I en stall med utsikt

• Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    ØivindJ skrev:
    impulse skrev:
    ....,så det blir to byggeperioder å dokumentere her.
    Knall! Det skal bli spennende å følge med, uavhengig av antall innslag av rosa :)
    Takk for det. Skal dokumentere AMT høytalerene og SD-drivverkets inntreden i stallen også

Chalshus

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Antall liker
    4.308
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    8
    65finger skrev:
    Den første komponenten i DET STORE PLATESPILLER prosjektet er hentet på posten. Om et par måneder er jeg en del av platespillergjengen igjen
    Da går det vel en måned eller to så finner du ut at platespiller ikke er noe for deg. Hint hint.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    C. Alshus skrev:
    65finger skrev:
    Den første komponenten i DET STORE PLATESPILLER prosjektet er hentet på posten. Om et par måneder er jeg en del av platespillergjengen igjen
    Da går det vel en måned eller to så finner du ut at platespiller ikke er noe for deg. Hint hint.
    Får nervøst sammenbrudd av sende de med posten, Så denne blir. Støvete hvis jeg går lei riktignok

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    spennende vinylplaner, finger.

ellers står det til liv i stallen? tom waits vræler, naboen ligger i koma, bare velstand?

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Gago skrev:
    spennende vinylplaner, finger.

ellers står det til liv i stallen? tom waits vræler, naboen ligger i koma, bare velstand?
    Det blir kult å få gramofon igjen :) mye musikk her for tiden (som vanlig) veldig godt fornøyd. nabosatan har gitt opp. Nye skiva til Onkel Tom spilles nå faktisk. du må på stalltur på søndag!!

Vedlegg

rama

biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Antall liker
    21.775
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    65finger skrev:
    du må på stalltur på søndag!!

satser hardt på det, finger.
    selv om jeg kvier meg skikkelig for å kjøre én meter lengre enn ytterst nødvendig for tiden.
    føler meg ikke akkurat som konge på veien med utslitte, piggfrie dekk på tysk lekebil.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Oppsummering 2009 og fremover i 2010 om musikk anlegget
    Effektforsterker fungerer aldeles glimrende men skal justeres slik at den spiller i highgain modus dette svil gjøres i 2010
    reperterer litt info;
    litt om effektforsterker
    Kun JFET transistorer , også i regulatorer som er kaskodekoblet
    6 paralelle strømforsyninger per kanal med silisium/karbide dioder som likerettere
    Tranformatoren er oppbygget med seks viklinger som er symetrisk viklet med kjerne av spesialmetall.
    Slowstart, DC-felle og nettfilter. Automatisk opp mot 110-220 volt.
    Forsterkeren går i klasse A til 16w i 2 ohm

Vedlegg

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.925
    Torget vurderinger
    3
    Fy søren den var fin altså her er det flott håndtverk ser jeg :)
    Det er morro når det ordner seg for snille gutter ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Preamp Dac er justet i par runder og Chippen er omprogramert av konstruktøren od den er støyfri og spiller hemningsløst bra
    Litt om Preamp/DAC
    Basert på ESS Technology ES 9018 chip.
    4 innganger hvor to er Toslink med opptil 192k/32bit og 2 RCA spdif med opptil 192k/32bit.
    Full fjernstyring (volum, mute og kanalvalg)
    6 paralelle strømforsyninger med silisium/karbide dioder som likerettere
    Tranformatoren er oppbygget med seks viklinger som er symetrisk viklet med kjerne av spesialmetall. Slowstart, DC-felle og nettfilter. Automatisk opp mot 110-220 volt.
    JFET serie og shunt regulatorer. Mer enn 130000 uF i strømforsyningen.
    Galvanisk skille (optokoblere) mellom kontrolldelen og DAC/lyddelen.

Vedlegg

samlanes

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.02.2008
    Antall liker
    551
    Sted
    Hordaland
    Torget vurderinger
    1
    Nydelig finish/design rett og slett.

Liker bokser med minst mulig knapper,og så treverk i tillegg.
    Bedre blir det ikkje.

Råd:ikkje spray knottene rosa,om du har aldri så lyst!!

Mvh.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    samlanes skrev:
    Nydelig finish/design rett og slett.

Liker bokser med minst mulig knapper,og så treverk i tillegg.
    Bedre blir det ikkje.

Råd:ikkje spray knottene rosa,om du har aldri så lyst!!

Mvh.
    Takk for det samlanes!! kun bivoks på de produktene! får holde med rosa sko ;D

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Høytaler er mellomtoneelementet byttet siden jeg fikk de. disse høytalerene blir erstattet av et nytt par i 2010. hva jeg gjør med disse er uvisst. de spiller veldig bra nå etter 4 mnders innspilling
    Litt om høyttalere
    5veis hornhøytaler, AMT superdiskant som stråler 360 grader, AMT diskant i Waveguide, 8” mellomtone (modifisert Seas Exotic w8 – 18mm magnetgap, spiderløs, magnetisk olje og 2lags membran og silkeoppheng) 8” bass (Seas Exotic voicecoil, Seas Excel magnetsystem, spiderløs, magnetisk olje, 3 lags membran og silkeoppheng) 8” subbass (Modifisert Seas Excel med 3 lags membran og silkeoppheng samt magnetisk olje).
    6db oktav seriedelefilter.

Vedlegg

Milenko

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Antall liker
    1.486
    Sted
    Steinkjer
    Torget vurderinger
    1
    Virkelig nydelig og ultra spennende anlegg. Artig med sjeldne produkter som man ikke ser hver dag.

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.210
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Hesten er tidlig våken i stallen i dag?

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    i 2010 blir det platespiller i stallen.
    Det blir et Riiatrinn utviklet av Oblivion. Platespiller prosjektet er identisk med @impulse sitt prosjekt. granittplint, lencodrivverk, audio-origamo arm m. Nytt drivverk for digital avspilling blir i disse dager utviklet av Oblivion og vil benytte SD-kort (mer om dette senere)

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    for noen er det veldig viktig å lese at musikk skal kjøpes og lyttes til. det skal det i stallen også i 2010

Haavard

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    2.210
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    Husk nå på at 65finger har bestillt 2 par H6 en gang i tiden.
    Det sier vel det meste om hva slags referanser han har ;D
    Ser ikke bort i fra at det kommer en bestilling til ;)

Håvard

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Haavard skrev:

Håvard
    Skal ha et par til, det er ikke tøys! orange metallic, det er heller ikke tøys

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    65finger skrev:
    Orange gjort riktig er en gild farge !
    Selv klarer jeg ikke å fri meg fra tanken om at det hadde vært snasent med et par i signalrød metallic.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Orange gjort riktig er en gild farge !
    Selv klarer jeg ikke å fri meg fra tanken om at det hadde vært snasent med et par i signalrød metallic.
    det burde du realisere! du kommer til å digge de høytalerene. Sann mine ord

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Da er det mulig det må bli den langsiktige planen for 2010. Jeg er sikker på at det hadde gjort seg mot tapeten min.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Da er det mulig det må bli den langsiktige planen for 2010. Jeg er sikker på at det hadde gjort seg mot tapeten min.
    Rødt er en drømmefarve på de høytalerene. Helt seriøst Robert. Du burde realisere det

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    Rødt er en drømmefarve på de høytalerene. Helt seriøst Robert. Du burde realisere det
    Vel, da stryker vi 'mulig' og sier at det er den langsiktige planen for 2010. Så var det avgjort.
    Man må da følge rådene fra erfarne fjellfolk. Bevares.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    Vel, da stryker vi 'mulig' og sier at det er den langsiktige planen for 2010. Så var det avgjort.
    Man må da følge rådene fra erfarne fjellfolk. Bevares.
    Får ta en godprat med Kong H. Kong H!!! er du der?

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Stakkars mann, mon tro hva han tenker om at du rekvirerer tjeneste hans i hans fravær.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    Stakkars mann, mon tro hva han tenker om at du rekvirerer tjeneste hans i hans fravær.
    tenkte jeg skulle anbefale deg for kongen

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    Det høres ut som en god plan, og man takker og bukker, det blir smått med høyttalere dersom jeg må stable de på bena selv :D

Ellers er det litt trykket stemning om dagen, all din Bloody Hollies misjonering har fått meg til å innse at det er på tide at jeg skaffer meg de på vinyl, men det var det ingen platebar i Oslo som var enig med meg i går. Så nå må jeg leke venteleken til platebaren i Torggata Bad får de til lager. Jeg er utrolig dårlig på venteleken.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Roberten skrev:
    Det høres ut som en god plan, og man takker og bukker, det blir smått med høyttalere dersom jeg må stable de på bena selv :D

Ellers er det litt trykket stemning om dagen, all din Bloody Hollies misjonering har fått meg til å innse at det er på tide at jeg skaffer meg de på vinyl, men det var det ingen platebar i Oslo som var enig med meg i går. Så nå må jeg leke venteleken til platebaren i Torggata Bad får de til lager. Jeg er utrolig dårlig på venteleken.
    si fra når de kommer, de vil jeg også ha på vinyl. utrolig bra band!

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    65finger skrev:
    [/quote]
    Fornuftig avgjørelse ;D Utrolig bra band, og dramatisk bra at de har klart å levere 3 knallskiver på rad.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Roberten skrev:
    65finger skrev:
    Fornuftig avgjørelse ;D Utrolig bra band, og dramatisk bra at de har klart å levere 3 knallskiver på rad.

[/quote]alle 3 på topp 5 i 2009 for meg. selv om de selvsagt ikke ble utgitt i 2009 noen av skivene

Roberten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.10.2008
    Antall liker
    1.541
    Her er vi helt på linje, Fingern. Det er mye mer interessant å snakke om de beste skivene man har hørt i løpet av et år, å begrense seg til at de må være utgitt i løpet av året er en uting av dimensjoner.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Haavard skrev:

Håvard
    3 par kong H

Nikko03

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Antall liker
    2.925
    Torget vurderinger
    3
    Så vel ikke gæer'n ut den målingen fra lytte posisjon.
    Og de nye høytalera dine er bare helt rå å se på sikle sikle :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn