Hypex montert direkte på høyttaleren og lytteinntykk... ;D

    Skal forsterkerene brukes på Bohlender Graebener RD75 eller bassene?
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    BG var vel tanken slik han har skrevet tidligere i tråden.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Det blir opprigg løst på gulvet først. Planen om å montere de rett på B&G RD-75 ligger litt fram i tid.
     

    svm88

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    01.09.2009
    Innlegg
    487
    Antall liker
    49
    Sted
    Røyken
    Torget vurderinger
    9
    Kommer du til å prøve ncore til å drive bassene også? Hadde vært interessant om du testet om det er noen forskjell i bass/mellombass fra UCD.
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Ikke i første omgang. Et stereopar Ncore med strømforsyning - og uten kabinett og kontakter - havner på over 10.000 kr. Det er i grunn dyrt nok. Og skulle jeg drive bassene med Ncore må jeg ha minst 4 kanaler til. Jeg kommer til å bruke alle UcD modulene jeg har nå til å drive bassene, som det etter hvert blir 16 stk av.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Disse ser jo ut til å kunne passe inn i ett nusselig lite kabinett da...
     

    deepc0re

    Medlem
    Ble medlem
    01.12.2007
    Innlegg
    15
    Antall liker
    0
    Sjekka akkurat strømforbruk. Ligger på rundt 0.1285 A fra stikk (både SMPS og forsterker) når den idler. Det tilsier ca 30W pr kanal. Blir sikkert litt mindre dersom man kjører felles strømforsyning.
     

    Ludo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    3.161
    Antall liker
    778
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har forslag til billig billg kabinett til disse!!! En 1,5 liters Colaflaske - må jo passe inn der... 5,- for et stereosett :)
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Nå har jeg lyd i mine, og de er kobla opp på høyttalerne. Det kommer lyd!

    Lytterapport: Senere.
    Nå: Middag
     

    blindlemon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.01.2010
    Innlegg
    100
    Antall liker
    7
    Sted
    Hakadal
    Mr-T skrev:
    Nå har jeg lyd i mine, og de er kobla opp på høyttalerne. Det kommer lyd!

    Lytterapport: Senere.
    Nå: Middag
    Kan da ikke drive å dille med middag når du har slike andre viktige foretak mann!

    Venter i spenning :)
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Umiddelbart inntrykk sammenlignet med Hypex UcD180HG HxR er bedre soundstage og oppløsning. Og nå hører jeg at UcD'en kanskje låter litt søtt og varmt.....
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.251
    Antall liker
    2.485
    Torget vurderinger
    13
    Nice, er det noe innspillingstid på disse modulene ?
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    390
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Fin størrelse det, bilde av frontplata ønskes.
    Mvh.KW
     
    M

    Mr-T

    Gjest
    Du hadde fint fått to av hver oppi de kassene. (som er fra Modushop ?)
     

    Goophy

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2010
    Innlegg
    248
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    4
    Mr-T skrev:
    Du hadde fint fått to av hver oppi de kassene. (som er fra Modushop ?)
    Ja, er nok av plass til det. Har ikke helt bestemt meg for om det blir en eller to bokser enda. Får se hva jeg føler for etter jul.
    De er fra Modushop, ja.

    Griffenfeldt skrev:
    Har du montert modulene opp/ned eller er det lufting i topp og bunn i chassiet?
    Lufting oppe og nede.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest


    Omtrent så stor?

    Fascinerende greier forresten. Jeg følger med, selv om jeg ikke har råd til ny forsterker på mange år enda.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn