K
Kaare G. Opsahl
Gjest
er superfornøyd med de jeg har, men de nye er noget egetNikko03 skrev:Så vel ikke gæer'n ut den målingen fra lytte posisjon.
Og de nye høytalera dine er bare helt rå å se på sikle sikle![]()
er superfornøyd med de jeg har, men de nye er noget egetNikko03 skrev:Så vel ikke gæer'n ut den målingen fra lytte posisjon.
Og de nye høytalera dine er bare helt rå å se på sikle sikle![]()
Dette gleder jeg meg til å følge med på. Særlig RIAAtrinnet til Oblivion blir spennende. Holder det samme kvalitet som høyttalere/forsterkere bør det bli spektakulært bra.65finger skrev:i 2010 blir det platespiller i stallen.
Det blir et Riiatrinn utviklet av Oblivion. Platespiller prosjektet er identisk med @impulse sitt prosjekt. granittplint, lencodrivverk, audio-origamo arm m. Nytt drivverk for digital avspilling blir i disse dager utviklet av Oblivion og vil benytte SD-kort (mer om dette senere)
Ja men det tar nok noen måneder før det spillercash 63 skrev:Blir spennende med det nye vinyl projektet finger'n ;D
Omtrent like tålmodig som en jordhveps ;D ;DNikko03 skrev:Det høres jo veldig bra ut. Og alikevel vil du bytte til nye høytalere.
Noe som innebærer mer innspillings tid. Du må være en tålmodig sjel Mr.65Finger ;D
Jeg liker å ha det vanskelig! AMT høytalerene er noe for seg selv, tro meg 8)Nikko03 skrev:Det høres jo veldig bra ut. Og alikevel vil du bytte til nye høytalere.
Noe som innebærer mer innspillings tid. Du må være en tålmodig sjel Mr.65Finger ;D
Hadde en bikkje som tråkket i et jordhvepsbol engang. Aldri løpt så fort... maltrakterte det etterpå med bensin og hagle som en ren hevn etter 14 stikkdonnerwetter skrev:Omtrent like tålmodig som en jordhveps ;D ;DNikko03 skrev:Det høres jo veldig bra ut. Og alikevel vil du bytte til nye høytalere.
da var jeg ilter. først bensin, så vann og deretter en 10-12 hagleskudd for å få ut agget ;DNikko03 skrev:Det trur jeg på også er dem vannvittig stilige litt rå lissom
Står litt i stil med det bilde jeg har i hodet nå. Der 65finger innehar hovedrollen
Som en ilter mann. På vill jakt etter jordveps med bensin og hagle ;D
Det kreves kontinuerlige forsyningerdonnerwetter skrev:*fnis*
To lyttekarameller, og finger'n er snill som et lam ;D
psykotisk i 11 måneder?donnerwetter skrev:Nevnte dette for hoffprodusenten.
Bare til jul, sa hun ;D
Gikk du bananas hos kaffefar?donnerwetter skrev:Får prøve å godsnakke litt med hoffleverandøren i morgen. Da har hun forhåpentligvis kommet seg over kaffekjøpet mitt i dag ;D ;D ;D
Litt 8)65finger skrev:Gikk du bananas hos kaffefar?donnerwetter skrev:Får prøve å godsnakke litt med hoffleverandøren i morgen. Da har hun forhåpentligvis kommet seg over kaffekjøpet mitt i dag ;D ;D ;D
Han har kompetanse på kaffe!! Den etiopiske er knallgod. selv har jeg et forbruk på ca 0.25 kg på 3 ukerdonnerwetter skrev:Litt 8)65finger skrev:Gikk du bananas hos kaffefar?donnerwetter skrev:Får prøve å godsnakke litt med hoffleverandøren i morgen. Da har hun forhåpentligvis kommet seg over kaffekjøpet mitt i dag ;D ;D ;D
impulse sin skyld, egentlig ;D ;D Eller fortjeneste, alt etter som man ser det...
Selvsagt! 159 kr i blank mynt på disken. Skulle bare mangle!! En av fjorårets beste RobertenRoberten skrev:Og er ikke butikken åpen er det verdt å bryte seg inn for å få tak i den. Naturligvis skal man legge igjen penger disken.
god kveld til deg også kong HHaavard skrev:God kveld 65finger
Håvard
Trenger nye viskere det er sikkert. Takk skal du selv ha Brasse. Hyggelig tur!Brasse skrev:Takk for hyggelig kjøretur! Ikke verst å komme seg helt til Sarpsden uten sikt! ;D
Takk for besøket Gago! det var hyggelig som vanlig. Det blir litt tynt uten airport og macen vedr. utvalg ;D mellomtone problemet blir fikset til uken så da blir det slutt på sæggingen regner jeg medGago skrev:takk for kaffe og lytt, 65finger.
gårsdagen kan vel kjapt oppsummeres med bakhjulsdrevet leketøys bmw som ikke kom seg opp en snødekt bakke med snaue 30 graders helling, tre døsige menn, to lysrør som streika, en cd-samling så tynn at den er drillo verdig, og to frosne kyllinger. ;D
kan bare konstatere at det låter adskillig bedre i stallen nå enn sist jeg var der.
fremdeles en dypbass som sægger litt etter på enkelte opptak, og en liten hump i mellomtonen som får f.eks. cornelis vreswijk til å låte litt slankere enn det han vitterlig var.
og litt lengre ned i mellomtonen har vi en liten dump, som gjør at mørke mannlige stemmer og cello kan breie seg ut og miste litt fokus når de jobber nedover i dette registeret.
men i det store og hele er det veldig mye å glede seg over i stallen nå.
herlig stort lydbilde og eksepsjonell ro og plassering av instrumenter er noen av stikkordene.
og snart kommer nye høyttalere... gleder meg!
Ser frem til det. da blir det Grogg og ikke tynn filtermalt kaffeGago skrev:satser på en ny tur i løpet av februar.
stallen er et trivelig sted å være.