jeg har hørt mye godt av dipol paneler , horn , multicell line source ,Generellt synes jeg for ektheten dipol og rundt strålende elemter er helt supre eller og kombinasjoner av de som dynamiske elementer i kasser. Både DIY og QEM fabriks produserte HT .Siden her er en del DIy rigger , alle har sine efaringer og fixeringer som meg selv .Jeg har lettest kommet i mål på mine selv bygg mest mulig linjære elemeter både frekvens messig og impedanse , for enklest filter design , Og en 2 veis desidert lettest å komme i mål med , Selv om jeg har landa " en 3 veis med horn og ett multicell panel 3 veis og sub "For god mellom / vokal range er min erfaring var å ikke gå lavere enn ca 850 hZ nedre lowpass. Mellom tone elementet for en feks 15 bass bør være ca 10 tommer areal IMO ,Filter bør være fase lijært .Selv liner jeg opp i tillegg sving spole center av standene best , med mulihet for å justere" litt fram eler tilbake .PI speakers bla hentet jeg mine idere fra og jeg kom i mål , Siste HT sitter jeg med 9 eller 10 tegninger før den endelige forlå ,,, Jeg hørte på alle , og lagde enkle switcher for gain og BP,,,, og du hører det med engang du er på rett vei